Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mollen en buitenpot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Mollen en buitenpot

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by GuerrillaGrow; 15 June 2021, 15:52.

    #2
    Een mollenklem?? waarom? Misschien beter een ander plekje zoeken en de beestjes gewoon lekker met rust laten? Die mol heeft toch niet om een renovatie van zijn huis/tuin gevraagd?
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • GuerrillaGrow
      GuerrillaGrow commented
      Editing a comment
      Zeker niet. Begrijp me niet verkeerd, ik zie dit stukje land niet als van mezelf, ik neem het alleen in gebruik. De baby mollen had ik liever niet op mijn schep gehad, en gewoon laten leven.
      Die mollenklem zet ik liever niet, de vraag is alleen of ze voor problemen kunnen zorgen als ik buiten in een LDPE pot kweek.
      Naast mollen zijn er helaas nog veel meer zaken waar rekening mee moet worden gehouden buiten, een nieuwe plek is niet zomaar gevonden.

    #3
    Zeker, een nieuwe plek is niet zomaar gevonden, toch ben ik van mening dat het niet de mol is die voor problemen zorgt. Problemen in de natuur hebben vaak een menselijke oorzaak Nou ben ik geen mollenexpert en weet ik niet wat ze eten maar ik weet wel dat een tevreden dier geen sloper is. Misschien kan je proberen een aantrekkelijkere plek voor meneer/mevrouw de mol te maken.

    Tuurlijk het liefst zou ik zeggen maak je niet druk die mol sloopt heus je pot niet maar zeker weten kunnen we dat niet. Dan is de vraag die overblijft hoe snel kan een mol een pot mollen?

    Zelf zou ik zoals je misschien al heb kunnen merken voor de meest vriendelijke optie gaan. In een klem laten lopen alleen maar omdat jou pot daar toevallig staat lijkt me niet wenselijk.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • GuerrillaGrow
      GuerrillaGrow commented
      Editing a comment
      Soms heb je gewoon iemand nodig die je met je neus op de feiten drukt. Ik ga geen andere plek zoeken, maar laat die mollenklem lekker in de winkel liggen. Volgens mij leven mollen van oa wormen, hoop geen wiet in ieder geval!

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ach. T kwaad is nu toch ga geschied eh. Kun je net zo goed wat planten erin zetten.
      Ik had overigens vorig jaar op de moestuin een mol die recht onder mijn plant was doorgetunneld.
      Plant had er zeker ff last van, maar heeft het uiteindelijk prima gedaan.

    • GuerrillaGrow
      GuerrillaGrow commented
      Editing a comment
      In de volle grond ook niet het eind van de wereld dus , scheelt dat het toch potten zijn geworden.

    #4
    Mollen eten beestjes, geen wiet. Gaan echt niet graven in je potten, erdoor bijten kunnen ze met hun mond niet.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Zo hebben mollen op hun menukaart o.a. (naakt) slakken, win win situatie dus.

    #5
    Ik kan altijd aanraden om de grond te bewerken met compost met mosselschelpen erin wanneer je je grond omspit dit doen we ook in onze moestuin, de scherpe randjes zorgen dat de mollen er niet gouw in willen komen , zoals kelderkastje al zei eten ze insecten en zorgen voor een luchtigere bodem en drainage in de grond.
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


    • GuerrillaGrow
      GuerrillaGrow commented
      Editing a comment
      Thanks, zal ik onthouden. Ik gebruikte al eierschillen langs de borders voor oa slakken.

    #6
    Belachelijk dat je de natuur gaat vernielen om plantjes in plastic potten daar neer te zetten.
    Van mij mag je met je klauwen tussen zo'n mollenklem komen.
    Hopelijk neemt de natuur nog wraak, die mollen zijn totaal geen bedreiging voor jou of je plantjes..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #7
      Ja die plastic potten snap ik eigenlijk ook niet zo. Waarom niet gewoon in de volle grond?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        En dan nog Cocos???

      #8
      Als je al die rotzooi maar weer meeneemt als je klaar bent of het mislukt is.

      Comment


        #9
        Thanks voor jullie input... Ik kweek in kokos nogmaals, dus de volle grond is geen optie. Die mollenklem was een wanhopig idee van een beginnende kweker, die niet wilde dat er aan zijn prachtige plantjes al vroegtijdig een einde kwam. Dat ik daar een topic over start, en vragen stel, mag. Dat jullie nu een iet wat vervormd beeld hebben van hoe ik met de natuur omga, mag ook! Groetjes.

        Comment


          #10
          Als je de rotzooi maar weer meeneemt als je klaar bent of het mislukt is.

          Comment

          Bezig...
          X