Goede aarde ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Marochasj
    Retired
    • Jul 2011
    • 19

    #1

    Goede aarde ??

    Korting op 420shop
    Hey allemaal ,

    ik heb net aarde gekocht en wou graag weten of het goede aarde was voor wietplant,
    op de achterkant staat dit :
    ----------------
    Samenstelling
    Teeltsubstraat - potgrond

    Universele potgrond op basis van tuinturf, veenmosveen, groencompost en meststoffen

    Waarborgen :
    Droge stof : 25%
    Organische stof : 20%
    pH(water)zone : 5,0-6,5
    Elektrische geleidbaarheid(EC) : 500 us/cm
    Meststoffen : Samengestelde meststof NPK 14-16-18 1.0kg/m3
    Voeding : 6-8 weken daarna bijvoeden
    -----------------

    Alvast bedankt
  • vissenoog
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2011
    • 189

    #2
    Re: Goede aarde ??

    howdy

    Ja hoor dit is prima grond om je plant(jes) in te zetten.
    Wel zou je dit medium luchtiger kunnen maken met een granulaat soort zoals perliet, en zal je in een 10-12 liter pot na 6 weken moeten bijvoeden.
    sigpic

    Comment

    • Marochasj
      Retired
      • Jul 2011
      • 19

      #3
      Re: Goede aarde ??

      Oorspronkelijk geplaatst door vissenoog
      howdy

      Ja hoor dit is prima grond om je plant(jes) in te zetten.
      Wel zou je dit medium luchtiger kunnen maken met een granulaat soort zoals perliet, en zal je in een 10-12 liter pot na 6 weken moeten bijvoeden.
      hey vissenoog,

      bedankt voor je reactie
      maar hoeveel perliet per hoeveel liter zou ik dan kunnen gebruiken ?

      Comment

      • vissenoog
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Dec 2011
        • 189

        #4
        Re: Goede aarde ??

        1 liter perliet op 10 liter potgrond of 1 op 8 als je het echt sponzig wilt hebben
        sigpic

        Comment

        • Marochasj
          Retired
          • Jul 2011
          • 19

          #5
          Re: Goede aarde ??

          waar s die perliet eigenlijk voor dan , kan ik het ook zonder perliet doen , en trouwens , als ik nu passion#1 plant , kan ik dan voor eind juli klaar zijn denk je , of moe t ik dan echt een autoflower nemen ?
          Oorspronkelijk geplaatst door vissenoog
          1 liter perliet op 10 liter potgrond of 1 op 8 als je het echt sponzig wilt hebben

          Comment

          • vissenoog
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Dec 2011
            • 189

            #6
            Re: Goede aarde ??

            Ja het kan makkelijk zonder, het is meer een luxe, en je kan je plant altijd verduisteren als je eerder klaar wilt zijn.
            Alhoewel dit wel stress gaat geven, ik denk dat je beter een autoflower kunt nemen.
            sigpic

            Comment

            • Marochasj
              Retired
              • Jul 2011
              • 19

              #7
              Re: Goede aarde ??

              Ik ben net even naar de seedshop geweest en die zei tegen mij dat ik onmogelijk klaar kon zijn voor 20 juli met passion #1.
              Dus heb ik effe 1x Royal Draw gehaald , en morgen haal ik 1 x Northern lights Autoflowering.
              Kan ik die direct in potgrond stoppen of eerst zaai en stek grond , want dan moet ik die ook nog even kopen..

              Oorspronkelijk geplaatst door vissenoog
              Ja het kan makkelijk zonder, het is meer een luxe, en je kan je plant altijd verduisteren als je eerder klaar wilt zijn.
              Alhoewel dit wel stress gaat geven, ik denk dat je beter een autoflower kunt nemen.

              Comment

              • vissenoog
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Dec 2011
                • 189

                #8
                Re: Goede aarde ??

                zaaigrond is zeker geen overbodige luxe
                Wat ik zelf heel handig vind voor ontkiemen zijn deze sproutpads:
                http://www.dutch-headshop.com/images...-36mm_sp12.jpg (bron dutchheadshop)

                Lekker goedkoop, voedingsarm, lang houdbaar en makkelijk te 'verpotten' naar je potgrond
                Maak je ook nog een verslag van je plant? groetjes
                sigpic

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Goede aarde ??

                  Ik ben van mening dat het voor beginners geen overbodige luxe is om zaaigrond aan te schaffen. Echter is het, en blijft het, luxe. Ik werk gewoon met potgrond dit jaar, alles komt uit en doet het prima. Perliet, daar ben ik niet zo'n fan van. Ik heb het ook nog nooit ergens in het tuincentrum gezien, en ook nooit nodig gehad. Ik ga niet meer geld uitgeven dan nodig, mijn planten doen het goed op een hongerbudget!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Marochasj
                    Retired
                    • Jul 2011
                    • 19

                    #10
                    Re: Goede aarde ??

                    Jaa , ik maak zeker een verslag van mijn plantjes , : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...matic-(Buiten)

                    Ik heb eergistere de royal dwarf ontkiemt en gisteren de Northern lights auto.., allebei nog niet uitgekomen , ik hoop dat ze uitkome
                    Oorspronkelijk geplaatst door vissenoog
                    zaaigrond is zeker geen overbodige luxe
                    Wat ik zelf heel handig vind voor ontkiemen zijn deze sproutpads:
                    http://www.dutch-headshop.com/images...-36mm_sp12.jpg (bron dutchheadshop)

                    Lekker goedkoop, voedingsarm, lang houdbaar en makkelijk te 'verpotten' naar je potgrond
                    Maak je ook nog een verslag van je plant? groetjes

                    Comment

                    • fl13r3flu1t3r
                      Banned
                      • Aug 2010
                      • 3100

                      #11
                      Re: Goede aarde ??

                      Moeder aarde is altijd de beste keus..

                      Smookse

                      Comment

                      • joba
                        Advanced Stoner
                        • Mar 2012
                        • 63

                        #12
                        Re: Goede aarde ??

                        ik heb min zaadjes gewoon ontkiemt met in een voctige doek, daarna in potgrond gesropt, ze groeien prima!!
                        mvg

                        Comment

                        Bezig...