Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF groeit slecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF groeit slecht

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik heb al ervaring met zowel binnen-als buitenkweken, die overigens altijd uiterst voorspoedig verliepen, maar nu heb ik dit jaar al 2 rondes AF willen starten zonder succes.
    De eerste rond stierf af na 1 week, terwijl de andere helft na het ontkiemen stopte met groeien.
    Terug opnieuw met verse moed denk je dan!
    De 2de ronde is nu meer dan een maand oud maar naar mijn mening zien ze er zeer armtierig uit qua grootte... Ook zie ik al voorbloei dus ik vermoed dat het geen topoogst zal worden.
    Heeft iemand een idee wat het probleem met deze planten zou kunnen zijn?
    Ohja:
    - 7,5 u per dag volle zon
    - Gekiemd in water en gezaaid in een kuiltje stekgrond in de pot
    - Geen voeding tot hiertoe (voorbemest)
    - Niet te droog of nat
    - 11 liter potten

    Ik hoop op wat tips want in alle tijd dat ik kweek heb ik nooit een plant verloren en zelfs maar zeer weinig ontkiemde zaden gehad en diegene die niet ontkiemde kwam door beginnersenthousiasme.
    Last edited by BeGrow; 2 July 2018, 18:10.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


      #3
      Soms is het de genetica, soms zit er een dikke klont potgrond in de weg, soms zijn het miniscule wormpjes die de wortels kapotvreten waardoor die slecht ontwikkelen..
      Het is moeilijk te zeggen soms.
      Kijk, ze zien er wat gelig uit, maar na een maand met beperkte wortelvorming (vermoedelijk de bron van het probleem) dan is dat niet gek.

      Je hebt ze niet toevallig in van de biologisch afbreekbare turfpotjes staan, die je begraven hebt? Dat zou alles verklaren namelijk.. Want die breken niet altijd af.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        De 2 rondes zijn van verschillende zaadbanken en turfpotjes heb ik niet (lees: nooit) gebruikt. Nu heb ik ook al aan de grond als oorzaak liggen denken. Ik gebruik DCM waar ik al geruime tijd mee groei, vroeger was het Plagron maar ik kan het verschil niet merken .
        Dank voor het meedenken.

        Comment


          #5
          Dan is het gewoon pech geweest denk ik. Ik heb hier ook twee achterblijvers, precies dezelfde behandeling gehad als de rest. De rest is een struik van een kubieke meter per plant. Deze plantjes vullen samen opgeteld nog geen vissenkom.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Dat dacht ik ook. Maar pech met 7 zaden is nogal raar... Ik ga alle aarde weggooien en direct opnieuw beginnen! Bedankt voor de tips en het meedenken!

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              In 7 gevallen is het inderdaad dan wel meer dan pech. Waarschijnlijk staan ze dan te nat. Dat zou de lichte kleur en geremde groei verklaren. Check het effe, voordat je dezelfde fout opnieuw maakt. Je zegt in de beginpost wel 'niet te droog of te nat' maar enkel naar de toplaag kijken kan misleidend zijn. Dat witte papier maakt het voor ons ook niet makkelijk om een inschatting te maken.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Eens.
              Ze vertonen alle kenmerken van te nat staan.

            #7
            Jammer, zou je willen delen welke soorten je had staan? En van welke zaadbanken?
            Dit jaar is voorlopig de leukste AF in mijn tuin Big Devil van huismerk van wietzaadjes.nl. Qua grootte, stinkt alleen gigantisch hard.
            Jack Herrer AF van wietzaadjes huismerk heeft meeldauw. Is wel lekker groot. Maar dus niet schimmelbestendig.
            Succes met je volgende ronde. Ga je deze plantjes echt helemaal wegdoen?
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #8
              Ik heb er mijn tensiometer eens ingestoken en deze staat op 140 wat redelijk goed is.
              De eerste bank moet ik eens opzoeken die komt van een vriend en de tweede ronde van Kera, waar ik overigens zeer goede ervaringen mee heb.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Tensiometers zijn helaas te misleiden. Ogen en handen (gewicht v/d pot, vochtigheidsgraad voelen) zijn moeilijker te misleiden. Probeer daar gebruik van te maken
                Je mag best eens 'n kuiltje graven in de aarde om te kijken hoe vochtig het is, of kijken aan de onderkant van de pot. Als daar modder zit, dan weet je genoeg.
                Niet om je in een kwaad daglicht te zetten of te bekritiseren, maar alles hint richting te nat. Dan is er misschien toch iets niet helemaal lekker met die tensiometers of de inschatting. Weet je ongeveer hoeveel water je gegeven hebt per keer, en hoe vaak in de week?

              #9
              Yooo, je zegt dat je nog geen voeding hebt gegeven maar ze staan wel in voorbemeste grond? Misschien eens een light mix aarde proberen? Dat gebruik ik in ieder geval en gaat prima.

              Greetsz
              Mijn kweekverslagen:
              https://tinyurl.com/yxmrfs8w
              https://tinyurl.com/y69gjs6g

              Comment


                #10
                Lijkt me geen grondprobleem, denk te nat, en probeer de helft bij de volgende poging eens zonder dat witte karton, om dingen uit te sluiten.
                Autoflowers 2016

                Comment

                Bezig...
                X