Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begint het al te jeuken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Begint het al te jeuken

    Korting op 420shop
    De verwachting door de El nino
    is dat het zeker tot mei, hogere temperaturen zult hebben dan normaal
    dus de start van het buiten seizoen loopt in iedergeval geen vertraging op
    Wanneer beginnen jullie met de voorbereidingen
    Zoals grondbewerking ?
    Ik wens iedereen een prachtig zonnig
    En een productief buitenseizoen

    #2
    Ik begin half Maart met zaaien binnen en maandje later gaan ze naar buiten. Autoflowers.
    ik oogst in jullie ergens
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Ik hoop in april de voorbereiding te doen. Tzal ook een volledige buitenkweek worden. Eens een reguliere indica ook proberen. En wat auto’s

      Comment


        #4
        Bij gebrek kun je in december koemestkorrels inharken met lavameel, anders nu ongeveer de bodem verrijken met bacteriedominante (wormen)compost. 6 weken voor aanplant bokashi shizzle een spade diep inspitten, put dicht en klaver of.. zaaien als groenbemester redelijke dm, in het midden komt je plant. Bijmesten met organische korrels op het gepaste moment. Nu en dan een dikke scheut wormenpercolaat en een keer netelgier in de groei bij volle maan.
        Tenzij je in nood zit en of op een paar oogstjes doelt zou toch wachten tot halverwege mei, de nachten zijn nrml soms nog te koud toch om lekker te gaan maar alles loopt idd een week of 4 voor, komt wel goed uit tenzij als het een paar weken aan een stuk regent in de bloei maar aan he kan ook zonder toevoeging, toch in volle grond wel afhankelijk de toestand vd bodem
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Ik raad elke buotemkweker een kas aan
          Snel en redelijk goedkoop te maken
          Geen last van regen
          Enorm verbeterde groeiprestaties

          Waterdampdicht gewapende folie
          een paar balkjes en schroeven en je bent er

          Toen ik in mijn tussen woning zat
          Was de kas de reden dat mijn buren de dames niet roken en zagen
          Zonder kas kreeg ik nog wel eens een opmerking
          Met kas wisten ze dat ze er waren
          Maar dan klaagden ze niet

          Fotoperiode word te groot voor een kas in volle grond die moet in een ton
          Autoflower is perfect

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Nog helemaal zo gek niet een kastje maar eens in de bloei moet er toch gng circulatie.

        • Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Ik heb een ventilatie opening aan de achterkant gemaakt
          En bij de voorkant kan verse lucht naar binnen bij de ingang
          En is het warm ,dan zet ik een tuinstoel in de opening

          Een kas kan op 2 manieren
          In de volle grond
          Of in kuipen
          In de vollegrond heb je veel oppervlak waar vocht uit dampt
          Dan kun je kiezen om ze in een kuip te zetten
          Dan kan je dat iets beter reguleren

        #5
        Ik hoop dat de buitenkwekers hier op Jointje ook kweekverslagen zullen maken, kan ik lekker meegluren met al het moois wat buiten gekweekt word. 👀


        Alvast veel plezier met jullie kweekjes! 😃

        Comment


        • Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Ik ben weer aanwezig

        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Leuk! Yuna

        #6
        Ik hoop zo hard op geen rot dat dit anders is dan binnen als het vochtig is

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ja is anders, buiten doorgaans nog meer

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Inderdaad en buiten kun je je niet wapenen tegen rot, mits je in een kas kweekt natuurlijk en een kachel aanzet maar dan loopt het wel in de papieren.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Kzou toxh proberen om wat hasj te maken hoef ik dan de wiet niet te wassen tegen beestjes

        #7
        Ik heb wel al zaden in huis, maar totaal geen behoefte om eerder te beginnen dit jaar.
        Halverwege april misschien.
        Afgelopen jaar is alles goed gegaan en dat is al een paar jaren zo, geen idee waarom ik dat zou willen veranderen.

        Een maat van me is vroeg begonnen vorig jaar, heeft de hele zomer zijn planten in reveg staat gezien en in de herfst niets kunnen oogsten.



        Ik ben trouwens helemaal van bokashi af, omdat die anaerobe vergisting nogal problematisch wordt in de grond. Ik zet nu in op pseudomonas fluorescens en andere microben waarvan beter duidelijk is dat ze schimmels e.d. bestrijden. Bokashi veroorzaakt bij mij te veel problemen omdat het lijkt alsof het bijdraagt aan wortelrot in sommige planten. Gezien de microben die er in gaan, is dat best wel logisch.. Da's precies wat ze doen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #8
          Meh ik sla over, alle leuke plekjes lopen mensen dichtbij honden uit te laten.
          andere leuke plekjes worden regelmatig in de gaten gehouden door politie of inspectie.

