Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helluppp!!!11 droogpaniek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Helluppp!!!11 droogpaniek!

    Korting op 420shop
    Dag vrienden van het goede leven,

    na een dag dat ik mn wiet te drogen heb gehangen in dozen op zolder rook zowat het hele huis er naar haha. Nou dat vonden mn ouders toch niet zo prettig (begrijpelijk). Dus de enige manier voor mij is in de schuur drogen, maarja die luchtvochtigheid snachts is gewoon ongehoord! Dus ik zit de heletijd te piekeren over rot! Ze drogen nu al een paar dagen in de schuur. En ik laat de dozen elke dag even luchten om verse lucht te krijgen, daarnaast heb ik de dozen wel bijna tegen het plafond van de schuur staan. Want hoe hogerop
    hoe lager de luchtvochtigheid is (denk ik). Nu heb ik jullie mening nodig om ff te checken of het nog goed gaat en dat er geen rot is want ik weet zelf niet zo goed hoe dat eruit ziet tijdens het drogen.

    20181016_121814.jpg 20181016_121915.jpg 20181016_121859.jpg 20181016_120726.jpg 20181016_121411.jpg

    #2
    hey johnny ziet er nog goed uit hoor maar upgrade je doos nog even met wat rijst/zout erin? volgens mij is er een guide hoe je hem optimaal maakt op het forum mvg Kweki

    Comment


    #3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Johnnydekweker
      Johnnydekweker commented
      Editing a comment
      thanks!

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      beste kweki en Johnnydekweker als je de doos goed dicht tape op de naden en hoeken en een afgesloten doos er van maak onder in een berg rijst doe en dan dicht en tape er over dan komt er geen geur door je doos en komt er ook geen vocht van dde schuur bv in je doos en drogen je toppen prima ik doe dit al zo kleine12 jaar en in mijn huis ruik je geen wiet en ik droog op de zolder of in de schuur/veranda. Check wel elke dag je doos en laat er verse lucht in

    • kweki
      kweki commented
      Editing a comment
      hoi belladonna dankjewel ik heb het ook wel een beetje van jou ja ik durfde ze aleen nog niet dicht te tapen heel erg bedankt voor de tip

    #4
    Bahaha! Jij hebt echt een strijd met de geur zo te lezen Dikke tip: volgende keer een soortje kiezen die niet zo stinkt
    enjoy!

    Comment


    • Jonnie
      Jonnie commented
      Editing a comment
      Aha dus meer geur is (alleen) meer smaak. Goed om te weten!
      Ik heb vroeger skunk in de tuin gehad en die rook je idd in de hele straat met als gevolg dat ze gejat werden... daardoor ben ik nu wat selectiever

    • Johnnydekweker
      Johnnydekweker commented
      Editing a comment
      wel soortje vind jij dat weinig geur heeft jonnie? want mij boeit de smaak eigenlijk niet heel erg, whatever gets you high

    • Jonnie
      Jonnie commented
      Editing a comment
      Volgens mij stinken de meeste purples niet zo. De frisian duck/dew heb ik gekweekt en die heb ik nooit echt erg geroken. Ook binnen bij het drogen niet. Staat soms ook wel wat over bij de beschrijving van de zadenboeren.

    #5
    Langdurige geur was ook hier een probleem. Een fruitdroogmachine was een fijne oplossing: een paar dagen iets harder stinken, maar wel binnen 7 dagen droog genoeg om verpakt te worden voor het curen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Johnnydekweker
      Johnnydekweker commented
      Editing a comment
      35 euro???? Wtf dan zal ik ff goed gaan zoeken, ik dacht dat ze rond de 200 euro waren! :0

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Dat zijn ze soms ook hoor Johnny! Maar veel vaker heb je genoeg aan een tafelmodelletje.
      Je kunt 't zo duur maken als je wilt, als je inderdaad een droog-oven neemt met gereguleerde luchtvochtigheid en druptray, touchscreen display en bluetooth functie. Ik heb er gewoon eentje met een stekker, een draaiknop, ventilator en verwarmingselement.

    • Johnnydekweker
      Johnnydekweker commented
      Editing a comment
      Ja dat begrijp ik, maar het voornamelijkste probleem dat ik heb is dat als ik kijk naar de wat goedkopere versies dan is er een minimum temperatuur van 40 - 50 graden. En ja dat moet toch echt 25-30 graden zijn.

    #6
    gewoon de vriezer openzetten vocht zo weg.. qua geur ben ik niet zon kenner.. ik heb bijna altijd sativa.. af en toe wel eens een pant die er uit springt.. dan heb je idd gelijk mensen over de schutting hangen.. drogen binnen ja dat ruik je wel ik zit ook speels te denken wat er gebeuren zou als je de boel afzou dekken met bv houtkrullen.. die zuigen indien droog ook aardig vocht.. en een laagje van een paar cm houdt zelfs de meur van een rottend paard onder controle.. dus maar das een beetje een ballonnetje oplaten.. (zou ook misschien averechts kunnen werken.. tijd voor een proefje zogezegd..)

    Comment


      #7
      Hee, is de stank van die topjes niet al een stuk minder? De toppen ruiken de eerste dagen vh droogproces t ergste en daarna wordt t snel minder. Verse wiet stinkt t hardst. Dus wellicht mag t spul nu wel naar binnenshuis?

      Voorlopig ziet t er goed uit, maar zou zelf een klein elektrisch kacheltje in je schuur zetten. Laagste stand en dan een tijdschakelaar erbij zodat ie om de 6 uur een uurtje aan staat bijvoorbeeld. Succes

      Comment

      Bezig...
      X