Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met wormen uit zeven uit compost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wie heeft ervaring met wormen uit zeven uit compost

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb al rond gekeken op Google
    kom niet echt wat tegen om compost van de wormen te scheiden
    vandaar de vraag Wie heeft ervaring met wormen uit zeven uit compost

    #2
    Verplaatst naar: Buiten wiet kweken > Vragen buitenwiet kweken

    Ja ik heb er ervaring mee, je gebruikt er gewoon een zeef voor..

    Maar waarom wil je de wormen eruit halen? Als je de compost met wormen aan je land toevoegt, kunnen die wormen je land weer lekker bewerken en vruchtbaarder maken. Je composthoop zelf zal genoeg wormen aantrekken waarin ze zich ook vermenigvuldigen.
    De enige reden dat ik ze eruit zeef is omdat ik met een wormentoren werk, en zonder wormen werkt de wormentoren niet echt

    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Klopt Rietslang ik werk met twee emmers.. Als de bovenste emmer vol zit, komt de onderste emmer (met rijpe wormenmest) bovenop te staan. Daar haal ik over een periode van meerdere dagen/weken steeds de bovenste laag vanaf. Die zeef ik, maar de meeste wormen zullen zelf naar de ondergelegen emmer kruipen. Zeker als ik de boel bovenin verstoor.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      @rietslang
      Ik denk dat je het niet goed heb gelezen
      Het is een vaste bak zonder laden
      Wel een aftapkraan
      Vandaar de vraag over zeven

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Het was tegen Kroket zodat die niet per sé hoefde te zeven

    #3
    kroket
    je hebt deze verplaatst naar buiten kweken maar de eerste heb je niet weg gehaald
    pen de reactie teller werkt ook niet
    kun je daar wat aan doen
    bedankt alvast

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oude linkje is weg
      Reactieteller zal een server dingetje/vertraging zijn, ik verwacht dat het herstelt maar kan er niks aan doen..
      Last edited by kroket; 20 February 2022, 18:20. Reden: Vraag niet meer nodig, linkje is weg

    #4
    Gaaf dat ik niet de enige ben die met wormen bezig is. Mijn huizenblok is in 2017 gerenoveerd en daarbij zijn de tuinen leeggehaald en opgehoogd, toen ik terugverhuisd was bleek toen ik ging spitten dat er helemaal geen enkel meercellig leven te vinden was, niksnoppes nada, en dit in het recorddroge 2018, uiteindeijk is het met veel moeite gelukt om vlak bij de vijver van het flevopark wormen te vinden, heb daar echt meerdere keren wormen gevangen en ze daarbij verteld dat er geen mollen in mijn tuin wonen Het jaar daarnazag ik aan het einde van de winter al overal wormhoopjes, als ik nu wormen nodig heb haal ik ze gewoon uit mijn tuin, als ik het gras maai hark ik het ook niet weg, en wordt het binnen enkele dagen door die beestjes de grond in getrokken om later op te peuzelen. Ook heb ik een flinke hoeveelheid kleigrond naar mijn tuin verplaatst, omdat de grond te zanderig was, en een aantal keren zakken met herfstblad, om plantjes in de winter te beschermen, en daarbij iser waarschijnlijk ook een hoop leven meegekomen.
    Last edited by Cannone; 28 April 2022, 16:08.

    Comment


      #5
      Cannone
      ​​​​​​​Ja man je moet wat overhebben voor de natuur weer een beetje leven gegeven
      een of twee keer per jaar mestkorrels strooien van koe of een mix koe met kip

      Heb zelf een ibc door de midden gedaan dus 500 ltr over
      Zwevende vloer in gemaakt met wapeningsnet die ligt op klinkers dat muggengaas op dat de wormen er niet door kunnen waar ik een buffer heb van ca 100 ltr
      Voor het compost vocht op te vangen
      Boven de vloer gevuld met bladcompost wat wormen er in uit eigen tuin vermeerderen als konijnen
      Verder afval uit de tuin paar handen mestkorrels en knipafval
      Van de wietplanten van 2021
      Nu met al die regen hier zit er naar schatting 70 ltr vocht onder de vloer twee wekken geleden afgetapt en bij de garaniums en salie gegooid het heeft er nog nooit zo mooi bij gestaan en de planten binnen in de kamer net zo
      Dus ik heb het idee dat mijn bak werkt
      Last edited by Eurogro; 28 April 2022, 17:28.

      Comment

      Bezig...
      X