Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhoogde bedden voor een paar planten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verhoogde bedden voor een paar planten?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, nieuwe teler hier in Massachusetts. Ik heb ongeveer 10 planten die net onder enkele LED's binnen zijn ontsproten. Ik zal proberen ze zo lang mogelijk binnen te houden, aangezien het weer hier meedogenloos kan zijn en ik vlak bij de oceaan ben, zo ongelooflijk winderig. Ik heb een groentetuin van behoorlijke omvang en was van plan om nog een verhoogd bed of twee toe te voegen voor deze planten. Mijn natuurlijke grond heeft helaas zoveel klei, dus ik kan het niet echt gebruiken, er is geen afwatering, mijn tuin is als een zwembad tijdens de regen, ellendig. Heeft iemand anders verhoogde bedden gebruikt en succes gehad? Moet ik een bepaalde hoogte overwegen? Ik speelde ook met het idee om een ​​paar grote potten te gebruiken of die potten van fleece-materiaal, mijn enige zorg is dat ze zouden omvallen met de wind. Ik zou ze kunnen inzetten, maar een deel van de reden waarom ik van de potten hou, zou zijn dat ik ze naar binnen zou kunnen slepen als het slecht weer is. Waardeer elk advies en bij voorbaat dank.

    #2
    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wel weet ik dat er in de USA veel in verhoogde bedden wordt gekweekt. Ik denk dat daar wel aardig veel info over te vinden is.

    Wat ik in uw geval zou doen is met een grondboor een aantal diepe gaten boren en die opvullen met grind of lava. Op die manier kan het water eventueel wat sneller weg. Verder de toplaag zo diep mogelijk omspitten.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


      #3
      En speciekuipen op wieletjes.
      Soooooo handy.

      Comment


        #4
        Ik zit ook op klei. Bouwemmers voor de AF'jes, een speciekuip voor de reguliere dames.

        IMG_20200420_155844.jpg IMG_20200420_155851.jpg

        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #5
          In de Amerikaas doen ze dat wat groter eh ..
          500 gallon grond erin, huppekee

          500gl-001.jpg 500gl-002.JPG 500gl-003.JPG
          Attached Files
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Ooit doe ik dit ook!

          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            WOW, zo zou ik het ook wel eens willen........ na afgelopen zomer een paar plantjes buiten hou ik het buiten voor gezien en leven we ons wel binnen uit

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Heb je wel een hoog plafond nodig

          #6
          50 liter smartpots zal ook niet opwaaien lijkt me.

          Ook leuk voor fuchsias.
          20200428_131303.jpg

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Staat er een hoogtebeperking in de regels ?

          • Gijsch
            Gijsch commented
            Editing a comment
            Ik heb bij een oude huisbaas tot aan de bloei kunnen volhouden dat het een tomatenplant was. Daarna werd ie pissig.

          #7
          Ik heb vorig jaar in kleine raised beds gekweekt. Dat werkte niet echt super omdat de planten liever niet dieper wilden wortelen, dat zorgde dat ze omwaaiden en het hele bed met zich meenamen.

          Als je er eentje bouwt, maak hem dan minstens 60x60cm breed, en minstens 30cm diep. Die 15cm van mij was echt te ondiep.
          Daarnaast is het wel handig om een goede ontwikkelende penwortel te hebben, dat scheelt nogal veel qua verankering. Ik had mijn planten opgekweekt in te kleine potten, waardoor van een enkeling de penwortel omhoog was gekruld, die waaide ook om, maar zonder het bed mee te tillen. Alle zijwortels waren afgescheurd.
          Diegenen met een rechte penwortel, die hadden daar geen last van.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X