Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Komt dit nog goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Komt dit nog goed?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb deze zomer weer wat plantjes bij mij in de tuin staan. Ik heb nu 2 planten van ruim 2,5 meter in de tuin staan. Een daarvan heb ik 2 keer getopt en die heeft nu 3 hoofd stammen. Helaas lijken de planten enigszins te bezwijken onder hun eigen gewicht en lijkt een van de planten wat achter te blijven in de bloei. De plant die ik had getopt is op de plekken waar de hoofd stammen zich aftakken ingescheurd op beide plekken. Nu is mijn vraag gaat dit nog goedkomen denken jullie?​
    Attached Files

    #2
    Plant die getopt is
    Attached Files

    Comment


      #3
      Plant met achterlopende topjes
      Attached Files

      Comment


        #4
        Je kan die scheuren proberen dicht te smeren met een pap van vaseline en zout.

        Voor de rest kan je alleen maar hopen dat ze niet weg gaan rotten.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Ik zou geen zout doen als ik jou was. Ik gooi zout op onkruid en dan gaat het lekker dood

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Precies wat je zegt: vocht en vuiligheid buiten houden.

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Vergis je niet,het moet Zeezout zijn dus geen jodium keuken zout,het zout desinfecteert en werkt tegen schimmels,
          Vaseline alleen enkel werkt ook,dit kwam in de oude tijd van Stemma en LR2 af.

          Zelf doe ik dit mocht het echt nodig zijn

          -bijen was met zonnebloem olie mengen tot, een was,dit heeft een uitstekende natuurlijke
          zuiverende desinfecterende werking op de plant,en het sluit de wond perfect af.

          Vroeger gebruikte men kaarsvet,maar dat is allang achterhaald en niet meer van de tijd.

          Staff

        #5
        Een flink aantal planten van mij zijn door een hagelstorm gefileerd. Niet te beschrijven hoe ze er uit zagen. De meesten hebben zich zo goed of zo kwaad als dat gaat hersteld. Ik heb er niets opgesmeerd. Wel heb ik hier en daar (later) een stut aangebracht op plekken waar de tak dreigde af te scheuren.

        21 juli:

        21juli.jpg

        21 september:


        21 septemer.jpg

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Dit dus deze planten zin zo sterk daar moet je niks op smeren. Ze herstellen vanzelf een soms klein beetje ondersteuning

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Maar deze plant had ook rot toch?

        • klos73
          klos73 commented
          Editing a comment
          Deze is tot op heden nog helemaal rotvrij en staat nog rustig af te rijpen. Ik had wel rot in de White Widow, Behoorlijk veel zelfs. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het met de beschadigingen te maken had. Ik zie het eerder in de combinatie van genetica en compacte toppen. Sommige soorten hebben mogelijk een verhoogde vatbaarheid.

        #6
        Ik heb dit jaar ook wat breuken in de stam. Dat heb ik met vaseline afgedicht vooral om pissenbedden en hun poep op afstand te houden. Zodra zij er in kruipen, hoeft het maar een keer vochtig te worden en de bacterien en schimmels in hun uitwerpselen beginnen met composteren.

        Vooral nu de temperatuur zakt, kan dat snel gaan.

        Je hoeft niets te doen, niemand dwingt je. Maar het is gewoon jammer om een heel jaar moeite verloren te laten gaan op de laatste meters naar de eindstreep. Een potje vaseline van de action is 4 euro. Dat is elke top die je wint wel waard.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Das dure vaseline hoor.

          Voor een " potje ".

        • klos73
          klos73 commented
          Editing a comment
          De biodiversiteit is hoog hier. Omtrent een dreigend insectentekort heb ik nog geen Italiaan horen reppen. Maar pissebedden kennen we hier niet. Tenminste, ik heb er nog geen een gezien. Ik denk dat de hagedissen er wel raad mee weten. Mogelijk is dat de oorzaak dat alle beschadigde plekken, en dat zijn er behoorlijk veel, (nog) niet verder zijn gaan rotten. Wel kwam ik in een beschadiging van de Gorilla Skittlez een soort rups (of made?) tegen die zich in de stengel had genesteld. Ik had geen zin aan verder onderzoek en hem meteen bij het afval gegooid.
      Bezig...
      X