Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in welke fase van de bloei moet de plant afgeschermd worden van regen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    in welke fase van de bloei moet de plant afgeschermd worden van regen ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    Mijn dame begint een teken van bloei te geven !
    Ze staat buiten en momenteel nog zonder afdak en in de regen.
    Mijn vraag is nu in welke fase van de bloei mag ze zeker niet in de regen staan, en moet ze afgeschermd worden voor regen i.v.m schimmels enzo....
    Zie foto !
    Mag ze in deze fase zo nog even blijven zonder afdak ?

    Alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    als de toppen nog niet heel compact zijn zou ik ze nog zonder afdak laten staan
    alvast succes met het bouwen van de afdak voor later als je dat van plan was :p

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      Plant is nu 2 meter !
      Ik ga niks bouwen.
      Ik ga haar gewoon verplaatsen onder de afdak van ons terras.

    #3
    Als je schimmels wilt voorkomen in de buitenteelt, dan moet je ze omhakken voordat ze bloeien.
    Voor de rest is het een kwestie van accepteren dat het gebeurt, en de schade proberen te beperken.

    De regen is niet het probleem, het probleem is dat de toppen van wietplanten zo compact groeien dat ze zichzelf verdrukken. Op die plaatsen beschadigen cellen, en raken ze aan het schimmelen. Zelfs onder de vele afdakken die al jaren gebouwd worden, en zelfs in klinische kweektenten.
    In principe is de meest gewilde kwaliteit van een plant (compacte toppen), ook direct de achilleshiel.
    Als het namelijk niet regent, dan alsnog kan er toprot ontstaan omdat planten water verdampen, als dat water nergens naar toe kan.. Dan krijg je rot.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de uitleg !
      Nu hopen om een mooie herfst.

    #4
    Wat ik vergeet te zeggen: het helpt ook veel om je planten in gezonde toestand te houden.
    Dat betekent vooral: rekening houden met de temperatuur (koud = minder water geven, warm = ook minder water geven) en ver weg blijven van bloeivoeding. Bloeivoeding verzwakt een plant ontzettend. Meeldauw en andere problemen direct aanpakken, en niet met fucking melk of uienwater.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Johnnydekweker
      Johnnydekweker commented
      Editing a comment
      Huh? Hoezo verzwakt bloeivoeding een plant? Geldt dit alleen voor planten in de volle grond? Want ik was eigenlijk van plan om mijn planten terra bloom te geven tijdens de bloei.

    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      Mijn plant zit in een 60L pot

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ik heb er hier een uitgebreid topic over geschreven. Het komt er op neer dat bloeivoeding niet compleet is; het levert niet alle bouwstenen, en blokkeert andere bouwstenen. Zonder complete blokkendoos kan er niet gebouwd worden; geel blad dat leegtrekt dient als bouwstenen voor de topgroei (dus je stikstofconcentratie in de toppen blijft altijd hoog, dat je dat zou proeven is dus pertinent onzin; het zit er altijd omdat daar groei plaatsvindt). Een deel van je eigen lichaam opofferen om een ander deel te redden, is gek, dat is onhandig en kost onnodig veel energie (zogenaamde 'herfst' in wietplanten). Dat is wat we forceren met bloeivoeding. Kwekers lijken te denken dat je een kind kunt grootbrengen met wel de pindakaas, maar zonder de boterham waar het op gesmeerd wordt. Zo werkt het niet helaas.
      Hier het topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
      Als jullie moeilijke vragen hebben, stel ze daar even, dan blijft die info gebundeld.
Bezig...
X