Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower potgrond vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower potgrond vragen

    Korting op 420shop
    Goedendag. Ik ben nu al een aantal jaar plantjes aan het kweken en wil nu voor de 2e keer autoflowers gaan planten. Vorig jaar heb ik een zak lightmix gehaald van bio en daar hebben mn autoflowers het mee gedaan. Ik weet niet of dit nou echt ideaal was (misschien ook wel voor een beginnende kweker laat het me weten). Mijn vraag is nu wat is nou een fatsoenlijke grond die het beste is voor autoflowers zonder dat ik 4 verschillende zakken moet kopen om te mixen van elk 20 euro? Of is het gwn mogelijk om een pot te vullen met gewone potgrond van de welkoop en een gat over hou in mijn pot die ik dan opvul met zaai en stekgrond zodat mijn zaailingen die gelijk overbemest raken?

    Alvast bedankt

    #2
    Zaailingen geen voeding geven. Lekker beginnen in de lightmix en na een week of wat rustig an beginnen met de voeding.

    die kuiltjes heb ik nooit begrepen. Dat penworteltje is daar binnen de kortste keren doorheen.

    Comment


      #3
      Ik snap zelf die hele lightmix niet.
      Zo lang als dat ik kweek, en dat is alweer bijna 18 jaar, doe ik het op potgrond. Nog nooit overbemesting meegemaakt zonder dat ik het zelf had veroorzaakt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Toch wel uitgespoelde coco

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Ok, ga het testen. Thanks

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Heb net ook de cocos gehaald bij de action en ga lekker mixen met wat potgrond..

      #4
      Potgrond, inwateren en gewoon gaan? Ook met auto's?
      Godsamme nog een experimentje op mijn lijstješŸ˜ā€‹
      Potgrond opfluffen door de grove stukken te breken, in een pot doen, zaadje in een kuiltje met de spitse punt naar boven. Watergeven en klaar. 5-21 dagen later komt er een plantje boven. Als je dat sneller wilt dan gooi je de zaadjes in een glas water met een scheutje 3% peroxide, de zinkers plant je en binnen 3-5 dagen zijn ze boven.
      Auto's zijn in die zin niet anders dan elke andere wietplant. Ze bloeien vanzelf, voor de rest zijn het fysiologisch gezien dezelfde planten. De voedingsbehoefte is per stadium hetzelfde.

      Dat experiment heb ik nu al meer dan 100 keer gedaan over de loop van 17.5 jaar. De belangrijkste truc is om niet in een grote pot te beginnen omdat de meeste aarde nu eenmaal langzaam droogt en je wilt wortelrot voorkomen. Ik begin in 0.5L en daarna stap ik over naar 5L en daarna naar 9 of 20L. We willen dingen graag te moeilijk maken voor onszelf, vooral omdat we denken dat we veel meer wiet nodig hebben dan we kweken.
      Volgens mij heeft meer dan de helft van dit forum een overschot elk jaar, wiet die ze niet binnen een jaar opgerookt krijgen..
      Dan is de vraag: moet je dan nog meer verbeteren, of is een 15/10 score (dus 1,5x meer dan je oprookt) ook al voldoende?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X