Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen

    Korting op 420shop

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Drogen



      thx bro!

      Comment


        #4
        Re: Drogen

        Elk jaar komt die vraag weer: "Kan ik buiten drogen ?" : Nee, dat komt niet goed.

        Als geur je enige probleem is, dan hang je toch een filter met afzuiger op ? (in een tent, hok, zolder, kelder)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Drogen

          Ik vind die droogdoos ook nog een prachtig concept, maar vooral omdat ik het in werking heb gezien. Niet te lang erin laten hangen natuurlijk, want te droog is ook niet goed. Maar ik moet zeggen dat die wiet beter smaakte dan die ik zelf op de zolder te drogen heb gehangen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Drogen

            Een pak hygienischer ook denk ik; 2 weken plakkerige wiet in een kamer hangen zou wel eens problematisch kunnen zijn als er wat stof is. Gezien veel mensen schuurtjes, zolders etc gebruiken, roken zij ook een heel deel stof op.

            Ik had deze suggestie al ooit gelezen. Ook van iemand die een grote PET fles gebruikte, de top erafsneed en er omgekeerd instak. In het dopseltje boorde hij dan een gaatje om daarin de wiet te hangen. Op de grond legde hij kattenbak korrels omdat hun primaire functie water absorberen is. Heb echter nooit geweten of het werkte of niet...
            Leuk idee, misschien maak ik zelf wel een droogdoos dit jaar! Of een droogton...
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #7
              Re: Drogen

              wegens totaal geen optie om binnenshuis te gaan drogen (geur!!!)
              Dan doe je daar toch iets aan met een koolfilter.

              Comment


                #8
                Re: Drogen

                veel vragen over drogen op dit forum merk ik....ook vrij logisch eigenlijk: niet alle kwekers kunnen in huis iets doen, het kweken zelf is geen rpobleem, dan gaan ze gewoon naar buiten. maar voor het drogen zitten we wel met een probleem.

                mij lijkt in een tuinhuisje drogen handig, voor de wsl hoge LV daar ga ik droogmiddel gebruiken (vochtvreters bijv.) Heb echter 1 probleem: ik weet dat je wiet rustig moet drogen voor een lekkere smaak en curing. Maar wat betekent dit 'rustig drogen' precies; gaat het gewoon over de tijd dat je het moet laten drogen of gaat dat onder drogen onder ideale omstandigheden (temperatur en LV)?

                maw: als mijn LV door die vochtvreters te laag zou gaan zijn, kan ik dan te snel aan het drogen zijn? ook al laat ik hem 4 weken hangen?

                Comment


                  #9
                  Re: Drogen

                  Droogsnelheid hangt af van:

                  - Temperatuur (hoger = sneller )
                  - Verluchting (meer luchtstroom = sneller)
                  - Temperatuursverschillen (hoe meer=hoe sneller)
                  - Luchtvochtigheid: Hoe lager hoe sneller

                  Te snel drogen kan op zich geen kwaad: dat maakt de kans op toprot kleiner. Snel drogen kan voor enorm grote dikke toppen aan te raden zijn, omdat daar soms het binnenste vocht in blijft opstapelen, tot het begint te schimmelen van binnenuit. Probleem is dat het vocht er dan sneller uittrekt dan dat de plant enkele schadelijke producten afbreekt. Daarom dat extreem traag drogen (het curen) lekkerder en gezonder is. Een aanrader uit mijn ervaring!

                  Persoonlijk kies ik ervoor om te drogen:

                  Kleine toppen:
                  Temperatuur van 16 - 18 graden
                  Af en toe wat nieuwe lucht bijlaten ( enkele malen per dag )

                  Grote toppen:
                  Temperatuur van 18 - 20 graden
                  Kamer eerst heet opwarmen, dan verwarming uitzetten zodat alles daalt tot een graad of 10. Als je dan die lucht weer opwarmt, zit er een hoop minder vocht in. ( Warme lucht kan meer vocht meedragen dan koude lucht. Dus bij het afkoelen: Condens: vocht uit de lucht wordt geabsorbeerd door andere stoffen).

                  Alle toppen:
                  Na bovenstaand kuur 1 a 2 weken te volgen is het grootste rotgevaar eraf. Je kan ze dan beginnen curen in een bokaal (luchtdicht bewaren). In het begin om de 2 a 3 dagen wat nieuwe lucht bijlaten, naarmate de tijd vlot: meer tijd tussenlaten. Is je wiet kurkdroog: leg er gewoon een vers blad bij en sluit het terug af. Dat doe je tot je tevreden bent met het resultaat .
                  Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                  The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                  Comment


                    #10
                    Re: Drogen

                    schitterende reactie, thx.

                    Comment


                      #11
                      Re: Drogen

                      Zo'n doos is wel leuk enzo, als je een plantje vanonder een spaarlampje moet drogen ofzo, maar 5 buitenplanten gaan daar niet in passen.
                      Dan moet je op wat grotere schaal denken volgens mij.
                      Anders heb je een schuur vol droogdoosjes nodig.

                      Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat het te droog wordt in je tuinhuis met een paar vochtvreters erin.
                      Als dat in oktober/november moet gebeuren krijg je de LV nooit laag genoeg vermoed ik.

                      Maarre..ga nou eerst eens wiet kweken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Drogen

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Zo'n doos is wel leuk enzo, als je een plantje vanonder een spaarlampje moet drogen ofzo, maar 5 buitenplanten gaan daar niet in passen.
                        Dan moet je op wat grotere schaal denken volgens mij.
                        Anders heb je een schuur vol droogdoosjes nodig.

                        Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat het te droog wordt in je tuinhuis met een paar vochtvreters erin.
                        Als dat in oktober/november moet gebeuren krijg je de LV nooit laag genoeg vermoed ik.

                        Maarre..ga nou eerst eens wiet kweken.
                        idd

                        maar ik wil voorbereid zijn natuurlijk -) effe nagaan of ik alles wel kan doen van begin tot einde. Kweken buiten nor problem, drogen zal de bottleneck worden vrees ik.

                        trouwnes: tgaan AF worden dus qua opbrengst zal dat niet overdreven zijn lijkt me....

                        Comment

                        Bezig...
                        X