Goedemiddag,
Ik was gisteren lekker gaten aan het graven in de volle zon, kwam ik opeens een gat tegen dat al gegraven was voor mij
ik was er alleen niet zo blij mee...
Gezien ik buiten in 20L emmers ga kweken, stelde ik mezelf gerust met dat mollen niet door plastic heen willen.
Later bij het graven hoor ik een hard piepgeluid
op mijn schep lag ineens een heel ienie mienie molletje... ik heb voor de (minst) wrede manier gekozen, en het molletje gedood.
Krijg er nog wel rillingen van, leek net op een baby foetus
later nog één kleine mol gevonden.
Mollengaas is ook van kunststof, dit is echter polypropeen. De emmers zijn van LDPE plastic.
Maak ik mij teveel zorgen, of moet ik de emmers/gaten voorzien van mollengaas?
Ik denk eraan om een mollenklem zetten.
Greetz,
Robin
Ik was gisteren lekker gaten aan het graven in de volle zon, kwam ik opeens een gat tegen dat al gegraven was voor mij
ik was er alleen niet zo blij mee...Gezien ik buiten in 20L emmers ga kweken, stelde ik mezelf gerust met dat mollen niet door plastic heen willen.
Later bij het graven hoor ik een hard piepgeluid
Krijg er nog wel rillingen van, leek net op een baby foetus
Mollengaas is ook van kunststof, dit is echter polypropeen. De emmers zijn van LDPE plastic.
Maak ik mij teveel zorgen, of moet ik de emmers/gaten voorzien van mollengaas?
Ik denk eraan om een mollenklem zetten.
Greetz,
Robin

Nou ben ik geen mollenexpert en weet ik niet wat ze eten maar ik weet wel dat een tevreden dier geen sloper is. Misschien kan je proberen een aantrekkelijkere plek voor meneer/mevrouw de mol te maken.

Comment