Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Vegtrug kweektafel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met een Vegtrug kweektafel?

    Korting op 420shop
    Ik kwam bij tuinadvies.nl kweektafels van Vegtrug tegen. Ook vreeken.nl verkoopt het assortiment.

    https://www.vegtrug.com/range/vegtrug-planters/

    Prijzig, maar er zijn veel handige accessoires beschikbaar (van koudebak, kasfolie overkapping, vliesdoek, trellis (scrogg!) waardoor je een aantal rondes autoflowers kan doen. Natuurlijk kun je ook zelf iets bouwen in die maten en gebruik maken van de accessoires. Of alles namaken

    Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een kweektafel, lekker van de grond af waardoor minder kou en vochtoptrek maar de bodems zijn te ondiep en de overkappingen zijn te laag naar mijn zin.

    Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Handig zou ik zeggen!

    Wel prijzig maarja grote potten kosten ook aardig wat.

    Comment


      #3
      Geen ervaring met dat merk, maar ik heb zelf een trap-trede-ding gemaakt voor mijn planten.
      3 verdiepingen met (4x4cm) dwarsbalken waarop de potten staan. Erg praktisch moet ik zeggen! Op 90x180 heb ik nu 4 plateaus (met de grond meegerekend) om dingen op kwijt te kunnen.

      Varenrouwmug, emelten en andere bodembewoners snijd ik daar mee de pas af. Geen last meer van!
      Wel verliezen de potten heel veel warmte (en vocht!) omdat ze van alle kanten belucht worden. En katten in de wijk maken de boel er niet makkelijker op; ze duwen graag het een en ander naar beneden. In zo'n trog heb je dat niet natuurlijk.

      Bij deze troggen kan ik me voorstellen dat je vrijwel altijd gebonden bent aan een laag hydrokorrels onderop. Door de wig-vorm en de tand des tijds zal de aarde flink samengeperst worden onderin. Dan kan het water niet goed weg.

      Ik heb weleens zulke troggen gezien en moeten onderhouden als klusjesman. Meestal hebben ze een levensduur van +/-5 jaar, dus zelf knutselen is het geld dubbel en dwars waard.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Ik zou een oude badkuip ophalen ergens (via marktplaats ofzo) en die gebruiken. Paar blokken eronder en je hebt 'm ook op hoogte staan.
        Dan een goede drainage laag erin, gravel met daarboven wat geotextiel tegen de kuip geplakt met kit (aquarium-veilige kit gebruiken) zodat de grond niet in je drainage laag kan lopen.
        Of pak het helemaal als een baas aan en maak er een SIP aka wicking bed van, het net staat vol met voorbeelden van zulke systemen.
        De meeste standaard badkuipen hebben een vlakke bovenrand dus 't is niet moeilijk om daar een simpel frame voor te maken met kas folie om je seizoen wat uit te rekken.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #5
          Ik heb daar weleens foto's van opgeslagen, als toekomstig project.
          Het is er alleen nog niet van gekomen.

          Met zoveel spierballen om je heen zal zelfbouw hooguit een uurtje kosten denk ik, Stemma.

          Mja..een badkuip. Maar een badkuip past niet in iedere tuin
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Als een badkuip niet past gaan de meeste van die vegtrugs ook niet passen QnQ, badkuip is 70x160 geloof ik.
            Medium vegtrug is:
            Dimensions
            l: 183cm
            w: 76cm
            h: 80cm

            Kan je enkel een kleinere kwijt waarom zou je dan niet gewoon een grote keramische bloempot gebruiken??

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Zal ook meer in de vorm van het zicht zijn denk ik

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja ik bedoelde dat het niet overal staat

            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Ja dat zijn van die dingen die mij dan echt worst zullen wezen, functionaliteit vind ik belangrijker dan hoe iets eruit ziet.
              Badkuipen zijn trouwens ook erg makkelijk wat op te kuisen met een paar pallet houten panelen ertegen of wat bamboe matten. Maar dan lever je weer in aan opwarming van je grond.

            #7
            Bedankt voor jullie comments

            ik zou gaan voor de Vegtrug van 1m breed en een badkuip vind ik niet echt mooi staan, het oog wil ook wat 1 m past precies naast mijn deuren tegen het huis aan.

            Met een warmtekabel en kap erop zou ik al rap kunnen starten, lijkt mij een leuk experiment. Werkt het niet in februari, dan kijken wat maart brengt en mocht het helemaal niets zijn voor Cannabis dan kan ik mijn munt en aardbeien er in kwijt. Die staan nu vaak in te kleine potjes , vanwege ons hondje wil ik alles wat eetbaar is op minstens 30 cm hoogte van de grond (hangen)

            Een bouwpakket in elkaar zetten lukt mijn mannen prima, maar alles op maat zagen en netjes afwerken is een ander verhaal Misschien kom ik ergens nog een soortgelijke versie tegen

            Er zit een 'liner' in waardoor je de aarde weer eenvoudig kan verwijderen, dat vond ik juist een van de voordelen van de Vegtrug.

            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #8
              Heb wat alternatieven gezien op amazon. de (daar hebben ze een grote diversiteit aan 't nierspullen, leuk snuffelen daar) Gezocht op hochbeet en fruhbeet.

              De originele Vegtrug is het voordeligst op vreeken.nl
              Ook zit er een badkuipachtig model bij

              Screenshot_20190128-103155_Chrome.jpg Screenshot_20190128-102807_Chrome.jpg Screenshot_20190128-104407_Chrome.jpg Screenshot_20190128-104317_Chrome.jpg
              Screenshot_20190128-103821_Chrome.jpg Screenshot_20190128-102506_Chrome.jpg Screenshot_20190128-102737_Chrome.jpg Screenshot_20190128-102425_Chrome.jpg
              Je kan het dus zo gek maken als je wil. Op foto 5 is een' opzetkas' die op meer bakken past volgens mij.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


              • misty
                misty commented
                Editing a comment
                Coole badkuip! Vraag me af of daar ook gewoon sop en een misty in kan ;-D

              #9
              Mooi spul, maar wel heel prijzig! Ik zou ook voor voor zelfbouw gaan.

              Wat de diepte betreft ; 60 liter is 60 liter,
              De penwortel zal eerst tot de bodem gaan en zich van daaruit in de breedte ontwikkelen, wat als resultaat heeft dat het bovengronds
              ook wat meer de breedte in gaat, voordelig als je wil scroggen!

              Ik zou met je (dure) autoflowers wel echt MINSTENS wachten tot maart i.v.m. de zonuren

              Last edited by misty; 30 January 2019, 11:12.
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment

              Bezig...
              X