Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern light auto klaar na 9 weken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Northern light auto klaar na 9 weken ?

    Korting op 420shop
    Zoals al vaak gevraagd door anderen, terug dezelfde vraag ,
    Dit is pas men eerste kweekte.

    northern light auto van zamnesia, 9de week.
    wat denken jullie?
    dichter kan ik niet zoomen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ja JD'ers, niet mijn eerste kweekje, maaarrreehh wat denken jullie?

    Ik kon wel dichterbij komen maar had er geen zin in.

    Ik noem haar maxi, mini komt later.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 July 2018, 20:45. Reden: Ik was vergeten mijn plu op te steken

    Comment


      #3
      Freedom1984 ik kan het niet goed zien op deze foto maar het lijkt erop dat ze nog een paar weken wil bloeien en afrijpen. Worden de bladeren al geel?

      Rreppellsteeltjam ook jouw plant lijkt nog een aantal weken te moeten bloeien. Ennuuhhh.. weet je zeker dat dit niet mini is en dat maxi nog komt?

      gele bladeren, 80% ingedroogde bloeiharen en trichomen zijn goede indicatoren om te bepalen of je weet rijp is.

      succes!
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 July 2018, 23:43.

      • Freedom1984
        Freedom1984 commented
        Editing a comment
        Ja grote bladeren worden geel, heb de onderste grote bladeren “verwijderd”, kan de zon er goed aan.

      #4
      gele bladeren, 80% ingedroogde bloeiharen en trichomen zijn goede indicatoren om te bepalen of je weet rijp is.
      Hier moet ik je even corrigeren.

      Trichomen die verkleuren, geremde toename van topgroei zijn goede indicatoren.

      Trichomen geven aan hoe lang ze er al zitten door te verkleuren. Dat is een indicatie, maar geen erg goede. Het zegt enkel dat je een X-aantal weken gepasseert bent sinds het aanmaken van die trichomen. Het wordt gebruikt om de high die je uit je plant haalt enigszins te kunnen sturen. Roeien met de riemen die je hebt, zoiets. Inderdaad, als 20 of 40% van alle trichomen verkleurt, dan is de bloei meestal wel over 3/4e van het totaal. Kijk je op de oudste delen van de top, dan zie je daar 100% bruin, kijk je in verse groei, dan zie je 100% transparant. Kijk je op beide plaatsen tegelijk, dan zie je 50/50.

      Als de toppen ophouden met groeien, met verdikken en met nieuwe haren aanmaken, of daar gigantisch in vertragen, dan kun je stellen dat een plant rijp is. Dat vergt een flink aantal jaren/kweekjes aan ervaring. Vandaar dat de trichomen voor veruit de meeste mensen een prima indicator zijn. Sommige mensen hebben een goed gevoel voor groeipatroon, die oogsten op de volume-toename die afneemt, of omdat er geen rek meer in het blad zit, en er lijkt ook geen blad en nieuwe calyxen bij te komen. Maar als dat gevoel er (nog) niet in zit, dan zijn trichomen het beste.

      Waarom ik dan toch loop te mekkeren?

      Bloeiharen verdrogen als je ze aanraakt, of als het te warm of te droog is, of als ze nat zijn geworden. Als je wilt, dan veroorzaak je dat in de eerste week van de bloei. Dan zijn je toppen nog lang niet rijp. Als het een goede indicator was, dan zou je dus na een week al kunnen oogsten.

      Geel blad kan vier of vijf, misschien meer, oorzaken hebben en is in geen enkel geval een indicatie van rijpheid. Het is een teken dat je plant naar de gallemiezen gaat. Dat kun je in de eerste dag(!) van de groei al veroorzaken door teveel water te geven. Zou jij een zaailing met geel blad als rijp beschouwen? Dat denk ik niet, je bent slimmer dan dat. Maar toch zeg je dat het een goede indicator is.

      Zo werken indicatoren niet; die moeten niet dubbelzinnig zijn.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Als je het gevoel hebt dat ik lomp over kom, dan is dat omdat al die topics over rijpheid, trichomen en bloei-vraagstukken van de afgelopen 6 jaar eigenlijk voor niets zijn geweest, en dat fabeltjes uit growshops en jaren '80 kwekers blijkbaar zwaarder lijken te wegen dan daadwerkelijk bruikbaar advies.

