Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volgend jaar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Volgend jaar.

    Korting op 420shop
    Gisteren toch weer toprot, om gek van te worden. Al wilde ik de planten nog een week laten staan heb ik, om nog meer verlies te voorkomen, geoogst.
    Mijn vraag is de volgende. Ik wil geen autoflower meer volgend jaar, wat is naar jullie de beste soort die voldoet aan de volgende criteria:
    sterk, redelijke tot goede opbrengst en vooral een soort die niet te hoog gaat worden.

    #2
    Zo ongeveer allemaal..!
    Een beter antwoord is er niet te geven helaas. Misschien kan iemand anders dat eens toelichten..
    Iets over 4000+ soorten, iets over kwekers-eigenschappen, iets over bloeitijden, iets over resistentie en weerinvloeden..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Ik begrijp dat ik zelf kan zoeken en filters gebruiken etc. Ik geloof nu eenmaal niet alles wat ik lees bij de leveranciers.
        Vandaar mijn vraag hopende, op een onafhankelijk antwoord. Enfin......zoeken ga ik dan zeker doen, ik heb alleen geen zin
        om een plant te nemen waar van ze een bepaalde hoogte toezeggen en dan blijkt dat 2 maal zo hoog gaat worden.

        Comment


          #5
          Hoogte heb je zelf in de hand. Als je voor een niet autoflower kiest zijn er veel technieken en tactieken toe te passen om de plant niet te groot te laten worden.

          Zoals het zaadje pas in juni of juli planten.
          Of gewoon rond 15 mei ontkiemen en zodra de plant de gewenste hoogte heeft bereikt beginnen met verduisteren.
          Dat zijn twee tactieken die je kunt overwegen.

          En dan zijn er nog andere technieken die je kunt toepassen.
          Toppen/fimmen, snoeien, LST, main-lining, scroggen. Methodes genoeg om planten in de gewenste vorm en maat te manipuleren.

          Voorbeelden van bovenstaande kun je terugvinden in sommige van de kweekverslagen op het buitenkweekforum.
          Ook dit jaar wordt er weer genoeg getrokken, geduwd, gebroken, geknakt, begaast of behekt en vastgebonden. En wat nog meer. Sommige dingen wil je misschien liever niet weten en snel weer vergeten.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #6
            Verduisteren lijkt mij logisch alleen wel lastig met buitenkweek. Ik zal wel de technieken eens onderzoeken, thanks voor je reactie 'Ongeldig'

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Nee hoor gaat prima. Als je ze niet in al te grote potten zet, zijn ze goed verplaatsbaar + van kweken in emmers worden ze ook niet zo heel groot.
          Bezig...
          X