Rond 20 Mei zijn mijn plantjes naar buiten gegaan en wat een geweldige zomer is het tot nu toe geweest! Lekker veel zon en prima temperaturen op de dag en gedurende de nacht. Een eenvoudige rekensom laat ons ook weten dat we pas in eind september op een natuurlijk licht schema van 12/12 zitten en de bloei volgens de kenners pas echt vol gas zal gaan. De groei is aardig verlopen dit seizoen maar ik vraag me af of ik niet te laat naar buiten ben gegaan? We gaan nu richting het einde van augustus en de temperatuur buiten lijkt te gaan zakken. De temperatuur verandering zou ook een sein moeten zijn naar de plant dat de groei ingezet moet gaan worden maar echt heel veel zie ik er nog niet van. Wat nou als het echt te koud gaat worden buiten? En wat is "te" koud voor je plant? Als laatste vraag, kan iemand mij een foto laten zien waar voor het eerst echt duidelijk is dat de groei van toppen begonnen is? Ik weet dat er veel te lezen is op internet maar ik heb er een beter gevoel bij als er hier iemand is die er dan ook wat bijhorende informatie bij geeft.
Alvast bedankt!
P.s. mocht iemand als advies hebben dat ik ze maar binnen moet gaan zetten dan moet ik daar echt wel heel goed mijn best voor gaan doen aangezien ik die ruimte eigenlijk niet heb op dit moment.
P.s.s. startdatum was niet correct en aangepast van Juli naar eind Mei.
Alvast bedankt!
P.s. mocht iemand als advies hebben dat ik ze maar binnen moet gaan zetten dan moet ik daar echt wel heel goed mijn best voor gaan doen aangezien ik die ruimte eigenlijk niet heb op dit moment.
P.s.s. startdatum was niet correct en aangepast van Juli naar eind Mei.

Comment