Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF Mega Bud stopt ineens met bloeien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF Mega Bud stopt ineens met bloeien.

    Korting op 420shop
    Ik heb hier 3 Autoflower Mega Buds staan sinds 15-04, ongeveer 10/11 weken dus.
    1 doet het prima, de topjes zijn al lekker aan het ontwikkelen met veel trichomes. De andere 2 helaas hebben nog geen enkele tekens van trichomes, alleen maar mini topjes met witte bloeihaartjes nog steeds.
    Ook staan de bladeren ervan constant een beetje omlaag ipv just naar boven gericht zoals de andere. Ik geef al mijn planten elke avond ongeveer 500ml water (mits de grond droog aanvoelt), om de dag ongeveer geef ik 5ml per 1 liter water bloeivoeding van Plagron Alga Bloom. Ze staan in potten van 15 liter. Wat zou er mis kunnen zijn met deze 2 planten.
    Ik heb ook nog 2 andere planten staan, een Critical auto, doet het ook prima en een bubblegum auto, deze heeft helaas last van meeldauw en heb ik ergens in een hoekje gezet in de hoop dat ze nog even kan doorrijpen voordat ik de schaar erin zet om de onbesmette topjes te redden.
    Alle 5 de planten krijgen de zelfde hoeveelheid water + voeding. Sinds gisteren ben ik wel gestopt met het geven van voeding om de laatste weken nog even alles eruit te spoelen want ik denk dat ze over paar weekjes wel om gehakt moeten worden. Maar als ik naar de 2 Mega buds kijk die gestopt zijn met bloeien, denk ik toch dat die nog wel even langer door moeten. Wat kan het probleem zijn?? zie foto's..








    Last edited by Chronic89; 3 July 2018, 11:42.

    #2
    Hoezo gestopt met bloeien ? Dat kan niet eh....dan zouden ze terug in groei moeten gaan, en dat doen autoflowers niet.
    Ik denk dat je even een nieuw flesje geduld moet bestellen man
    Het aandikken van de toppen moet nog beginnen.

    Misschien kijk ik wel verkeerd ofzo he, maar ik zie niet wat je bedoelt.
    Ze zien er goed uit, nog een paar weken wachten denk ik, die laatste nog wel een maand ofzo.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Inderdaad niet gestopt met bloeien zoals Q zegt.

      Maar zelden gezien dat de toppen, laat ik zeggen, naar 11 weken niet meer ontwikkeld zijn.
      Nog geen bruine haartjes te zien, dat gebeurt bij mij zo rond de 9e week..............
      O ja, wat mij net te binnen schiet is het volgende:
      Hebben ze soms de eerste maand een tik ergens van gehad of stress opgelopen?

      Ik zou zoals gezegd maar afwachten, meer kun je niet doen en hopelijk leven ze nog een aantal weken.
      Afjes hebben maar een levensduur van ongeveer 12 weken, lijkt wel of ze tijd tekort komen,

      Succes zal je blijven volgen!
      Last edited by Ipie; 29 June 2018, 10:31.

      Comment


        #4
        Ik neem aan dat je zelf al gechecked had op stamrot enzo, rare kleuren in de stam etc ..
        Die rechtse wordt wel flink geel, in het midden
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Vind zo ook erg slap hangen ik weet niet of de foto tegen de avond is genomen anders kan dit gewoon normaal zijn .
          Maar aangezien ze ook aan het vergelen zijn zo vroeg in de bloei denk ik ook dat er meer aan de hand is
          Staan ze niet gewoon te nat ??? geef je teveel water of wat q zegt misschien stamrot of iets dergelijks

          succes

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense View Post
            Vind zo ook erg slap hangen ik weet niet of de foto tegen de avond is genomen anders kan dit gewoon normaal zijn .
            Maar aangezien ze ook aan het vergelen zijn zo vroeg in de bloei denk ik ook dat er meer aan de hand is
            Staan ze niet gewoon te nat ??? geef je teveel water of wat q zegt misschien stamrot of iets dergelijks

            succes
            nee zo slap hangen ze al de hele week, ochtend middag avond maakt niet uit! te nat dacht ik dus ook, heb net de grond gevoeld, voelt nog vochtig aan, ik laat hem eerst goed drogen voor ik weer water geef. Heb even de stam gevoeld en bekeken maar ziet er niet anders uit dan de andere gezonde planten.. Ik ga even geduld hebben nog, even geen water en voeding.

