Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot haze probleem: 12 weken bloei buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groot haze probleem: 12 weken bloei buiten

    Korting op 420shop
    Hallo,



    ik heb twee haze planten buiten staat en ik kom er nu pas achter dat ze haze zijn(zelf gemaakt zaad)

    tis dom, maar goed, blijkbaar bloeien ze 10-12 weken en dat gaat niet lukken hier in nederland.

    iemand tips om het process te versnellen of beter te laten verlopen?

    Ik heb er veel tijd en energie ingestoken en baal als een stekker, ze groeien al sinds eind april.

    Groet
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #3
      Zonder tijdreizen rest je een enkele optie: verduisteren.
      Dat gaat een pokkewerk zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Nwdwn
        Nwdwn commented
        Editing a comment
        Maar ze bloeien al...

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Nee, ze bloeien over 1 of 2 weken pas echt. Wat je nu ziet is de aanzet.
        En daarnaast: mijn planten zijn net zo ver. Die halen het wel hoor! Het is pas september.
        Als het weer een beetje mee zit, dan heb je een prima oogstje. In de toekomst is het misschien goed om te kijken wat je zaait voordat je het zaait, en niet pas wanneer de bloei begint.

      • Nwdwn
        Nwdwn commented
        Editing a comment
        Txs, Ze bloeien al twee weken, dus is voorbloei altijd 4 weken? Want ik geef ze al bloeivoedig e.d.

      #4
      Ik zie nog geen bloei. Bloei begint wanneer je duidelijke pruikjes ziet aan de toppen van de plant. Dit is een voorstadium, de overgangsfase. Die duurt een aantal weken.

      De planten hebben een baby-fase, een tienerfase, een volwassen fase (met voorbloei in de oksels) en een bloeifase (met daadwerkelijk ontwikkelende bloemen aan het eind van elke tak).
      De babyfase duurt een week of 3-4, daarna de tienerfase van 1-3 weken, daarna de volwassen fase van zolang als jij wilt, en daarna de bloei die zo lang duurt als de plant wilt.

      Bloeivoeding zou je pas in de derde week ECHTE bloei moeten geven. Als je het uberhaupt wilt geven, ikzelf ben er op tegen om een flink aantal redenen maar vooral omdat bloeivoeding nergens op slaat en de plant sneller laat aftakelen; met alle gezondheidsproblemen aan de plant die daar bij horen (toprot, meeldauw, etc.). In de buitenkweek vooral, wil je al die problemen vermijden. In de binnenkweek natuurlijk ook, maar daar kun je zelf bepalen of het regent of niet.

      Simpel gezegd, ben je dus verkeerd bezig door nu al bloeivoeding te geven. Zelfs als je erin geloofd, ben je dus 5 weken te vroeg begonnen. Dat betekent dus ook dat de aftakeling van de planten 5 weken eerder gaat beginnen.. Dat betekent dat ze ook tijdens het meest kritieke moment van de bloei, de afrijping, het zwakste zijn. Da's precies wanneer de herfst op zijn natst en koudst is. Precies op het moment dat je plant die extra kracht en weerstand hard nodig heeft, precies op dat moment hebben wij haar het zwakste gemaakt. Da's gek. Da's onlogisch.
      Ooit zijn er een stel kwekers geweest die dat toch erg logisch vonden, ze hebben er wat omheen geluld met foute logica, die niet-bestaande logica is een eigen leven gaan leiden en voila: zie elk topic over geel blad in de bloei!

      Ik waarschuw er hier al een jaar voor, ik heb er een topic aan besteed. Mijn taak is volbracht; de voorlichting is er, de uitleg ook, de discussie ook, de antwoorden zijn gegeven.
      Desalniettemin, als je toch door wilt gaan met bloeivoeding, wacht daar dan nog mee en geef voorlopig nog maar een paar keer groeivoeding mee.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      #5
      En hoe zou ik daar achter moeten komen? Ik kan alleen afzien aan de plant dattie haze is... zaden gemaakt buiten. Bedankt voor de info!

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Hoe heb je dat gezien aan de plant dat het een Haze-soort is? Men hier kan niet aan een plant zien welke soort dat is dus ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Hoe ben je precies aan je wietzaad gekomen?
        Leuke plantjes, dat wel.

      • Nwdwn
        Nwdwn commented
        Editing a comment
        Uhh, zelf weetik dat het Haze was van een maat. Heb veeeeeeeeel zaad ervan en ook als ik kijk naar hoe ze groeien en doen, het lijkt er sprekend op... verder ga ik ze maar afdekken en zo goed mogelijk mn best doen, weet t verder ook niet. Kut weer.

      #6
      Update: Hoe kan ik zien of het snelbloeiers zijn?

      Ze bloeien erg snel, al zeg ik dat zelf!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #7
        Nog een foto
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          En deze is een week terug.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #9
            Het gaat er meer om of ze al rijp zijn om te oogsten, niet of ze snel bloeien. Bekijk de trichomen eens met een vergrootglas, want aan de (bruin geworden) bloeiharen kun je niet zien of de plant oogstrijp is.

            Comment


            • Nwdwn
              Nwdwn commented
              Editing a comment
              Tgaat om of het snelbloeiers zijn, zodat ik mn spoeling goed kan timen.... Ik weet niet hoe ik dat idd met de trichomen kan timen...

            #10
            Ze zijn 2 weken geleden goed in bloei gegaan. Dan duurt het nog minstens 4 weken voor ze klaar zijn als het hele snelle bloeiers zijn. Kan ook zomaar nog 6 weken duren, of 10 weken als ze flink wat sativa-genen heeft.

            Comment


              #11
              Xactly, dat duurt nog wel even.
              Het zijn nog mini topjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                EN, speedy chilli is een snelbloeier, na overschakelen naar 12/12 hadden ze na 5 dagen al pruikjes.

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                In mijn ervaring zorgt pk13/14 niet voor groei van de toppen maar voor wat meer stevigheid. Die groei moet voor die tijd gebeuren.
                Na gebruik van pk13/14 liefst 2 weken wachten met oogsten, vandaar dat ze dat aangeven, en aangeraden wordt om het alleen in week 5 te gebruiken.

                Of het handig is?
                Idunno....sommige kwekers gebruiken het, en sommige gebruiken het nooit.

              • Nwdwn
                Nwdwn commented
                Editing a comment
                Bedankt voor jullie tips jongens! Het helpt me ontzettend, ze bloeien goed en ze worden met de dag groter, ik sta der van te kijken, hope dak flinke toppen kan bouwen met de komende herft!

              #12
              Heeft het zin om wat uv lampjes op te hangen om extra uv mee te geven? van die mini dingen voor tijdens de dag? of is t zo dak als dit een week doe ik t tot t eind moet doen, wil ze een extra stoot aan uv geven.

              Comment


                #13
                Daar zul je niet veel mee bereiken.

                Comment


                  #14
                  Wat voor UV?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Nwdwn
                    Nwdwn commented
                    Editing a comment
                    Nvm, de zon is alweer aan.

                  #15
                  Ff updatetje,

                  Ik probeer de trichomen te "lezen" ze zijn doorzichtig/wit.... Dit gaat nog wel even duren volgens mij...
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X