Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WhiteWidow88
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 376

    #31
    Zijn er speciale soorten die minder geuren? Ja ik las dat in belgie een gedoogbeleid is voor 1 vrouwelijke plant.

    Ik wil gewoon een soort die snel bloeit en niet te hard geurt, en natuurlijk is een goede oogst mooi meegenomen
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment

    • WhiteWidow88
      Big Bongmaster
      MemberLucky Member
      • Mar 2011
      • 376

      #32
      Nog even wat gezocht, en blijkbaar zouden soorten als Orange bud wat zoeter ruiken en dus niet zo penetrant zijn.

      Kan ik eventueel muntplanten zetten, en ik las ook iets over Engelentrompet of Brugmansia, die een zeer zoete geur verspreid, deze is echter wel giftig, maar de hond eet er toch niet van hoogstwaarschijnlijk.
      Dus misschien is de combinatie van die planten met een zoete wietsoort de secuurste oplossing? Heb ook lavendem staan btw
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

      Comment

      • WhiteWidow88
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Mar 2011
        • 376

        #33
        Heb vandaag sering geplant, die een zoete geur verspreid. Daarnaast heb ik ook nog munt en citroenplanten geplant, die hopelijk de geur maskeren.
        In ben ook al potjes van ,7 liter gaan halen en stekgrond, om ze te laten groeien op het begin.

        Ik zal zeker een kweekverslagje bijhouden.
        Nog tips?

        Straks ga ik naar de shop om info ivm soorten die wat minder naar wiet ruiken , zoals lemon haze en orange bud
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

        Comment

        • Xtreme
          Banned
          • Jul 2009
          • 4271

          #34
          Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

          De sering verspreidt inderdaad een zoete geur in de bloeitijd: de maanden april of mei. Dat helpt niet echt in september of oktober. Denk toch eens na, alvorens je een besluit neemt.

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #35
            Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

            Gooi die munt er maar uit, munt ruikt bijna niet zolang je er niet aan zit. Die sering zal (tenzij het al een volwassen plant is) ook weinig uithalen. Die bloeien namelijk van maand 5-6, terwijl de meeste wietplanten pas daarna bloeien en dus het sterkst geuren. We hebben er zelf een van ongeveer 2 meter, maar die komt niet over de wietlucht heen.

            Succes!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • WhiteWidow88
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Mar 2011
              • 376

              #36
              Zijn er planten die wel iets uithalen dan?
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #37
                Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                Nee, nee en nog eens nee.

                Comment

                • WhiteWidow88
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2011
                  • 376

                  #38
                  Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                  Ben vandaag langsgeweest in de shop (Focus in Maastricht) en heb mijn zaadjes al aangeschaft! Het zijn Cali Orange Bud, heb er 65 gekocht en de sterkste haal ik er tussenuit.
                  Heb ook wat vraagjes gesteld (supervriendelijke eigenaar) en hij raadde me geen kant en klare mix aan omdat die normaal bedoeld zijn voor binnenkweek en dus veel voeding bevatten omdat binnenkweek sneller moet groeien en bloeien als buitenkweek.
                  Klopt dit? En wat raden jullie aan ivm uiteindelijke bodem en voeding , heb nu stekgrond maar deze gebruik ik enkel om de zaadjes te laten opstarten tot ze een cm of 10 zijn.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                  Comment

                  • ceBep
                    Retired
                    • Jun 2009
                    • 4745

                    #39
                    Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                    Ga naar een tuincentrum en haal een shitload of Phuopsis Stylosa.
                    Zet deze hƩƩl duidelijk in het zicht en laat ze lekker geuren.


                    Een plant groeit/bloeit sneller door een rijke aardemix: ik ga direct een paar zakken vol halen; kan ik meerdere buiten oogsten doen dit jaar, fijn!!

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #40
                      Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                      Maar wacht Vale! Dat kan toch helemaal niet?! Of zou het dan toch... Of toch niet? Sneller? Dus op een rijke mix zijn autoflowers nog sneller klaar? Wow! Ik ga een kweek starten, volgende week updates over de oogst!








                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • ceBep
                        Retired
                        • Jun 2009
                        • 4745

                        #41
                        Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                        LMAO LR2!

                        Comment

                        • fl13r3flu1t3r
                          Banned
                          • Aug 2010
                          • 3100

                          #42
                          Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                          Er is wel een plant die naar wiet ruikt..
                          Werk vaak in adam op t dak en ruik dus nogal ns wat, uiteraard loop ik dan mn neus achterna, en stuitte op een plant met zeer grote bladeren waar die geur vanaf kwam..
                          Ik rook m in mei met opbouw plaatsen en oktober met badkamer dus stinken doet ie lange tijd.

                          Is echt n beetje te vergelijken met wiet, hele doordringende zoete geur in ieder geval..

                          Suc6 en Smookse

                          Comment

                          • WhiteWidow88
                            Big Bongmaster
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2011
                            • 376

                            #43
                            Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                            Vandaag mijn pot gekocht, 45 liter, is dit goed voor de grootte die ik wil? (+- 1,50m, als ie getopt is)
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                            Comment

                            • Xtreme
                              Banned
                              • Jul 2009
                              • 4271

                              #44
                              Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door WhiteWidow88
                              Ben vandaag langsgeweest in de shop (Focus in Maastricht) en heb mijn zaadjes al aangeschaft! Het zijn Cali Orange Bud, heb er 65 gekocht en de sterkste haal ik er tussenuit.
                              Heb ook wat vraagjes gesteld (supervriendelijke eigenaar) en hij raadde me geen kant en klare mix aan omdat die normaal bedoeld zijn voor binnenkweek en dus veel voeding bevatten omdat binnenkweek sneller moet groeien en bloeien als buitenkweek.
                              Klopt dit? En wat raden jullie aan ivm uiteindelijke bodem en voeding , heb nu stekgrond maar deze gebruik ik enkel om de zaadjes te laten opstarten tot ze een cm of 10 zijn.
                              Ga je die zaden allemaal in een pot zetten of koop je er nog 64 potten bij?
                              Overigens zou het je niet misstaan zelf eens wat te lezen in plaats van elke vraag die je te binnen schiet hier te ventileren. Zoiets heet in Nederland "zelfredzaamheid".
                              Last edited by Xtreme; 21 March 2012, 19:18.

                              Comment

                              • WhiteWidow88
                                Big Bongmaster
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2011
                                • 376

                                #45
                                Re: Eerste buitenkweek plannen : wat heb ik nodig

                                5 bedoelde ik natuurlijk
                                En sorry, ik zoek hier veel af maar meestal zijn die (op de vragen die ik heb) iets te specifiek en wens ik meer de algemene of een antwoord die echt aan mijn specifieke kweek gericht zijn.

                                Sorry als ik je heb geƫnerveerd, maar je hoeft er niets op te antwoorden, zijn nog veel behulpzame leden.
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                                Comment

                                Bezig...