Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrengst inschatten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opbrengst inschatten?

    Korting op 420shop
    Daar ben ik weer, en met de volgende vraag: zou iemand van verwachte oogst/opbrengst kunnen inschatten?

    ik weet dat dit een hele lastige vraag is omdat dat van meerdere factoren af hangt, maar zou iemand weten wat haalbaar zou zijn en wat ik daarvoor allemaal zou moeten doen?

    Ik heb nu 2x bubble kush auto in 20 liter fleurella potgrond staan en 2x amnesia xxl auto in 25 liter fleurella potgrond.
    Ze staan 24/7 in de tuin, vaak volop in de zon.
    Ik gebruik nog geen voeding, daar begin ik in de bloei pas mee.
    Ik zit er nog aan te denken om regenwormen toe te voegen omdat de grond dan hopelijk luchtiger wordt.

    #2

    inderdaad, hangt van tientallen
    factoren af, even een foto sturen
    naar Jomada in Tiel, die weet het vast wel!

    Comment


      #3
      Dus je zoekt een succesformule ?
      Ah, oke, vraag dat dan meteen.
      Die staan op een apart forum, via deze link: Succesformules voor Buitenkweken

      Staan er heel veel. Het handigst is als je die van vorige jaren bekijkt natuurlijk.

      Opbrengst weet niemand.
      Tussen de 0.000 gram en 7 kilo denk ik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, tussen 0.0 gr en 7 kg

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment

      • SpaceDoorDieHaze
        SpaceDoorDieHaze commented
        Editing a comment
        weet niet of dat compliment voor QnQ of mij was, Ipie maar ik waardeer je positiviteit! Vind iedereen erg behulpzaam, nu snel naar buiten want de planten staan in de regen...

      #4
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • SpaceDoorDieHaze
        SpaceDoorDieHaze commented
        Editing a comment
        Hahaha das wel waar. Toen ik de zaadjes kocht begon ik met het idee van een leuke hobby, maar ben wat fanatieker geworden. Vind het sowieso een leuke uitdaging om de opbrengst zo hoog mogelijk te hebben en vind als je zoiets probeert, doe het dan goed.

        Hoopte ook dat als de voorbereiding en investering maar groot genoeg was. De uitkomst nog groter zou zijn. Maar merk toch dat iedere kweker ervaring nodig. En dat kost tijd.

        Ik ga nu gewoon vooral mn best doen, en (als de oogst niet heeel erg tegenvalt) zeker een volgende kweek doen. De hobby bevalt me wel, en het forum ook!

        Heb ook gedacht aan automatisering, beginnen met een bewateringssysteem op een arduino, en misschien eindig ik wel met een volledig automatische kweekkast. maar ik zie het allemaal nog wel.

      • DINO7
        DINO7 commented
        Editing a comment
        Mooi verwoord, zal dit advies ook tot me nemen... geduld of beter gezegd ongeduld is een vervelende emotie ..

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Hahaha, ditto! Had vroeger ook al helemaal een automatisch kweeksysteem bedacht. Lamp zou automatisch omhoog naarmate de planten groeien, water, lucht en alles volledig voorgeprogrammeerd. Branddetectie die de inlaat afsluit. En zo nog veel meer

        En ik ben blij dat ik het niet heb gebouwd maar gewoon ben begonnen met plantjes. Pas als je veel rondes hebt gedraaid weet je ook waar je zo'n systeem voor bouwt en waar je op moet anticiperen. Op alles anticiperen gaat sowieso niet lukken. Ik ben zelf nog lang niet op dat niveau dus wacht nog even met bouwen.

        Om je een hoop tijd, geld en moeite te besparen kan ik jou hetzelfde aanraden. Maar dromen is natuurlijk altijd goed!

      #5
      Succes gabber!

      Comment


        #6
        less is more

        Begin niet te vroeg met voeden , geef niet teveel water , zit er niet teveel aan te kloten dan komt het allemaal goed .

        succes

        Comment

        Bezig...
        X