        Ik zou een hele slechte basisschool leraar zijn.
        "Godverdomme, elk jaar moet ik ze opnieuw leren lezen!"
        "Maar.. LR2, het is elk jaar een nieuwe klas met nieuwe kinderen.."
        "Maakt me geen fuck uit! Het wordt eens tijd dat ze dat zelf kunnen leren!"
        "LR2, heb je door gehad dat het alfabet al jaren Hi! tegen je zegt? Daar tussen de abcdefg HI jklmnopxrstuvwtx! Nee he? Je denkt alleenmaar aan jezelf."
        "Nee nooit door gehad, kom jij uit Yekunme ofzo?"
        "Yekunme, waar ligt dat?"
        "Yekunme kont kussen, oud vel!" *LR2 zet zijn petje op en skateboard door het raam naar buiten*

        Als jullie zo vriendelijk willen zijn om de boodschap door te geven dat bepaalde indicatoren geen indicatoren zijn, en dat andere indicatoren wel iets indiceren, dan kunnen we dat probleem misschien de wereld uit helpen.
        Eerst boos doen en stampij maken om de aandacht te vestigen. Dan de boodschap, ondubbelzinnig of dubbelzinnig. Dan een grapje achteraf als uitsmijter, zodat mensen het niet vergeten.
        Misschien kan ook iemand mijn comments eens bundelen in een boek. Een dichtbundel of een wietbijbel ofzo. Is best wel geld mee te verdienen denk ik!
        Maar goed, een topic is gratis te lezen voor de mensen thuis. Neem direct ook de comments van Q mee, die zijn altijd bruikbaar.

      #5
      Heb je al een uitgever voor je " groene boekje " ?

      Comment


        #6
        hoe omhoog gevallen...
        Last edited by Tommeken; 29 July 2018, 00:42.

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Goed punt. Daar heb je wel gelijk in ja. Ik zal adviezen voortaan voor me houden, dan kan ik ook niet per ongeluk mezelf ophemelen.
          Nee, geintje. Dat kan ik niet. Ik geef een solide advies en daarna een stukje zelfpijperij als bonus. Als je dat niet tof vind, dan kun je eerder dan ik advies geven. Dan krijg ik de kans niet meer. Snijd me de pas af! Anders zul je toch echt moeten omgaan met mijn god-complex. Er is ook een ignore functie trouwens.

        #7
        Maar gelijk heeft ie

        Comment


          #8
          Ik ben blij dat LR2 weer de moeite heeft genomen om uitgebreid antwoord te geven.
          Ik zag het topic gister en het was zo warm binnen dat ik niet de energie kon opbrengen om weer hetzelfde verhaaltje af te draaien.

          Als je geen geduld hebt moet je gewoon gaan oogsten en niet zeuren.
          Na 9 weken krijg je een wietje met een oppervlakkige high die een kwartiertje aanhoudt.
          Als dat je ding is, doen!

          Als je het geduld kunt opbrengen en de plant is gezond; wachten.
          Precies die laatste 2-3 weken zijn o-zo-belangrijk voor het gewicht, de kwaliteit, het effect en de duur van het effect.

          Vergeet ook niet om de laatste 7-10 dagen voor de oogst alleen water te geven, zonder voeding.
          Langer mag ook, langer is beter.
          Korter kan ook, maar gaat ten koste van de smaak. (imho)

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9
            LR2 de opmerking om een grow bible te maken is zo gek nog niet. Je hebt blijkbaar al een naam opgebouwd, sorry maar ik ken je nog niet zo goed. Verder is een handleiding met enkel kloppende informatie voor mij in ieder geval erg gewenst, nu haal ik her en der informatie vandaan en hoe fijn zou het zijn als dit op 1 plek te vinden is. En dan ook nog in het nederlands. Ik gebruik nu ook dit boel: zie foto. Toch lastiger lezen met somminge engelse termen

            verder denk ik dat voor een beginnend kweker mijn info redelijk was. Nee, ik ga niet alles uitkouwen voor degene die de vraag stelt. Met de info over de trichomen, bladeren en bloeiharen is er weer meer info voor diegene om zelf verder te zoeken. Dan leert iemand er meer van en zullen vragen minder worden dan dat iemand alles voorgeschoteld krijgt. En diegene verbetert dan echt zijn skills.

            ik heb trouwens wel weer wat geleerd van je post. Bedankt daarvoor
            Attached Files
            Last edited by Spacende Hollander; 29 July 2018, 10:45.
            Mijn kweekverslagen:
            https://tinyurl.com/yxmrfs8w
            https://tinyurl.com/y69gjs6g

            Comment


            • Sticky07
              Sticky07 commented
              Editing a comment
              Dat boek in de foto is een naslagwerk dat iedere kweker in huis zou moeten hebben. Er staat alles in van a tot z. Heb hem zelf ook. Al is het maar om eens rustig op je gemakje te bladeren met een jointje en een bak koffie. Zeer mooie foto's van technieken ook.

              Zijn er zo nog andere boeken die je al gelezen hebt die de moeite zijn?
          Bezig...
          X