Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers in maart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers in maart

    Korting op 420shop
    beste lezers,

    Ik had een paar vraagjes over oogst (wat je kan zien in mijn vorige topics)
    En zat ergens aan te denken is het mogelijk om in maart autoflowers voor te kweken achter het raam
    wanneer het weer beter word naar buiten zetten de volle grond in. en wanneer
    die autoflowers de bloei in gaan dat ik weer 5 gefemiseerd stek en een soort neem
    met een korte bloeiperiode. die hou ik dan 2 maanden in de groei
    en verduister ze dan zodat die in de bloei gaan
    is dit een realistisch plan denken jullie?

    groetjes
    anoniem

    #2
    Dat is mogelijk ja..

    Hou er wel rekening mee dat het tot ijsheiligen (15 mei) kan vriezen en verpotten niet echt goed is voor autoflowers.
    Ik zou de autoflowers dan gewoon in potten houden. Dan kan je ze ook nog een nachtje binnenhalen als het gaat vriezen.

    Verduisteren vergt wel flink wat discipline, aan jou om te bepalen of je daar genoeg van hebt
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Onduidelijk een beetje.

      Na de ijsheiligen zetten en drie maand later kun je AFjes oogsten (soms korter soms langer).

      AFjes best niet vetpotten, houden niet van gedoe. Maar het kan wel.

      Stekken met AFjes zou niet werken.

      Comment


        #4
        Autoflowers binnen voorgroeien is niet zo'n goed plan imho, en voor half mei naar buiten ook niet.
        Check alle kweekverslagen van afgelopen jaren.
        Beste resultaten krijg je als je eind mei, begin juni begint met autoflowers en 1 ronde doet.

        Als je half mei met photoperiode planten begint, dan kun je ze eind augustus waarschijnlijk niet meer binnen krijgen omdat ze dan te groot zijn.
        Verduisterperiode is optimaal als je de laatste week van augustus daarmee begint.
        Van plusminus 19:30 tot 07:30 omdat je dan maar een week of 4 hoeft te verduisteren.
        25 sept. is de zon op om 7:30 en zon onder 19:30, 12/12 dus.
        Verduisteren moet wel elke dag op dezelfde tijd, je hebt minder dan een half uur speling.

        zonsondergang 2020.jpg
        Zon op - zon onder tijden 2020
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Vorig jaar slecht verlopen bij mij met de autoflower die ik begin april deed. Was eerst warm maar toen werd het 2 weken koud. Die is dus niks geworden. 2 rondes autoflowers, wat sommige wel kunnen, lukt meestal niet. Beetje autoflower doet er toch wel 10 tot 12 weken over.
          Buitenkweek 2019

          Comment

          Bezig...
          X