Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtvervuiling reden voor langdurig bloeiproces?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtvervuiling reden voor langdurig bloeiproces?

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    ​​​​​​Kan het zijn dat buitenplant die in de stad in een achtertuin staat niet goed af wil bloeien door lichtvervuiling in de nacht? Lampen van omwonenden die aan staan snachts en nabije lantaarnpalen van auto wegen zorgen ervoor dat het niet bepaald pikken donker is snachts. Met risico op toprot probeer ik het bloeiproces nu te versnellen door ze af te dekken met zeil vlak voor het donker wordt en dat zeil er dan wanneer het licht is geworden weer af te halen..Het is dan nog steeds lastig om het goed donker te krijgen en het is bovendien heel veel werk. Ook heb ik zoveel mogelijk blad weggehaald zodat de takken elkaar niet raken, mocht ik rot aantreffen ergens..onder het zeil gebruik ik lampen die afgeplakt zijn met groene verftape om iets te kunnen zien omdat ik heb gehoord dat groen licht hun slaap niet stoort.. maar is dat wel zo als ik van wit licht middels een groene plastic zak of groene tape, groen licht maak?

    #2
    Ik was er altijd ook bang voor, maar denk niet dat het echt wat uitmaakt.

    Ik kan natuurlijk niet zeggen waar, maar ik heb een tuin gezien, waar s'nacht gewoon licht brand en de wietplanten zijn gewoon in bloei gegaan.

    Dit was mijn gezicht toen ik het zag
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Autoflowers?

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Met autoflowers is dit natuurlijk een non-issue.

    #3
    Autoflowers zouden juist al eerder moeten zijn gaan bloeien...het zijn 50/50 feminized en 1 Chocolope...daarvan begrijp ik het nog...en ik gebruik organic voeding van bio tabs..Ik ben maar begonnen met dubbel doseren wat betreft Kalium en pk booster van dat merk. Ik geef ook wekelijks compostthee. Ze staan er verder ook heel gezond bij dat wel. Ik zal wel wat foto's posten...

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 6 October 2020, 10:34.

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Nja. Met auto's weet je het nooit. Ik had dit jaar ook 2 auto's die pas half augustus in de bloei gingen. mei gezet.

    #4
    De titel zei luchtvervuiling. Ik neem aan dat dat lichtvervuiling moet zijn.
    Licht in de donkerperiode is van invloed op de bloei en veel blad weghalen bij buitenkweek is niet nodig / niet goed.

    wat is 50/50 feminized ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Zeil vergroot ook de kans op beschadiging en zorgt voor verminderde ventilatie waardoor toprot juist meer kans krijgt.

      Lichtvervuiling is een issue, maar als een lantaarnpaal op meer dan 4 meter afstand staat en het hele jaar al gebruikt wordt, dan is die issue minimaal; de plant went aan zulke "donkerperiodes" die niet helemaal donker zijn. De problemen in tenten e.d. komen vaak omdat die donker-onderbrekingen niet zo stabiel zijn als straatverlichting die elke dag om dezelfde tijd aan slaat.

      De temperatuur is op het moment de grootste bottleneck. Met 15 graden gaat alles factor 2 trager dan bij 23 en hoger. Daarnaast blijven toppen bij lage temperatuur ook nog compacter. De perfecte storm.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X