Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

    Korting op 420shop
    Hoi, ik zit nog altijd met vragen die ik op de site maar niet vind. Moet ik als buitenkweker voorgroeien? of gewoon gelijk het zaadje ontkiemen en buiten in de 15L pot planten? (das de pot die ik zoiezo gebruik). Het is Big Bang autoflower.

    #2
    Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

    Wat ik doe is in zaai/stekgrond ontkiemen en daaropvolgend het overplanten in de finale pot. In jouw geval de 15l pot.
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

      En hoe doe je dit kun je me dit uitleggen? ben niet zo groen aangelegd en wat met voorgroeien? is dit nodig?

      Comment


        #4
        Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

        Je steekt het zaad een cm diep in het zaai/stekgrond en geeft en zo nu en dan water. Zet de zaailing op een vensterbank voor het raam op het zuiden gericht het liefst. Zodra het wortelstelsel goed is gegroeid, dit kun je ongeveer weten doordat er meerdere wortels aan de onderkant van je kleine potje uit komen plant ik het over in de finale pot. Je vult de pot tot aan de lob blaadjes met het grond dat je gaat gebruiken.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

          Met autoflowers is het altijd een goed idee om te zaaien in de eindpot. Ze schieten namelijk na twee/drie weken al in bloei.. Zaadbanken en andere growers raden dit ook aan.

          Wat je het makkelijkst kunt doen is het volgende:
          Je vult je 15L pot met potgrond, precies in het midden duw je met je vuist een kuil in de grond. Zorg wel dat de rest luchtig blijft en dus niet te hard aangedrukt wordt. Vul die kuil met zaai/stekgrond van je tuincentrum en stop je (gekiemde) zaadje ongeveer 2 cm diep in de grond met de wortel naar boven. Als je niet kiemt van tevoren: het spitse puntje van het zaadje moet naar boven wijzen. Dit zorgt ervoor dat je beginnende plantje het omhulsel vanzelf afwerpt onder de grond.

          Voorgroeien is NIET nodig. Al helemaal niet met een autoflower. Met dit aantal lichturen doe je jouw plant tekort, als je lekker wilt kweken kun je prima rond eind April beginnen. Je houdt voldoende tijd over om een tweede ronde te doen. Al helemaal als beginner raad ik je aan om eerst op safe te spelen. Daarna kun je lekker gaan experimenteren. Begin dus alsjeblieft niet te vroeg, want dat verminderd de kans op een prima opbrengst en vergroot de kans dat je plant kapot gaat voor de tijd dat het echt goed weer is.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

            oke bedankt. hier heb ik echt iets aan, ik ga als beginnende kweker autoflower pakken en als het me lukt een gewone buitenplant volgend jaar. ik begin rond half april omdat hat hier in belgie al rond de 18 graden is dus komt goed.

            Comment


              #7
              Re: Direct in Pot 15L Na ontkiemen ?

              ik doe ze eerst in een potje van 0,25l
              daarna als ze veel wortels hebben, pot ik ze over naar een bak van 10l /15l

              Comment

              Bezig...
              X