Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogst van de buiten kweek, wanneer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogst van de buiten kweek, wanneer?

Korting op 420shop
    Rond 20 Mei zijn mijn plantjes naar buiten gegaan en wat een geweldige zomer is het tot nu toe geweest! Lekker veel zon en prima temperaturen op de dag en gedurende de nacht. Een eenvoudige rekensom laat ons ook weten dat we pas in eind september op een natuurlijk licht schema van 12/12 zitten en de bloei volgens de kenners pas echt vol gas zal gaan. De groei is aardig verlopen dit seizoen maar ik vraag me af of ik niet te laat naar buiten ben gegaan? We gaan nu richting het einde van augustus en de temperatuur buiten lijkt te gaan zakken. De temperatuur verandering zou ook een sein moeten zijn naar de plant dat de groei ingezet moet gaan worden maar echt heel veel zie ik er nog niet van. Wat nou als het echt te koud gaat worden buiten? En wat is "te" koud voor je plant? Als laatste vraag, kan iemand mij een foto laten zien waar voor het eerst echt duidelijk is dat de groei van toppen begonnen is? Ik weet dat er veel te lezen is op internet maar ik heb er een beter gevoel bij als er hier iemand is die er dan ook wat bijhorende informatie bij geeft.

Alvast bedankt!

P.s. mocht iemand als advies hebben dat ik ze maar binnen moet gaan zetten dan moet ik daar echt wel heel goed mijn best voor gaan doen aangezien ik die ruimte eigenlijk niet heb op dit moment.

P.s.s. startdatum was niet correct en aangepast van Juli naar eind Mei.
    Last edited by Bunta; 21 August 2025, 19:17.

Post effe wat foto’s erbij dan kan iedereen het beter beoordelen.

onder de 15graden staan je planten stil volgens mij, dat is het voorlopig nog niet.

Comment

Deze dames zijn in t prille begin van de bloei.
      image.jpgBeetje afhankelijk van de soort de ene soort gaat sneller in bloei als de ander. Bij regulier of feminized planten

Comment

in eind september op een natuurlijk licht schema van 12/12 zitten en de bloei volgens de kenners pas echt vol gas zal gaan
        Echte kenners weten dat de meeste planten ook al aan bloei beginnen op 13 uur, of soms zelfs op 14 uur al.
        In buitenlicht is dat een proces wat van start gaat, in een binnentuin moet je dat forceren door de tijdschakelaar te wijzigen. Ook daar kunnen planten op 13 uur, of soms zelfs 14 uur al gaan bloeien.

De temperatuur verandering zou ook een sein moeten zijn naar de plant dat de groei ingezet moet gaan worden maar echt heel veel zie ik er nog niet van
        Ik denk dat je bloei bedoelt, maar het is nu warmer dan het is in april of mei, de tijd waarop ik mijn planten buiten zet. Waarom bloeiden ze toen niet?
        Temperatuur speelt in cannabis geen rol als het om de aanzet van de bloei gaat. Feit is wel dat de temperatuur een flinke rol speelt bij de kwaliteit van de bloei; hogere temperaturen, tussen de 25 en 29 graden zijn optimaal.

Wat nou als het echt te koud gaat worden buiten? En wat is "te" koud voor je plant?
        Te koud is -2 graden ongeveer. Alles daarboven kunnen ze aan. Maar dan gaat alles erg traag. Een buitenkweek is een buitenkweek, die rond je buiten af of je kunt ze net zo goed weggooien. Alles naar binnen slepen levert gedoe op met ongedierte, geuren, rugklachten, gebroken takken en rot.
        Buiten zul je mogelijk ook rot tegenkomen, dat is helaas een gegeven met onze herfsten.

Idealiter kies je voordat je zaadjes koopt, voor een soort die redelijk geschikt is voor het klimaat; die goed om kan gaan met lage temperaturen, die redelijk rot bestendig is en die kort bloeit en als je de keuze hebt.. Eentje die dus ook al bij 14 uur licht de bloei inzet.

Je kunt een plant helaas niet harder laten groeien dan ze ontworpen is, en het is vrij normaal dat je nog geen tekenen van bloei ziet. Bij mij begint de bloei in planten wanneer ik witte haartjes uit de bovenste piek van de plant zie komen, dat is de eerste week. Vanaf daar kan het 8 weken duren in korte bloeiers, of 16 weken of langer in lange bloeiers. Met een beetje strak rekenen zit je bij de lange bloeiers in januari, die vermijden we daarom in de buitenkweek.
        Laat je alsjeblieft niet teveel wijs maken door wat je leest op het web, the proof is in the pudding. Wat er met jouw planten gebeurt, is wat er gebeurt in de echte wereld. Een tijdschema of kalender gaat daar niets aan veranderen. Als de omschrijving zegt "12 weken bloei" en je plant heeft er 14 nodig, dan zijn het er 14. Als de omschrijving zegt "vroeg klaar" dan wacht je tot de plant klaar is, en niet tot "vroeg" is afgelopen.
        Kortom, nog zeker twee maanden te gaan! Tijd genoeg om een leuke schaar uit te zoeken en te bedenken hoe je wilt gaan drogen. Tenzij je er nu natuurlijk achter komt dat je super silver haze ofzo hebt gepoot, want dan kun je beter nu stoppen of een kas gaan bouwen.

Het verkorten van de dagen is al begonnen, die bloei komt er. Die kun je nu niet meer versnellen door te gaan verduisteren ofzo; daar is het te laat voor. Die hormonen zijn al op gang, het enige wat jij hoeft te doen is zorgen dat ze gezond de eindstreep halen.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
        X