Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch maar alvast oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toch maar alvast oogsten?

    Korting op 420shop
    Als screenshot hierbij de huidige voorspellingen voor de volgende dagen, daarna is het wat onzeker maar heb er niet veel goede hoop op.

    Ik heb 2 royal haze auto's in week 5 bloei (dag70)
    Eerste buitenkweek. Ze ruiken nog niet heel erg en de ene zijn toppen zijn flink wat dikker dan de andere.

    Zou het verstandig zijn nu te oogsten? De planten zijn nog gezond en misschien voorkom ik zo toprot... Of is het nog steeds de moeite om ze wat te laten staan met zulke temperaturen en weinig licht? Ik kan afschermen van regen en de weinige zon opvangen door ze te verplaaatsen, maar of het nog opweegt tegen mogelijke risico's...

    Wat denken jullie?
    Attached Files

    #2
    Jouw feestje .... ik zou nog wachten en volgend jaar de AFjes wat eerder zetten.

    Als je nu oogst zul je vermoedelijk ook niet blij zijn met het resultaat.

    Comment


      #3
      Jup, ik moet sowieso nog 14 dagen zuiver water geven eigenlijk om de voedingsstoffen weg te spoelen (gebruik wel alga bloom en sugar royal/green sensation)

      Misschien een idee om nu te stoppen met voeding, en ze nog 2 weken zo te laten staan met zuiver water.. dan zitten we half oktober ongeveer...

      Comment


        #4
        Nee, na 3 weken bloei is het zeker niet verstandig te oogsten.
        Want ze bloeien nog geen 5 weken als het dezelfde zijn als in dit topic waarin de bloei nog maar nauwelijks begonnen was, 3 weken geleden: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oeding-starten

        Daarom heb ik al eens gevraagd waarom je niet in 1 topic doorgaat.
        Dat is voor iedereen makkelijker en je maakt zelf ook geen vergissingen.


        Je kunt pas aan oogsten gaan denken na een week of 7 bloei.
        Eerder heeft geen zin, dan kun je net zo goed geraniums gaan roken.
        Het is niet anders, deal ermee, net zoals je planten ermee moeten dealen.

        Toprot hoort er ook bij eind van het jaar. Zeker met autoflowers die gevoeliger daarvoor zijn.
        Kwestie van je kweek beter plannen en zorgen dat ze eerder klaar zijn.
        Autoflowers buiten duurt 3 maanden.
        Simpeler is het niet. Dat betekent uiterlijk 1 juli beginnen als je voor oktober klaar wil zijn.

        Gewoon doorgaan tot de eerste echte toprot, en hopen dat het nog even duurt.
        Echte planten (fotoperiode) moeten vaak nog wel tot in november staan, dus het is echt niet raar om te wachten.
        Vroeger ging dat niet anders.....alleen nu met auto's kun je eerder klaar zijn als je op tijd begint.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Focuz
          Focuz commented
          Editing a comment

        • Cannone
          Cannone commented
          Editing a comment
          Geraniums, die kweek ik ook, is zo'n beetje het 1ige wat het bij mij in potten doet.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          probeer eens sierbrandnetels, die stekken ook heel makkelijk.

        #5
        Foto zegt zoveel meer en tevroeg oogsten daar ga je echt dikke spijt van krijgen
        God was never on your side..

        Comment


          #6
          Ik word niet blij van het weer, en heb bij mij net van 6 toppen de top er af moeten knippen vanwege rot.

          Ik gebruik een miscroscoopje, en kijk naar de trichromen, dat is de enige goede manier.

          Of misschien en goede foto camera waar mee je goed mee kan inzoomen, en hier de foto plaatsen.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #7
            Hier alvast wat algemene foto's van de toppen van de twee af's. Je kan duidelijk zien dat bij de ene plant de toppen duidelijker dikker zijn. Degene met de dunnere toppen bloeit ook anders; meer 'in torentjes' ofzo, if that makes sense.

            ik probeer later nog wat ingezoomde foto's te maken. Degene die ik probeerde lukten nog niet goed voor duidelijke close up.
            Attached Files

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Als dit gaat oogsten heb je nog niks als het droog is. Kan je ze niet ergens zetten waar ze droog staan. Als je plant droog houd je mischien met beetje geluk 1/4 over van wat je nu hebt dat is dus bijna niks

            #8
            Hier nog eentje met heel de plant
            Attached Files

            Comment


              #9
              Ik zie nog alleen maar witte pistels, binnen zetten als het regent ?
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #10
                Er gloort licht aan het einde van deze duistere periode van horizontale regen!! Synoptische ontwikkeling:


                Het omvangrijke lagedrukgebied nabij IJsland dat ons weer deze dagen domineert trekt begin volgende week noordwaarts weg. Een laatste randstoring snoert daarbij af en koerst gedurende de eerste helft van volgende week via Noord-Frankrijk richting het Middellandse Zeegebied. Op donderdag 7 oktober komt er daardoor ruimte voor een uitloper van het Azorenhoog om een apart centrum van hogedruk te vormen in onze omgeving, dit betekend een definitieve stabilisering van het weertype.

                Comment


                • Focuz
                  Focuz commented
                  Editing a comment
                  Yes. Weerstress in full effect. Maar goede hoop ook..

                  Nog enkele slechte dagen en dan hopelijk een zachte late nazomer om ze te kunnen laten afbloeien.

                  Fingers crossed

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Ik zit hier ook in de weer stress. Als het weer niet beter word, dan heb ik een probleem.
              Bezig...
              X