            Comment


              #7
              zoals ik zei waar ik helaas geen antwoord op heb gehad..........

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                Inderdaad niet gestopt met bloeien zoals Q zegt.

                Maar zelden gezien dat de toppen, laat ik zeggen, naar 11 weken niet meer ontwikkeld zijn.
                Nog geen bruine haartjes te zien, dat gebeurt bij mij zo rond de 9e week..............
                O ja, wat mij net te binnen schiet is het volgende:
                Hebben ze soms de eerste maand een tik ergens van gehad of stress opgelopen?

                Ik zou zoals gezegd maar afwachten, meer kun je niet doen en hopelijk leven ze nog een aantal weken.
                Afjes hebben maar een levensduur van ongeveer 12 weken, lijkt wel of ze tijd tekort komen,

                Succes zal je blijven volgen!
                Ze hebben geen stress of iets dergelijke opgelopen. Altijd met respect behandeld, wel bijna dagelijks flink wat water gegeven ivm het warme weer!
                Levensduur van 12 weken lijkt me sterk, vorig jaar had ik Speed+ AFjes 4 stuks en die hebben zeker 14/15 weken gestaan tot ze pas klaar waren.
                Op het moment dat er bruine haartjes + truchomes tevoorschijn komen ben ik pas weer blij. Ik heb ondertussen 2 andere AF'jes in water gelegd om te ontkiemen mochten deze het niet redden..

                Comment


                  #9

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment

                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Drie keer overpoten voor een af is een Wereldprestatie!!

                  • Nonsense
                    Nonsense commented
                    Editing a comment
                    Ik heb ze ook een keer over geplant en zijn gemiddeld 1.20 meter hoog dus zoveel last hebben ze daar ook niet van gehad.
                    Gewoon een kwestie van goed droog over potten zonder de helft van je wortels af te breken .

                  #10
                  Ja ik hou jullie zeker op de hoogte hier. Heb zojuist nog weer even gekeken maar nog steeds geen vooruitgang helaas. Ik hoop echt dat ze nog bijtrekken en verder gaan met het ontwikkelen van de toppen.
                  Ik geef ze de komende periode even geen water nog. Even goed laten opdrogen de grond en tot ze er om vragen.

                  Comment


                  • Nonsense
                    Nonsense commented
                    Editing a comment
                    Bijtrekken zullen ze niet meer doen wat geel is zal niet meer groen worden
                    voor de rest neem je de juiste stappen even laten drogen meer kan je niet doen en dan naar behoefte water geven .
                    Het is dus hoogst waarschijnlijk dat ze te nat stonden ga daar maar van uit .

                    succes

                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chronic89 View Post

                  Ja ik hou jullie zeker op de hoogte hier. Heb zojuist nog weer even gekeken maar nog steeds geen vooruitgang helaas. Ik hoop echt dat ze nog bijtrekken en verder gaan met het ontwikkelen van de toppen.
                  Ik geef ze de komende periode even geen water nog. Even goed laten opdrogen de grond en tot ze er om vragen.

                  Comment


                    #12
                    wat raar mijn comment op Ipie lijkt wel verwijdert.... ik wacht nog steeds op een antwoord hoe je erbij komt dat een AF volgens jou max een levensduur van 12 weken heeft, veel argument loos gewauwel zeg... Come of your horse man

                    Comment


                    • Nonsense
                      Nonsense commented
                      Editing a comment
                      Je comment staat er nog alleen zijn de laatste 3 maar zichtbaar op de pagina
                      Rechts bovenin bij de comments zie je 4-6 staan daar kan je het venster openklappen
                      Last edited by Nonsense; 30 June 2018, 18:52. Reden: link werkt niet direct naar comment

                    #13
                    Er is mij niets gevraagd. Maar kun je checken op rot?
                    Dit type hangend blad doet bij mij alarmbelletjes afgaan. Ik heb 't zelf te vaak gezien namelijk.

