Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan verduisteren kwaad ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan verduisteren kwaad ?

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Mijn wietplant is nu ongeveer 1.20 hoog en 80 cm breed. Graag wil ik hem laten verduisteren zodat hij kan gaan bloeien, omdat ik liever geen grote plant heb. Kan dit kwaad ?

    #2
    dat kan maar,

    welke soort is het en hoelang is de bloei tijd ?
    kan zeker geen kwaad maar je zal de 12/12 moeten respecteren !!!
    Last edited by Jura; 9 June 2020, 18:24.

    Comment


    • Dovesmokerrr
      Dovesmokerrr commented
      Editing a comment
      Het is een purple haze, hij kan makkelijk 2 meter worden alleen vind dat iets te groot! Moet rekening houden met buren enz. De bloeitijd is 9/10 weken
      12/12 snap ik, heb al een verduister box gemaakt! En heb de tijd om ze elke dag te verplaatsen!

    #3
    zou ten laatste op 22/06/2020 starten met verduisteren ( zou ik doen )

    miss zij er nog andere gedachten ?

    grt

    jura

    ​​​​​​​

    Comment


    • Dovesmokerrr
      Dovesmokerrr commented
      Editing a comment
      Ja had zelf eind juni in gedachten. Ik weet wel dat je beter kan verduisteren in augustus maar me planten groeien echt snel en hoef geen bomen. Zijn al 3/4 getopt.. Ventilatie komt wel goed

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan knip je nog een keer de helft eraf....het kan allemaal.
      Tijdens verduisteren gaan ze toch ook nog flink groeien.

    #4
    wel maken dat je box een goede ventilatie heeft ( toprot !!!!!!!!!!! )

    Comment


      #5
      Jahoor ik zou pas half augustus beginnen met verduisteren.
      Als je dat van 19:30 tot 07:30 doet kun je ze na een week of 3-4 gewoon buiten laten omdat het dan buiten ook 12/12 is op die tijden.

      Als je nu gaat verduisteren moet je dat 10-12 weken doen, elke dag op exact dezelfde tijd en de donkerperiode moet echt donker zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        zie je wel is altijd iemand !
        niet kwaad bedoeld he Q&Q

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment


          Dat is het leuke aan wiet kweken, er is altijd iemand die precies het tegenovergestelde gedaan heeft en waarbij het gelukt is.
          Er zijn zoveel manieren, voor iedereen is er wel een geschikte methode om tot een succesje te komen.
          Last edited by QnQ; 9 June 2020, 20:12.

        #7
        De laatste keer dat ik verduisterde ben ik de plastic zakken waarmee ik het deed kwijtgeraakt tijdens een storm. Nooit meer gevonden ook.
        Zelf ben ik niet zo'n fan.

        Het lastige zal zijn om meeldauw en toprot tegen te gaan, en om de boel volledig duister te krijgen. Bij onvolledige duisternis kan er stress ontstaan, of de bloei kan uitblijven waardoor je praktisch 4 weken voor niets hebt lopen slepen.
        Maar goed, als je bereid bent om die uitdaging aan te gaan, dan lees ik graag hoe het bevallen is!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Dovesmokerrr
          Dovesmokerrr commented
          Editing a comment
          Ik doe het in de garage.. en verduister om 18:00 tot 23:00 en dan lekker naar buiten in het donker, kan het ook mooi tochten!!

        #8
        Plastic zakken is niet optimaal nee. Ik zie soms ook vuilniszakken gebruikt worden, en die zijn ook niet goed lichtdicht.
        Als je gaat verduisteren moet je het goed doen, anders kun je het inderdaad beter laten.

        Ik heb het twee jaar gedaan met twee planten en een donkere tochtige garage.
        Nu doe ik het niet meer.
        Met goeie planten, autoflower of fotoperiode kan ik ook genoeg oogsten zonder er zoveel moeite voor te doen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X