Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bewaar potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bewaar potten

    Korting op 420shop
    Zijn gewone glazen potten ook luchtdicht zoals lege augurken potten? Oftwel goed om je oogst in op te slaan?

    #2
    https://www.datmaakjelekkerzelf.nl/r...azen-potten-1/

    Hier wat gevonden om ze goed te reinigen.

    Comment


      #3
      Ik zou ze zelf 4x door de vaatwasser halen. Sommige potten houden hun geur jarenlang vast.
      Voorbeelden van zulke potten: bieten, bonen, kool. Na 2x vaatwasser en 1x autoclaaf komt de geur nog terug.

      Het best dus mayo of iets fruitigs nemen en absoluut geen gefermenteerde producten (soja, zoetzure groenten, kimchi, etc.).

      Ik gebruik zelf ziplock zakken. Die kan ik niet kapot laten vallen, en ze zijn wat makkelijker op te bergen.
      Dat er THC aan het plastic kleeft, dat maakt me niet uit, dat plastic rook ik toch niet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • philly
        philly commented
        Editing a comment
        Komt er geen geur door die zakken dan? Ik kan alleen geur-vrij opslaan in glazen potten met deksel zoals weckpotten of potten met en draaideksel..
        Zelfs als ik 3 of 4 zakken over elkaar doe, komt de geur er nog door...

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Jawel, daar komt veel geur doorheen. Maar die zakken gaan weer in een afgesloten koelbox. Dus alleen wanneer die koelbox open gaat dan geurt het even.

      #4
      Ok. tx

      Comment


        #5
        Nog een ander vraagje. Ze moeten nog 2 weekjes. Kan ik ze dan ook gewoon voor het raam zetten? Ik word namelijk redelijk gestressed dat net op het einde toch nog even de huisbaas langs komt. En als ze binnen staan... heb ik daar geen last meer van. Toppen zijn echt al behoorlijk.

        Comment


          #6
          Als je huisbaas bij je binnen komt, kun je dan alle lucht in je huis binnen een paar seconden verversen?
          Want dat gaat natuurlijk ook geuren, en die geur kan nergens naartoe.

          Planten voor het raam zetten die van buiten komen, is een recept voor problemen met beestjes.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Ramen houden veel licht tegen.
            Om wiet te bewaren in wek fles potten te koop bij o.a de hema
            Donker wegzetten als het echt goed droog is.
            Daarna iedere week even een kwartiertje openzetten ...

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Als je huisbaas bij je binnen komt, kun je dan alle lucht in je huis binnen een paar seconden verversen?
              Want dat gaat natuurlijk ook geuren, en die geur kan nergens naartoe.

              Planten voor het raam zetten die van buiten komen, is een recept voor problemen met beestjes.
              Als hij naar binnen wil kondigt ie dit eerst aan, meestal alleen bij brandveiligheidsbezoek van buitenaf. Als ie al komt wat niet waarschijnlijk is. Anders had ie ze al lang gezien natuurlijk aangezien ze al een half jaar in de tuin staan. Beestjes... mwah. Ik check ze elke dag. Geen beestje gezien, enkel een paar vliegjes en die haal ik er altijd af.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                "Beestjes... Mwah."
                Ik waarschuw daar niet voor niets voor. Als jij denkt dat je spint kunt tegenhouden, dan zie ik het je graag proberen. Maar als het probleem uit de klauwen loopt dan kan niemand je helpen; de planten staan immers al in bloei.. Dus behandelen is onmogelijk.

              #9
              Dit is de staat van de toppen nu.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #10
                Brandveiligheidsonderzoek nog nooit gehad en woon al 30 jaar op de flat.
                Buiten dat wordt dat vaak weken van te voren bekend gemaakt.
                Huisbaas hoef je ''nooit'' binnen te laten tenzij huiszoekingsbevel van Politie....

                Comment


                  #11
                  Nou ik zie toch echt wel wat beestjes op de foto's denk ook dat ze nog wel iets langer als 2 weken mogen. Als ze altijd buiten hebben gestaan zou ik ze gewoon daar laten staan. Misschien bij pittige of langdurige regen even onder een afdakje.

                  Comment


                  • Botknot
                    Botknot commented
                    Editing a comment
                    dat zijn schilfers van bomen. Met t blote oog geen beesten gezien.

                  #12
                  Bloeiharen zijn opeens een stuk bruiner geworden. Komt dit door regen of misschien overvoeding. Geef voeding om de dag. Beetje onder aanbevolen hoeveelheid.
                  Last edited by Botknot; 22 September 2018, 17:27.

                  Comment


                    #13
                    Na het drogen wiet bewaren in een weckpot !
                    Nooit bewaren in zip zakjes.

                    Comment


                    • Thedoctor
                      Thedoctor commented
                      Editing a comment
                      Waarom niet?

                    • Anthony997
                      Anthony997 commented
                      Editing a comment

                    #14
                    Ver genoeg voor (vroege maar niet te vroege) oogst? Oftewel hoe ver zijn we?



                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Ver genoeg voor een te vroege oogst ben je nu. Heb je haast? Welke soort is het? En dat gele blad op de achtergrond, hoe komt dat?
                      Geduld. Nog wel wat weken te gaan.

                    • Botknot
                      Botknot commented
                      Editing a comment
                      ach dat is gewone vergeling. Dit is een zijtak. Toppen hebben mooi groen blad. Het ruikt sterk. Door de deur, door de garage kwam het heen. Huisbaas hoeft maar 1 keer langs te komen en het is klaar. Ik denk er over ze maar weer achter in de tuin te zetten mits er niks kapot kan gaan door het weer of de kou. Ze staan nu binnen onder spaarlampen en warmtelampen plus ventilator. Het ging mij om een vroege oogst, niet een te vroege oogst. Bloeiharen zijn al aardig bruin toch.. of waar moet ik nou nog op wachten dan. Tot ze verder ingedikt zijn?
                  Bezig...
                  X