                    Controleer even rondom de stam, waar die de grond raakt, op bruine plekken, verticale strepen, bast die slijmerig of niet-stevig aan voelt. Als je een van die dingen tegenkomt: even op de foto zetten. Als je het niet zeker weet, alsnog even een foto schieten van de voor- en achterkant.
                    Fototje van de aarde er bij als het kan, dat helpt veel.

                    Wat ik denk en waarom ik dat denk:
                    Het blad hangt, maar de aarde is vochtig/bewaterd. Er komt dus blijkbaar te weinig water tot boven in de plant. Dat kan bij wortelschade het geval zijn, maar je hebt ze niet recentelijk verpot. Dan zijn er twee dingen mogelijk: te droog (onwaarschijnlijk) of wortelrot door (te lang) te nat staan -> overkomt iedereen wel eens. Dat is een sluipende sloper, en als die eenmaal begint dan zit er geen rem op totdat de plant dood is. De enige oplossing is dan om een paar weken continu tegen het te-droge aan te zitten. Andere trucjes ken ik, maar die zijn experimenteler. Daar wil ik ook pas over na denken als de diagnose correct is.
                    Als er in de bodem wat speelt, en met name stam- of wortelrot, dan staat de plant stil. Of hij dan nog verder wilt gaan, of gewoon sterft, dat hangt af van hoe er geacteerd wordt. Geen paniek, dat duurt een week of 2. Alles is nog te redden. Maar liever het zekere voor het onzekere nemen, toch? Als jij vind dat de plant niet op een normaal tempo door groeit, dan kan iedereen beweren dat 't wel zo is, maar wij staan niet in jouw tuin natuurlijk.
                    Check het effe, en laat het weten. Hopelijk is er niks aan de hand.

                    Stonerrr
                    Een autoflower heeft een geprogrammeerde celdood. Die hebben we nog niet kunnen vermijden. De levensduur van een AF ligt dus vast in de plant. Na de bloei kun je ze laten staan, maar ze sterven hoe dan ook. Of je nu oogst of niet; sterven doen ze zeker na een X-aantal weken. Ik denk dat Ipie dat bedoelde en iets te makkelijk een specifiek aantal weken gaf. Om dat af te doen als argumentloos gewauwel vind ik nogal hoog van de toren geblazen voor iemand die een enkele ervaring heeft van het tegendeel. Een beetje nuance kan altijd, van beide kanten. We kunnen elkander niet allemaal op verzoek bedienen, daar worden we immers niet voor betaald. We staan ook niet onder verplicht comment-contract ofzo. Stap zelf eens van je paard, houd even een spiegeltje voor. Je zit hier te miepen omdat je zelf een knopje niet kon vinden op een pagina.. Dat zegt een boel (en wat dat dan zegt, dat laat ik aan jezelf over). Als je de discussie aan wilt gaan, graag! Daar houd ik van. Maar niet op de manier van de basisschool.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #14
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stonerrr View Post
                      wat raar mijn comment op Ipie lijkt wel verwijdert.... ik wacht nog steeds op een antwoord hoe je erbij komt dat een AF volgens jou max een levensduur van 12 weken heeft, veel argument loos gewauwel zeg... Come of your horse man
                      Beetje opletten vriend, je naam zegt voldoende en zelfs al twee negatieve berichten hier!!
                      Ik heb op ''alles'' geantwoord en zeer beleeft.....en ook zeer netjes van LR2 toch?

                      99% is het altijd eens oa. met QnQ, LR2 en vele anderen, natuurlijk mag ik en jij ook een mening hebben.................
                      Misschien dat er ergens een forum is van de basisschool, zou zeggen, wat let je?

                      Wil het graag gezellig houden, jij niet?

