Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regenwater uit ton is troubel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Regenwater uit ton is troubel

    Korting op 420shop
    heb zelf nog geen regenton maar kennis van mij wel maar dat water heeft ze meegenomen in lege fles

    kan er gewoon doorheen kijken en is klein beetje geel van kleur en hoop drijvende korreltjes

    hoe vies mag regenwater zijn uit een regenton of hoe schoon moet het zijn ??

    kan je dit aan stekjes/




    #2
    Regenwater komt van je dak dus als het een tijdje niet regent dan is de eerste plons altijd wat viezer.
    Voor buitenplanten geeft dat niks, zolang je dak maar niet net behandeld is tegen mos of vuurspuwende draken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      99% dat het goed is maar zou voor de zekerheid
      even een buisje laten testen bij bv. tuincentrum of anders.
      Zeker omdat je niet weet wat er toegevoegd kan zijn door de loop
      van tijd en dat hoeft niet zichtbaar te zijn................


      Succes!

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Was Q me weer 3 sec. voor...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Haha..twee antwoorden zijn beter dan 1 he...

      #4
      zal dat navragen.

      wil gewoon mix proberen van leidigwater paar dagen oud en regenwater. komt wel goed

      thx veel plezier morgen in de zon

      Comment


        #5
        Dus als je regenwater een tijdje stil staat, en er beginnen van die groene slierten in te vormen, en de rest van het water begint wat groen en troebel te zien kan dat in principe geen kwaad?
        (Ik heb ook een metskuip regenwater verzameld, nu het een tijdje niet regent begint dat stilstaande water leven te maken.)

        Comment


          #6
          Voor je buitenplanten geen probleem.
          Algen, muggelarven blaadjes etc. kan allemaal geen kwaad, levend water is prima.

          Als je het voor binnen wil gebruiken moet je dat wel even filteren door een theedoek ofzo.

          Maak je regentonnen schoon met wat chloor voor of na de winter.
          Dat wil wel helpen. Deksel erop laten ook.
          En desnoods kun je er wat H2O2 in gooien als je er wat aan wil uitgeven. (maar een Prspctr heeft dat natuurlijk in huis)
          Last edited by QnQ; 29 June 2020, 10:53.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            Goeie tip, tnx. Ik heb gewoon toen het hard regende die kuip onder de afvoer van het afdak gezet. Meteen 60L vol. Helaas geen chloor noch zuurstofwater in huis. In ben wel blij dat een beetje levend water geen kwaad kan.

          #7
          Een vriend van me zweert bij water uit de regenton voor zijn buiten auto's in cocos in combinatie met Atami b'cuzz en bloombastic en ik moet zeggen dat het zeker niet onderdoet voor dezelfde plantjes met hetzelfde recept maar dan met kraanwater.
          Ik zou alleen wel schoon regenwater gebruiken, het water in zijn ton komt van een dak met schone dakpannen en zijn ton is afgesloten. Lang stilstaand water kan nog wel eens gaan stinken en een rottende lucht krijgen. Dat wil je niet bij je plantjes hebben.
          Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

          Comment


            #8
            Waarom zou je water vol met enzymen en biologische voeding niet bij je planten willen hebben?
            Mensen hier zweren bij algen-extracten en enzymen en biologische toevoegingen!

            Het ruikt niet fris en je kunt 't zelf niet drinken, maar je planten vinden het heerlijk! Moerassen zijn niet voor niets biodiverser dan de meeste bossen of heidegebieden.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #9
              regenpijp op mijn balkon los gemaakt deels en er een cement kuip van 65 liter onder geschoven. bij hevige regenval vang ik het op in oude melk verpakkingen van 2 liter hehe lekker goedkoop zo hehe.

              zo vang ik schoon en vers regenwater op.

              groet

              eeltje

              Comment

              Bezig...
              X