Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten of niet?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten of niet?!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Ik vraag mezelf af of ik nou al zou moeten oogsten of niet. Mijn wietplanten staan al ontzettend lang, volgens mij heb ik ze rond 7 mei laten kiemen, alleen mijn planten zijn nog steeds niet helemaal klaar met bloeien, de haartjes zijn al 9 dagen bijna niet meer oranje geworden ik denk dat nu ongeveer 60% oranje geworden zijn. Alleen het weer is gewoon zo ruk de laatste tijd en gaat alleen nog maar kouder en natter worden dus daarom vraag ik me af of ik ze al beter kan oogsten.
    Hopelijk kan iemand hier mij de juiste weg op helpen.
    ps foto's komen van 16 oktober
    Attached Files

    #2
    Daar zit nog niet veel aan helaas.. Zien eruit alsof ze nog wel ff moeten. Kun je ze gemakkelijk verplaatsen naar een droge plek wanneer het regent?
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Oh oke dankjewel, ze zijn al wel iets meer geworden als op die foto alleen ben ik er vergeten bij te melden dat ze in volle grond staan

    #3
    Dagelijks goed controleren op toprot en nog even wachten.

    Of nu oogsten en dan heb je zeker ook al een mooi wietje lijkt me.

    Als je oogst en maandag nog een mooi zonnig nazomertje van een week komt dan sla je jezelf voor je kop. Of je wacht en het blijft regenen ... kan ook.

    Dilemma's van de boer.

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      1 plant heeft maar last gehad van kleine hoeveelheden rot waar ik erg vroeg bij was, dus ze doen het nog goed

    #4
    Ik liep tegen het zelfde probleem aan, dus die late planten gaan de kliko in, in mijn geval.
    De rest bracht genoeg op om het jaar door te komen. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou anders is.

    Welke soort is het? Misschien is er ergens nog een thread met 'buitensoorten' waar je even een rapportage kan uitbrengen dat dit niet de juiste soort is voor ons klimaat. Zulke informatie helpt ons allemaal in de toekomst.
    Ik heb zelf een ruderalis indica die nu pas begint te bloeien, die gaat 't niet meer halen. Als jij geen rot vind, dan zou ik het nog een aantal dagen of misschien wel weken uitzitten totdat het kantelpunt daar is; je zult moeten kiezen tussen een te vroege oogst, of veel verliezen door rot.

    Als je nu nog geen rot gevonden hebt, dan zou ik het nog uitzitten. Als je al rot hebt moeten wegknippen, dan zou ik de eerste droge avond de schaar pakken. Het is een duivels dilemma waar jij als enige de keuze in maakt. Die keuze, daar krijg je linksom of rechtsom spijt van zodra de boel droog is: het is te weinig en het is niet helemaal rijp. Dat is wat het is.

    Dit jaar heb ik een enkele meevaller gehad, dat was de Durban Poison van sensiseeds. Die was zowel erg resistent tegen ziektes, en ook redelijk vroeg klaar. Iets duurder zaad, maar over het totaal gezien betaalt dat zichzelf met gemak terug. De andere DP's die ik geprobeerd heb komen niet in de buurt qua bloeitijd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Dankjewel voor je uitgebreide comment. Ik heb in het midden een Girls scout cookies staan en de twee planten ernaast zijn blue gelato 41 van barneys farm. De rechterste bg 41 heeft al 2 keer een kleine hoeveelheid rot gehad maar ik was ruim optijd en het is niet gespreid, voor de rest zijn de planten wel graag maar doen ze het erg goed gezien de weersomstandigheden. Ze hebben de storm prima uitgezeten en ik denk dat ze nog wel een paar dagen zonder al te veel verlies kunnen staan, het weer word wel weer ietsje beter.

    #5
    Ik heb er ook nog 1tje staan, ze staat aankomend weekend 6 weken in bloei en is ook nog niet klaar.
    Heb gister gekeken naar de trichomen gekeken en ze is nog niet "rijp" genoeg, veel helder met wat milky en heb geen amber gespot.

    Had wel een klein topje die rot had, en aan het stammetje zat ook rot, ik denk dat het is gekomen doordat ik haar 's avonds in de schuur zet, maar omdat ze een stuk breder is dan de deuropening denk ik dat ik haar beschadigd heb, waardoor er rot is ontstaan, wel direct verwijderd zie foto:

    20211015_122221.jpg

    Voor de rest gaat ze nog goed, en dat voor een plant die van een droog klimaat houdt en eind september klaar had moeten zijn.
    Als er 1 a 2 topjes rot hebben/krijgen raak ik niet meteen in paniek, maar leuk is anders, maar dan gaat ze niet meteen om, ik verwijder dan die topjes, als het 20% rot is dan einde verhaal voor m'n plant.
    En omdat ik erg trots ben op haar hier 1 foto.

    20211015_180937.jpg

    Veel succes de komende dagen

    Comment


    • Haze smoker
      Haze smoker commented
      Editing a comment
      Zeker doodzonde kan na 4 jaar buiten kweek in een serre en ook buiten in de volle grond te veel weg te moeten gooien aan rot en meeldauw ben ik maar binnen begonnen

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ja dat doe ik ook wel, controleer iedere dag 's morgens en net voor het donker wordt, en 'gaat s avonds in de schuur met luchtontvochtiger en ventilator. ( schaartje en alcohol staat klaar)

      Zij is inderdaad niet het soortje voor dit klimaat, volgens de omschrijving is ze wel goed resistent tegen schimmels ( https://www.wietzaadjes.nl/merken/an...-anesia-seeds/ )
      Maar houdt ze van een droog klimaat.
      Ook zou ze oogstrijp zijn eind september

      Het was ook niet de bedoeling om haar buiten te kweken, zij was n.l. degene die in het begin veel bladproblemen had, waardoor ik haar uit de tent heb verwijderd en ff in de schuur had laten staan, daar stond ze na 2 dagen zonder licht en met een paar blaadjes in de top te verpieteren.
      ( https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-krullend-blad )


      Heb 'r toen in de tuin gezet met het idee haar weg te gooien in de gft klikobak.
      Dat ben ik vergeten ( maar goed ook achteraf) en daarbuiten heb ze enorm op de sodemieter gehad van enorme regen & hagelbuien, lage temperaturen enz., ben haar pas eind juni beginnen te verzorgen omdat ze erg haar best heeft gedaan om te overleven en uitgegroeid is tot een mooie dame, moet nog 2 a 3 weken, we zien het wel

    • JarJarrz
      JarJarrz commented
      Editing a comment
      Plant ziet er goed uit! Jij ook succes en bedankt voor de comment

    #6
    Daar ben ik weer, gister maar een soort primitief hutje eromheen gemaakt en dat ging zowel de hele storm goed toen ik om half 4 snachts thuis kwam stond de hut er nog om heen maar toen ik net keek was hij helaas omgewaaid. 1 hele tak afgebroken die is nu geknipt en aan het drogen, erg jammer.
    Attached Files

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Een groot snoeptopje, ziet er zeer lekker uit op die eerste fotos. Succes met de afbloei!

    #7
    Nou, vandaag is het zover om te oogsten. Heb expres deze dag uitgekozen door het mooie weer. Ik heb door het slechte weer elke dag meerdere keren goed gekeken en heb toen gelijk als ik toprot zag het erafgeknipt en alles ermee in aanraking, ik was elke keer wel snel ermee dus er is niet heel veel verlies. Vandaag is het de laatste mooie dag en vanaf morgen weer elke dag regen en kou. Ik hou jullie wel op de hoogte!

    Comment

    Bezig...
    X