Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag jullie mening

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Graag jullie mening

    Korting op 420shop
    Hey lezer,

    Sinds begin augustus heb ik twee plantjes staan en heb er al veel plezier van gehad. Blijft een leuke hobby en wil zeker volgend jaar het nog beter gaan aanpakken.

    Nu is mijn vraag wat jullie denken van mijn plantjes. Ik heb wat foto's genomen en ik zie toch echt wat toppen ontstaan. En ook al begint het weer nu wat beter te worden denk ik niet dat dit nog 4 weken aan gaat houden. Ik vraag mij erg af hoelang mijn planten nog minimaal nodig hebben met de weersomstandigheden van oktober om toch nog een leuk oogstje er uit te halen. Of misschien gewoon redden wat er nog te redden valt.

    Zal even kort een lijstje maken wat ik doe voor mn plantjes
    - Zet ze droog (onder parasol met regen)
    - Geef alleen water wanneer de grond twee vingers diep erg droog is
    - Zet de twee plantjes binnen als het onder de 10 graden nachts is ( dus de afgelopen weken voor het eerst, ongeveer 3 keer)
    - Als de toppen toch een beetje nat/vochtig zijn schut ik ze even zodat het ergste water er afvalt.

    Graag hoor ik jullie mening en misschien tips

    Alvast bedankt!

    ps voor de foto's klik op de thumbnail

    #2
    Zien er goed uit. Duurt nog wel een weekje of 2? Lekker laten afbloeien.

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Thx! En fair enough

    #3
    water geven is een ding dat zuurstof de bodem in zuigt

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Wat wil je daar mee zeggen? Dat ik meer water moet geven in de bloei? Ik heb namelijk geen idee :O

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Een willekeurige kreet met slechts de halve waarheid. Als je water door de bodem spoelt, dan zorgt dat voor een drukverschil dat aanzuigend werkt voor zuurstof. Dit is echter een kleine fractie vergeleken met een bodem droog laten vallen. Waar water zit, kan immers geen lucht zitten. De bodem goed droog laten worden heeft veel meer effect op de luchthuishouding van de bodem, dan watergeven.

    #4
    ik ga tegenwoordig voor de kleur der trichomen.. maar als de hele plant depressief gaat ogen dan hak ik de knoop door..

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Heb helaas geen scope waar ik het mee kan checken :/

    #5
    Het forum heeft een eigen uploadfunctie die prima werkt. Ik zie de foto's niet. Ik ben persoonlijk nogal tegen het gebruik van externe websites voor afbeeldingen; het werkt niet, of het werkt kut, en als die account verwijderd raakt dan weet niemand meer waar het om ging.

    Planten binnen zetten heeft weinig zin. In de nacht ruimen ze op, met energie die ze overdag opsparen. Die reacties kunnen plaatsvinden bij lage temperaturen. Daarnaast schakelen er bij lage temperaturen bepaalde processen die verdedigend werken. Als je die skipt, dan kan je plant beter vatbaar zijn voor rot.

    Ik heb ze hier weleens in December nog buiten gehad. Niet van harte, maar het ging.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Hmmm, tis mij nog nooit overkomen qua verwijderen van foto's. En ik bezoek de site meestal ook incognito dus ja :') Anyway ik had ook gewoon de upload functie van de website gebruikt als ik de foto's niet stom had genomen. Zoals ik ook gedaan heb in mijn vorige topic.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Ik heb mijn browser dichtgetimmerd, dus imgur laadt niet eens. Ik kan de site niet bezoeken en dat ben ik ook niet van plan. Ik vind 't niet erg om te helpen, maar dan 't liefst gewoon hier op het forum.

    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Duidelijk, volgende keer beter.

    #6
    Tip voor volgend jaar is potten met gaatjes aan de zijkant of gewoon lekker met de boor rondom de pot gaatjes boren.

    Je plantjes zullen dat wel waarderen.

    Ook vindt ik dat je net wat te laat bent begonnen maar goed "beter iets dan niets"

    Ik schat dat ze nog wat langer dan 2 weken moeten.

    Ohja volgens mij hebben de dames een heel klein beetje dorst uhum.

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Hey Sudo!

      Er zitten ongeveer 10/12 gaatjes aan de onderkant dit geldt voor beide! En ja klopt ik ben zeker te laat begonnen maar ik had geen keus helaas. Ja ik was ze ook vanplan om vandaag water te geven

    #7
    Ziet er goed uit man! Alleen denk wel dat ze nog 5 weken mogen.

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Thx zal volhouden

    #8
    Het probleem met site zoals imgur is dat ze zeer veel gegevens loggen van wie erop klikt. Niet iedereen hier vindt dit even aangenaam. Met een paar omwegen heb ik je foto toch bekeken.

    zit er goed uit alleen vreesk ik dat die nog tot de 2de week van november gaat moeten staan.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

    Comment


    • GpGp
      GpGp commented
      Editing a comment
      Bedankt dat je de moeite hebt genomen, waardeer het erg! Volgende keer upload ik gewoon via de site

      Ja klopt ik was hier ook bang voor Hopelijk houden de plantjes het een beetje vol! Kan echt niet wachten tot volgend jaar mei!!!

    • Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Begin/half november is normaal geen probleem zolang het niet begint te vriezen. Wel regelmatig controleren op rot

    #9
    quote :"Een willekeurige kreet met slechts de halve waarheid. Als je water door de bodem spoelt, dan zorgt dat voor een drukverschil dat aanzuigend werkt voor zuurstof. Dit is echter een kleine fractie vergeleken met een bodem droog laten vallen. Waar water zit, kan immers geen lucht zitten. De bodem goed droog laten worden heeft veel meer effect op de luchthuishouding van de bodem, dan watergeven".



    excuus voor de lallerige kreet idd "veel water geven in 1 keer verdringt de oude zuurstof en wortel gassen..,idd waar water zit zit nm geen zuurstof.. dus wat gebeurt er als het water de pot uit sijpelt trekt het verse lucht achter zich aan das gewoon abc simpel.. ik wacht vaak tot de plant laat zien dattie vocht nodig heeft dus niet te paniekering dat ding kan bij wijze half op de grondhangen en dan trektie wel weer bij.. continu water is ook niet goed.. de bodem moet ook af en toe lekker droog worden..deze plant moet zo qua foto nog best ff.. koop een loupje..

    Comment

    Bezig...
    X