Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regen en wiettoppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Regen en wiettoppen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Door de regen vd afgelopen dagen heb ik mijn wietplanten die in de bloei staan onder een afdak gezet.
    Ze zijn wel nat. Is dat een probleem?

    Ik denk dat ik ze ga fohnen, misschien dat de kans op schimmels minimaal wordt?

    Hoe dealen jullie met regenweer en wietplanten in de bloei?

    Gr
    Ragnar

    #2
    Ik denk als je ze gaat fohnen je het risico juist heel hard vergroot
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


      #3
      nee niet fohnen.
      Gewoon je plant eens goed heen en weer schudden, zodat het meeste druppels eraf vallen.
      Het is ook handig om je plant in de volle wind te zetten.
      Volgende week is er toch genoeg wind en zon.

      Comment


        #4
        doorzichtig afdakje maken voor je planten
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Biddend.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #6
            Hoe ik er mee deal? Door zelf lekker binnen te gaan zitten. Laat die planten 't maar oplossen, zij staan buiten!
            Ik reken een boel verlies in. Dat vang ik op door meer planten te zetten. Die berekening doe ik aan het begin van het jaar, want als je daar te laat mee begint dan is het zinloos.. Ten alle tijde, gewoon 1 plant extra. Maakt niet uit welke. Om een of andere reden doet die extra plant het bij mij altijd 't slechtste. Dat geeft dan niets, de rest doet het goed.

            Ik zorg daarnaast dat mijn planten gezond de herfst in gaan; geen gebreken, geen overschotten, geen bloeivoeding. Goed verzorgde planten hebben betere weerstand tegen ziektes.


            Regen kunnen ze prima hebben. Kou ook.
            Wat de grootste issue is, is langdurige natheid en dat toppen zo compact zijn dat ze praktisch vanzelf schimmelen (ook onder een afdak) omdat ze feitelijk hun eigen plantmateriaal verdrukken. Druk maar eens twee komkommers tegen elkaar, voor een dag lang, en kijk daarna op welke plek ze als eerste aangetast raken. Zo is het met wiet ook.
            Daar gaat wind, droogte of warmte niet tegen helpen. Het is precies de fijnste kwaliteit van een plant, die hem zo vatbaar maakt. Ook daar is een selectie op te maken.

            Zou schudden dan een goed idee zijn? Denk aan de komkommers; flikker ze in een emmer, en smijt die emmer van de trap. Blijven die langer goed dan komkommers in de groente lade?
            Luchtverplaatsing helpt, maar ook slechts tot op zekere hoogte. Als materiaal immers verdrukt, dan kun je er geen speld tussen krijgen, laat staan een zuchtje wind.

            Inmiddels heb ik eens wat testjes op toprot losgelaten, het is niet alleen
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7

              Dus gewoon helemaal niks doen en bidden dat het goed gaat
              Plus 1 plantje extra erbij?
              Last edited by QnQ; 25 September 2018, 21:33.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik doe er niks aan in ieder geval. Elke keer dat ik er wel wat aan deed, is dat uitgelopen op een fiasco (tentjes die wegwaaiden, afdakjes die naar beneden vielen op de plant, etc.). Ik ben liever zo'n 10-20% van mijn toppen kwijt aan rot, dan aan mijn eigen stomme fouten. Ik maak al zoveel stomme fouten namelijk.
                Mijn succesformule was voorheen: rotatie van autoflowers (begin april - juni) dus de eerste ronde in april gezaaid, de tweede ronde wanneer de eerste bijna afgebloeid was. En dan 2 of 3 grote non-autoflowers als backup.
                Dit jaar heb ik 5 non-autoflowers gezaaid in april. Halverwege het jaar heb ik getwijfeld of het voldoende zou zijn, omdat er 1 uit is gevallen. Maar nu de oogst voor de helft binnen is, merk ik dat het ruim voldoende is en dat ik volgend jaar weer een boel overhoud.

              • Ragnar
                Ragnar commented
                Editing a comment
                Ja zoiets had ik zelf ook in gedachten. begin mei (april kan namelijk nog vriezen trouwens) 3 autoflowers en tegelijkertijd 2 -3 niet autoflowers inzetten. Moet voldoende zijn.
            Bezig...
            X