Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke aardebedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke aardebedekking

    Korting op 420shop
    Hey kwekers,

    Kleine simpele vraag:
    Mag ik gemaaid gras gebruiken om de aarde te bedekken in mijn potten?

    #2
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Nice! Tnx voor de info.

    #3
    Gooi er ook wat klaver tussen voor extra stikstof.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Ik heb genoeg onkruid tussen mijn gras. Komt goed!

    #4
    Waarom zou je de aarde willen bedekken?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      Men zegt hier dikwijls dat dat goed zou zijn voor het wortelgestel. Sommigen doen hooi, anderen zand...

    #5
    In potten zou ik dat niet zo gauw doen. Die toplaag kan een dode zone veroorzaken; met name compact spul zoals grasmaaisel kan inklinken en zorgen dat er minder lucht in de bodem komt.
    In een gewone tuin zou ik het doen, geen probleem. In een pot zou ik eerder de bodem van de pot er mee beleggen in plaats van de toplaag.

    Ik gebruik zelf dennenschors als bodemlaag omdat dat goedkoop is. Dat zou ook kunnen dienen als toplaag, omdat het een erg grove structuur heeft.

    Let wel: ik zeg niet dat het feitelijk zo is dat er een dode zone zal ontstaan, maar de mogelijkheid is aanwezig. Ik vind het belangrijker dat mensen een weloverwogen beslissing maken dan wat de uiteindelijke beslissing is. Daarmee bedoel ik: als jij gras wilt gebruiken als toplaag, dan moet je dat doen, maar het is goed om te weten dat er ook nadelen aan kleven.

    Ik kan je aanraden om het gras eerst een paar keer te laten drogen en weer nat te maken, zodat het sneller afbreekt wanneer het op je toplaag ligt. Ik heb 't ooit door mijn potten gemengd en aan het eind van het seizoen was het gewoon nog geel en onafgebroken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #6
      Dan laat ik het beter zo. Ik heb hier wel schors liggen, maar ik weet niet welke soort het is. Dat is blijven liggen van de vorige eigenaars.

      Comment

      Bezig...
      X