Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitlopers bij mijn toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    uitlopers bij mijn toppen

    Korting op 420shop
    Hi,

    Ik heb dit nog niet eerder gezien. Maar op enkele toppen krijg ik uitlopers. Is dit normaal??

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Foxtail wordt dat genoemd.
    Komt wel vaker voor bij hoge temperaturen.
    Heb ik ook nog gehad maar dan wel binnen in de tent

    Comment


      #3
      Aha okay
      niets aan de hand dus. Prima want tis bijna oogst tijd voor deze

      Comment


        #4
        If anything, tis extra stukjes wiet

        Maar idd, tis een hitte ding.

        Comment


          #5
          Dit is best een interessant mechanisme. Celstrekking wordt veroorzaakt door auxine, een plantenhormoon dat normaal onderdrukt wordt door licht en warmte. Hier krijgt het toch de overhand ondanks de natuurlijke functie van het spul. De top maakt zichzelf in feite luchtiger, terwijl dat in een niet-bloeiende plant juist niet zo snel zou gebeuren.
          Een deel van de reden waarom dit gebeurt, is omdat huidmondjes van planten makkelijk open staan in een vochtige lucht (opgesloten in een top bijvoorbeeld). Daardoor verliest de plant veel vocht. In droge lucht, sluiten die mondjes juist makkelijker. De plant is in feite bezig om zijn eigen watergebruik beter te reguleren.
          Of een plant bewust bezig is om toprot te vermijden, dat betwijfel ik. Maar het is een bijkomend voordeel.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Je hebt goeie en foute foxtails.
            Dit is er zo eentje die je eigenlijk niet wil, want veroorzaakt door warmte.
            Je hebt ook planten waarin foxtailing genetisch is vastgelegd.

            Mjah...bijna oogsttijd, who cares.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X