trichomen lijken ok, maar bloeiharen zijn maar de helft bruin

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tommeken
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Feb 2017
    • 322

    #1

    trichomen lijken ok, maar bloeiharen zijn maar de helft bruin

    Korting op 420shop
    De bloeiharen zijn nog helemaal geen 80 % bruin.

    De trichomen onder de microscoop zijn 90 % milky, 10 % amber.

    Het gaat over een tangie matic autoflower van fastbuds.

    Het zusje dat even oud was is 2 weken geleden al geoogst.

    Kan het dat de bloeiharen nog maar de helft bruin zijn, maar dat ze al klaar is?

    nu ben ik in de war....


    ze staat van 18 mei
    Attached Files
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #2
    Mijn twee centen: Een fout die velen maken is dat ze de trichomen van boven bekijken i.p.v. van de zijkant. Als je namelijk van boven kijkt lijkt elke trichoom wel milky, ook als die helder is.
    Maar wellicht is er iets anders aan de hand, wil je er alleen even voor waarschuwen.

    Comment

    • Tommeken
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Feb 2017
      • 322

      #3
      thnx, maar ik bekijk ze wel zeker langs opzij. onder de microscoop. de toppen zijn wel super! zeer zwaar en veel thc

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Bloeiharen zijn meer een soort weerstations. Je hoeft niet te wachten tot ze bruin worden, als ze allemaal bruin worden dan kan het gisteren geregend hebben.
        Als je elk haartje met je vingers aanraakt, dan zijn ze over enkele dagen ook bruin.

        Ik zie hier en daar nieuwe calyxen vormen, maar de plant lijkt wel aan het einde van de bloei te zitten. Ik zou zelf nog 5 dagen tot een weekje wachten met oogsten. Dan issie waarschijnlijk op zijn top.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • Tommeken
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Feb 2017
          • 322

          #5
          duidelijk
          informatief
          snel

          super antwoord, thnx!

          ik ga je raad opvolgen.

          PS ik kan toch niet oogsten voor maandagavond want overdag komt er op zolder iemand werken. en net daar droog ik
          Last edited by Tommeken; 4 August 2018, 13:25.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Over een 5-7 dagen is de maandag allang voorbij dus dat lijkt me overbodige informatie.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...