          Je zou bijv. verwachten dat er tussen spoor en snelweg niemand zou komen...
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


          • DenSchimmige
            DenSchimmige commented
            Editing a comment
            Veluwe ook mooi, Hondsrug vast ook wel leuke plekjes..
            Friesland.. komt ook geen hond.
            Ardennen... Why not?

            Maar precies wat jij zegt, net ff te ver haha

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            In friesland loopt hork met zijn benthe rond.

          • Yuna
            Yuna commented
            Editing a comment
            En vergeet die rot drones niet van zowel de blauwe,als de kwaadaardige mensen die precies weten waar ze zijn moeten helaas.

          #9
          Begin nu al met auto's voor groeien. zo dat ze met beter weer de serre of de kas in kunnen. Gebruik kwa aarde her gebruik van vorig jaar. Uit de binnentuin. Werkt prima elk jaar
          T. A voeding en gaan
          ​​​

          Comment


            #10
            Nog gauw effe onder de ltste dalende maan 2 gaten gemaakt en Bokashi gemengd, had nog net genoeg. Een spade diep en het gore spul maar effe mengen vooraleer putje were toe. Klaar is keejs👏

            20240331_193616.jpg
            20240331_193601.jpg
            20240331_193828.jpg
            Gdvd klote katn ook altijd aan het schijten slaan wnr ze aarde met putten zien en dan nog ernaast maar is ook zuurstofloos wss, tuurlijk ook vergeten dat bij het eerst gat een partij boontjes was gezaaid en de rest Phacelia als oa organisch stof toevoer voor ondersteuning en goeie start of onderhoud vh bodemweb.
            Nog maar wat bokashi percolaat achterna weet nat en geen ophouden en overdaad schaadt wel in dit geval, moet het ook 1 op 100, 200 verdunnen waar een zuurstofrijke bodembom als wormenpercolaat maar 1 op 10.

            Misschien is je bodem vervuild of niet genoeg opgewaardeerd met goeie compost LR2 ,
            dat er daardoor een ongezonde balans is ontstaan met een overdaad aan anaërobe bacteriën en dat daardoor de boel gauw aan het rotten slaat, ik heb er jarenlang een goed resultaat mee maar het tuintje wordt dan ook al dubbel zo lang verwend met (wormen)compost, percolaat en thee, groenbemester, plantengier en lavameel. Daarom is men er wijs uit geraakt dat -naast omgevallen bomen(welke voor schimmels en aërobe bodeomrganismen en hummus voorziet)- oa vogels en zoogdieren die daarop morsdood terechtkomen ook zorgen voor nuttige welliswaar zuurstofloos bodemleven en dit voor een schitterende samenwerking (profiteren van elkaars afvalproduct) kan zorgen. Bokashi is een beetje met dat doel maar dat lukt enkel met een goeie balans vd 2 en niet overheersend

            FB_IMG_1711910838334.jpg
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Mijn bodem is niet vervuild en is juist heel erg divers, maar daardoor ook fragiel. Het probleem is dat wanneer ik bokashi toevoeg, ik een miljardvoud aan bepaalde bacterien de grond in blaas. Die brengen de boel in mijn geval juist uit balans. Elke keer, in elk type pot of de volle grond, beginnen de problemen wanneer ik bokashi ga gebruiken.
              Dus dat doe ik niet meer, en sindsdien heb ik die problemen ook niet meer.
              Elk jaar een laag dennenschors over de aarde erbij, en vooral focus op goede schimmels en schimmel etende bacterien, dat werpt bij mij zijn vruchten af.

              Niet om het een of ander, maar bokashi is vrij snel doodgeslagen bij heel veel fruit- en groentetelers en velen die er ooit aan begonnen zijn, doen er niets meer mee. Ik denk dat het voor grof gebruik gewoon niet geschikt is, omdat net wat je zegt, er zo veel meer nodig is om een balans te bewaren. Ik ben zelf meer fan van een less is more aanpak, en daar valt bokashi gewoon niet binnen. Als ik geen problemen heb, hoef ik ze namelijk ook niet op te lossen.

            #11
            Ik houd me aan het normale schema weer,werkt het beste vooral bij de auto soorten die kun je beter niet te vroeg zetten.

            verder geen idee,ik denk dat ik het bij auto's houd
            (misschien een reguliere) gezien ik nu andere buren heb helaas en geen idee hoe die reageren,lijkt het me niet slim om als vanouds te kweken,want dan kunnen ze het waarnemen bij auto's heb ik dat probleem niet.
            helaas aparte mensen waar nog geen goedde dag uit kan komen,dus better safe than sorry.

            Comment

            Bezig...
            X