Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje bijna dood door hitte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje bijna dood door hitte

    Korting op 420shop
    Ik heb gister mijn jonge plantje buiten laten staan en ik denk dat de hitte het plantje niet veel goeds heeft gedaan. Het plantje is bijna dood. Heeft iemand hier een goede oplossing voor?
    Attached Files

    #2
    Tsja, afwachten en aankijken. En buiten laten staan...
    Als je ze vanaf het begin buiten zet zouden ze ertegen moeten kunnen. Desondanks heb ik hier dit jaar ook geblunderd met ontkiemen en zaailingen laat verbranden. Snel nog eentje erbij zaaien, wordt wel echt een latertje dan maar met een beetje geluk ga je er nog wat vanaf halen in november.
    Of deze het zal redden, dat durf ik zo niet te zeggen. Ik heb het gevoel van niet, maarja daar heb je niet zoveel aan.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Zojuist geprobeerd maar heb waarschijnlijk iets fout gedaan, plantjes gingen evengoed dood maar er kwamen 2 woestijnratjes boven die ik afgelopen winter heb begraven in de tuin. Had ik misschien beter blond in plaats van donker bier moeten proberen ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, da's prima, gewoon kort afknippen die ratjes, dan groeien ze breed uit.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Doe je dat ritueel iedere avond QnQ

      #4
      Ik gok dat je potjes te klein zijn, en dat er daardoor met dit weer te veel water verdampt.

      Als je potjes inderdaad klein zijn, is twee keer per dag water geven misschien een oplossing.

      ( geen water geven in de volle zon )
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #5
        Als je plant er zo uit ziet, dan mag je best water geven in de volle zon. Water geven in de zon is eigenlijk ook niet zo'n groot probleem, maar dan moet je wel genoeg geven. En ook weer niet teveel.
        Dat maakt het moeilijker dan normaal watergeven, wat al een opgave is. In zulke gevallen als OP hier heeft, is het een kwestie van redden wat er te redden valt. Dan kun je beter wat water geven voordat het helemaal een kruimelig plantje wordt.

        Die heeft een beste klap gehad, maar hij staat nog overeind. Die gaat even een weekje rustig aan doen. Ruimere pot, en een enkele keer even flink wateren. Dan komt het goed.
        Dag of 3 in de schaduw, daarna weer de zon in. Zolang er nog wat groei in zit tenminste. De kans dat die het niet haalt, die bestaat.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          ik zou er ook omheen gaan rennen,werkt altijd
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #7
            Veel water geven en in volle zon zetten dan zwarte pot dan kan je wachten tot de pot warm worden en dan gaan de wortels koken kan je der soep ballen bij doen en dan Q een bord soep geven.
            God was never on your side..

            Comment


              #8
              Wat een trollen hier

              Comment


                #9
                Ik bel altijd de wiet- verluisteraar!

                Die geeft ze dan jonge jenever, blikje bier en wat kruiden!
                Wat er in die kruiden zit wil hij graag geheim houden......
                Kost maar een tientje en de volgende dag zijn ze weer prima in orde!!

                Nee, zonder te dollen, hebben een flinke tik gehad, kan de opmerking met LR2 delen.

                Sterke en hopelijk succes!!

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Als je een wiet verduisteraar nodig hebt hoor ik het graag, 1 belletje en het is weg..

                #10
                Leuk! Humor! I like!

                Harm die zit nu waarschijnlijk op de wc vanwege Q z'n recept.
                Terwijl de buren het gekkenhuis bellen,omdat ze net de buurman rondjes hebben zien rennen om een paar planten heen met psalmen en gezang.

                Comment


                  #11
                  Bedankt voor de reacties ik ga het recept van Q meteen even proberen en franco kun je even het nummer sturen ? Ik heb de plant verder in de schaduw gezet en elke dag wat vaker water gegeven, ik hoop dat het mag helpen. Als het niet werkt heb ik mijn hoop nog gevestigd op mijn andere plantje (diesel) die ziet er wel gezond uit.

                  Comment

                  Bezig...
                  X