Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond voor mediterrane planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond voor mediterrane planten

    Korting op 420shop
    Dag vrienden

    Ik heb bij de aveve potgrond voor mediterrane planten gekocht.
    Want ik dacht: in de mediterraanse is het warm, dan zal dat wel goed zijn voor wietplanten.
    Er zit cocos in en voeding voor 150 dagen. Ideaal voor AFjes.

    Nu mijn vraag: is mijn gedachtegang juist of is dit geen goede grond voor mijn plantjes?

    #2
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Of een bodem schimmel- of bacteriedominant is, hangt ook heel erg af van hoe wij omgaan met die bodem. Als we te vaak wateren, dan zal die automatisch bacteriedominant worden, bij goede waterhuishouding is dat 50/50 en bij iets te droog kweken zal hij eerder schimmeldominant worden omdat schimmels zichzelf kunnen beschermen tegen uitdroging.

      Wiet groeit op de meeste bodems gewoon prima. De truc zit hem in het weten wat je bodem doet, en daar je stijl op aanpassen.
      Mediterrane bodems zijn iets luchtiger (voordeel!) maar drogen iets sneller uit. Dus je zult wat vaker water moeten geven dan normaal. Er zitten volgens mij ook klei delen in, die ook weer voordelig zijn op allerlei fronten. Zo is er van elke bodem wel wat te zeggen. Gewoon lekker aan de gang gaan, da's belangrijker dan zitten piekeren over de beste keuze.
      Er zijn honderden beste keuzes, afhankelijk van hoeveel tijd en moeite je beschikbaar hebt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik maar wachten op die ene keer dat ik een comment van LR lees zonder wat bij te leren...

      • exmember22700
        exmember22700 commented
        Editing a comment
        Ik vraag me altijd af in welke grond groeien ze in hun natuurlijke habitat, welke temp overdag en bij nacht... deze dingen houden mij bezig
        Ik ben nogal arm in voeding en te rijke grond geven.

      #4
      Zou misschien te veel voeding in kunnen zitten voor AFjes die na 60 tot 90 dagen klaar zijn.

      Maar mijn AFjes op Royalmix van Plagron gingen ook goed.

      Comment


        #5
        Ik vroeg het me eerder af omdat het plantje dat ik 2 weken geleden ontkiemde en nu een week haar kopje boven heeft er nog steeds uit ziet alsof ze maar een dag boven is. Maar dat zal dan aan het weer liggen. Alvast bedankt voor de hulp!

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Buitenkweekje? Kan aan de temperatuur liggen.

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ik vrees het ook. Het is ook een autoflower, ik denk dat ik ze ga tiefen.

        #6
        Begin inderdaad opnieuw, einde deze week word mooi weer. Dus hoppa nieuwe zaadjes laten ontkiemen vandaag nog!!!!!!

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Die heb ik al lang het hoekje om geholpen. Nu maak ik me meer zorgen over de 6 auto's die ik heb staan. Ik ben aan het twijfelen want ik heb geen 6 zaadjes meer als backup. Dan moet ik er weer nieuwe bestellen.
      Bezig...
      X