Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten nog steeds niet in bloei ? helpp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten nog steeds niet in bloei ? helpp!

    Korting op 420shop
    Dag iedereen ik heb 4 planten , waarvan 2 die verstoort worden door een lantaarnpaal op straat , ik heb een houten hek ervoor gezet zodat het licht niet rechtsreeks op de planten schijnt , mar deze zijn dus nauwelijks in bloei , heb er 2 op een andere plaats waar geen nachtverlichting op schjnt en daar bloeit er 1 van . is dit normaal en zullen ze nog beginnen bloeien of wat denken jullie ? ze zijn allemaal vrouwelijke planten en tonen wel al meerdee bloeiharen maar totaal geen echte bloei .

    #2
    https://www.google.be/search?q=wietp...sE2dU4YD-JQTM: zo ziet het er ongeveer uit

    Comment


      #3
      Geef ze nog een week of 2, sommige zijn wat sneller, andere wat langzamer.

      Indien het een photosyntheseplant is (ga ik vanuit) dan kan het zijn dat de straatverlichting de plant in de groei houdt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Ik heb een lantaarnpaal op 4 meter afstand ongeveer. Dat maakt niets uit, omdat die niet intens genoeg is en omdat die er elke dag staat (de planten zijn gewend aan geen totaal duistere nacht).
        Welke soort heb je staan? Als het een tangerine dream is bijvoorbeeld, met late bloei en praktisch 16 weken bloeitijd in sommige gevallen, dan kun je beter de schaar er vast in zetten; die heeft echt 12/12 nodig en dan nog duurt het 3 weken voordat de bloei zal aanvangen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Relax het komt vanzelf wel
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Danku iedereen ! ik ga een van de drie naar een plek brengen waar er perfect donkere nachten zijn zodat ik zeker al 1 heb die goed bloeit maar ik zie wel dat er 2 van de planten meer en meer bloeihaartjes beginnn te krijgen , (het zijn 2 special kush 1 van rqs) die al het meeste bloei vertonen en 1 (de grootste) og kush die nog steeds niet bloeit maar wel al bloeiharen heeft en dus overduidelijk een vrouwelijke is

            Comment


              #7
              Kush kan redelijk laat zijn. Ik heb ze hier nog niet af kunnen bloeien buiten. Maar ik heb 't ook slechts 2x geprobeerd.
              Ook de helft van mijn planten dit jaar begint nu pas met het maken van pruikjes. Volgende week 29 graden! Joh! Waar hebben we 't eigenlijk over?!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • TangerineDream
                TangerineDream commented
                Editing a comment
                dat is wel een opluchting LR2 ! en trouwens heb nog een vraag voor iedereen hier het hekje waar ik het over had is een in windvlaag neer gegaan op de planten waardoor men grootste (og kush) bijna gebroken was en een paar zijtakken van de andere ar af zijn , nu is er wel een soort van (slip snee) waar de hoofstam een beetje krom staad en dat lijkt niet beter te komen nu vraag ik mij af of dit het einde is van die plant of dat die nit meer deftig gaat kunnen bloeien ? ( hij staat nog recht hoor alleen gewoon lichtjes krom en het ziet er uit als een snee in de stam

              #8
              Volgende week 30 graden, maar de afgelopen 2 weken elke ochtend een luchtvochtigheid van 95-100%. Oftewel, mijn monstertop ligt nu voor de helft in de vuilnisbak. Terwijl de plant onder een afdakje staat tegen de regen. Die luchtvochtigheid is echt een sluipmoordenaar...

              Comment


                #9
                en trouwens heb nog een vraag voor iedereen hier het hekje waar ik het over had is een in windvlaag neer gegaan op de planten waardoor men grootste (og kush) bijna gebroken was en een paar zijtakken van de andere ar af zijn , nu is er wel een soort van (slip snee) waar de hoofstam een beetje krom staad en dat lijkt niet beter te komen nu vraag ik mij af of dit het einde is van die plant of dat die nit meer deftig gaat kunnen bloeien ? ( hij staat nog recht hoor alleen gewoon lichtjes krom en het ziet er uit als een snee in de stam
                Dichtplakken met tie-raps ofzo, vaseline er over.. En hopen op het beste! Als je de plant nu omhakt, dan kan er nooit iets aan komen. Ik zelf heb kush nooit helemaal volledig kunnen afbloeien, maar de toppen die ik wel overhield waren alsnog lekker van smaak. Als ik haar had opgegegeven, dan had ik dat niet gehad.
                Ik denk dat het goed is voor elke kweker ook, om het op die manier te kijken: ga voor het meeste, maar reken op een oogst van 0 gram, dan kan het altijd meevallen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • TangerineDream
                  TangerineDream commented
                  Editing a comment
                  mag ik dan gewoon de wonde/snee opvullen met vaseline ? ik vraag het voor de zekerheid omdat ik de plant niet wil vergiftigen ofzo

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Vaseline lost niet op in water, dus het ergste wat kan gebeuren, is dat het wat weefsel verstikt. Die kans is redelijk klein, want steel-weefsel ademt niet zoveel. Nou wil ik je niet uitdagen, maar het is erg moeilijk om een plant te beschadigen met vaseline. Je kunt de wondes dus gewoon (na het zetten en verstevigen natuurlijk) gewoon afdichten.
              Bezig...
              X