Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad geel aan uiteinden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad geel aan uiteinden

    Korting op 420shop
    Hey,


    Ik ben nieuw in het kweken, en heb een mooie buitenkweek.
    Mijn plant begin op verschillende blaren, vergeling te krijgen.
    Eerst een paar oude blaren, nu komt het ook op de nieuwe blaadjes. (zie attachement)
    Wat is het, magnesium tekort, teveel water, het weer, te weinig voedingstoffen?


    Strain: Purple Haze
    Grond: (In volle grond) Gewone grond met vivimus vermengd
    Bemesting: 4ml Plagron alga grow opgelost in kraantjes water, om de 2 dagen.



    Bedankt


    Attached Files

    #2
    plagron dosis verdubbelen en regenwater geven ( nu het de komende dagen toch regent)

    en kijken of het bijtrekt

    Comment


      #3
      vloeibare mest in volle grond heeft niet zo'n goed effect als in potten (hoewel ik het zelf ook durf te doen)
      je zou de bovenste laag beetje kunnen loswerken en er een korrelmest door mengen en dan water geven. (met loswerken bedoel ik niet omspitten maar met een fijn harkje
      de grond wat losmaken, zodat er een beter contact is tussen aarde en voedingsstoffen)
      Misschien kan je plant zo beter de voedingsstoffen opnemen die ze tekort heeft...
      benieuwd naar welke tips je hier nog gaat krijgen... succes

      Comment


        #4
        Met een fijn harkje trek je alle haarwortels kapot dit de afgelopen tijd gevormd zijn. Het is iets beter om te bemesten, en daar een laag aarde overheen te gooien.
        Nog beter is het om voordat er een plant staat, en nadat er een plant staat, te bemesten. Dan is het tijdens 't groeiseizoen een kwestie van aanvullen; dat mag best tijd kosten want de bodem is rijk genoeg.

        Om terug te komen op de plant: vage problematiek wijst vaak op waterproblemen.
        Maar goed, da's lastig inschatten want we weten letterlijk niets behalve dat het een plant is die om de 2 dagen water krijgt met 4mL grow voeding. Om hoeveel liters water het gaat, of hoe groot de plant is, of hoe de aarde er uit ziet, en of de aarde mag opdrogen tussen de waterbeurten, dat is giswerk.

        Ik denk dat het ongeveer dus zoiets is als bijvoorbeeld een probleem dat op te lossen is met het een en ander, enzovoorts. Veel succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X