                      Succes!!
                      Last edited by Ipie; 30 June 2018, 20:45.

                      Comment


                      • Conficker
                        Conficker commented
                        Editing a comment
                        Ben het met je eens.. maar link je nou zijn gedrag met een stoner stereotype?

                      #15
                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Er is mij niets gevraagd. Maar kun je checken op rot?
                      Dit type hangend blad doet bij mij alarmbelletjes afgaan. Ik heb 't zelf te vaak gezien namelijk.

                      Controleer even rondom de stam, waar die de grond raakt, op bruine plekken, verticale strepen, bast die slijmerig of niet-stevig aan voelt. Als je een van die dingen tegenkomt: even op de foto zetten. Als je het niet zeker weet, alsnog even een foto schieten van de voor- en achterkant.
                      Fototje van de aarde er bij als het kan, dat helpt veel.

                      Wat ik denk en waarom ik dat denk:
                      Het blad hangt, maar de aarde is vochtig/bewaterd. Er komt dus blijkbaar te weinig water tot boven in de plant. Dat kan bij wortelschade het geval zijn, maar je hebt ze niet recentelijk verpot. Dan zijn er twee dingen mogelijk: te droog (onwaarschijnlijk) of wortelrot door (te lang) te nat staan -> overkomt iedereen wel eens. Dat is een sluipende sloper, en als die eenmaal begint dan zit er geen rem op totdat de plant dood is. De enige oplossing is dan om een paar weken continu tegen het te-droge aan te zitten. Andere trucjes ken ik, maar die zijn experimenteler. Daar wil ik ook pas over na denken als de diagnose correct is.
                      Als er in de bodem wat speelt, en met name stam- of wortelrot, dan staat de plant stil. Of hij dan nog verder wilt gaan, of gewoon sterft, dat hangt af van hoe er geacteerd wordt. Geen paniek, dat duurt een week of 2. Alles is nog te redden. Maar liever het zekere voor het onzekere nemen, toch? Als jij vind dat de plant niet op een normaal tempo door groeit, dan kan iedereen beweren dat 't wel zo is, maar wij staan niet in jouw tuin natuurlijk.
                      Check het effe, en laat het weten. Hopelijk is er niks aan de hand.

                      Stonerrr
                      Een autoflower heeft een geprogrammeerde celdood. Die hebben we nog niet kunnen vermijden. De levensduur van een AF ligt dus vast in de plant. Na de bloei kun je ze laten staan, maar ze sterven hoe dan ook. Of je nu oogst of niet; sterven doen ze zeker na een X-aantal weken. Ik denk dat Ipie dat bedoelde en iets te makkelijk een specifiek aantal weken gaf. Om dat af te doen als argumentloos gewauwel vind ik nogal hoog van de toren geblazen voor iemand die een enkele ervaring heeft van het tegendeel. Een beetje nuance kan altijd, van beide kanten. We kunnen elkander niet allemaal op verzoek bedienen, daar worden we immers niet voor betaald. We staan ook niet onder verplicht comment-contract ofzo. Stap zelf eens van je paard, houd even een spiegeltje voor. Je zit hier te miepen omdat je zelf een knopje niet kon vinden op een pagina.. Dat zegt een boel (en wat dat dan zegt, dat laat ik aan jezelf over). Als je de discussie aan wilt gaan, graag! Daar houd ik van. Maar niet op de manier van de basisschool.

                      Ik heb zojuist even de stam gecontroleerd en ik ben niets vreemds tegen gekomen. Ik heb het vergeleken met me andere 2 gezonde planten en ze voelen alle 4 hetzelfde aan, stevig en gezond. Geen zachte, vreemde rotte plekken ontdekt. Alsnog even op de foto gezet. Ook heb ik de potgrond even gevoeld maar die is dus nu kurkdroog en de plant met pot weegt niks. Ik zit er aan te denken om klein beetje water te geven om te zien wat er gebeurd... wat raad je aan? nog even droog laten of water geven? Hierbij de foto's van de 2 planten en de stam.






                      Comment

                      Bezig...
                      X