Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Half opgegeten stam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Half opgegeten stam

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Dit jaar heb ik ervoor gekozen om een runtz plantje neer te zetten van zamnesia seeds.

    Vanwege het koude weer van een paar weken terug, heeft hij in de 1ste 2 weken veel binnen gestaan waardoor hij wat is gestrekt.
    Ik heb het een beetje gecompenseerd door er wat extra aarde bij te doen, waarna hij scheef begon te groeien *facepalm. Dus als nieuwe compensatie heb ik er een mooie bamboestok bij gezet.

    Maar nu... het lijkt erop dat een gedeelte (schors?) van de stam is opgegeten door een insect.

    Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen om hem wat steviger neer te zetten, hij staat scheef. Maar met zon dunne stam blijft het niet lang goed gaan ben ik bang. Met een kleine windvlaag vlag die om. Als ik er opnieuw aarde bij doe ben ik bang dat ik de onbeschermde stam beschadigd.

    tijd weer problemen met die planten het kan nooit eens goed gaan Poep​​​Poep insecten en poep weer Jezus halleluja poep saus.


    ​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nog een plantje opkweken? Tijd genoeg.

    Comment


      #3
      Dit is geen insecten schade, dit is pure strek wat ook in stamrot kan resulteren... even aankijken wat ze doet!
      gr,
      Ricky

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rickysticky View Post
        Dit is geen insecten schade, dit is pure strek wat ook in stamrot kan resulteren... even aankijken wat ze doet!
        gr,
        Ricky
        Slakken hebben hier toch wel halve stammetjes afgeknaagd, Geen insecten inderdaad.
        Ik heb zelf wat biervallen gemaakt om de slakkenpopulatie wat uit te dunnen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Bedankt voor alle reacties!

          ik hoop dat het geen stamrot is Want dan zou het kunnen verspreiden naar de rest van de plant neem ik aan.

          Ik heb een wc rolletje rond het stammetje gedaan, in de hoop dat deze een beetje bescherming geeft tegen de elementen.

          Ik denk dat het geen grote plant meer gaat worden, dus ik ik heb gewoon zoals kelderkastje suggeerde nog een 2de geplant (runtz auto zamnesia seeds).

          ​​​​​
          Over de oorzaak... Ik denk dat het ook wel van een muis zou kunnen zijn?? Hij stond op een verhoging. Het zou een lenige muis moeten geweest zijn. Maar we zullen zien.

          Hij staat nu extra extra veilig.

          Ik update nog wel over zijn welzijn
          Gr mij



          Comment


            #6
            Zodra je een zaailing moet gaan ondersteunen kun je beter overnieuw beginnen. Daar doe je jezelf een groot plezier mee!!

            Comment

            Bezig...
            X