Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes groeien bijna niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

plantjes groeien bijna niet

Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb sinds 17 maart mijn op watten gekiemde zaadjes in een potje met stekgrond gestoken. De eerste 2 weken hebben de planten voor de vensterbank gestaan, maar omdat het daar maar +-16 a 17 graden was en omdat de plantjes bijna niet groeiden heb ik de plantjes in een andere kamer gezet onder 2 coolwhite tl buizen. De lampen geven 18 uur per dag licht en hangen vlak boven de plantjes. Nu zijn mijn plantjes ondertussen bijna 8 weken oud, maar als ik sommige foto's zie op dit forum zijn die planten al na 2 weken bijna 5 keer groter dan dat mijn plantjes nu na 8 weken zijn. De temperatuur is ongeveer 20°C (omdat ik er ook een gloeilamp laat branden als verwarming). En de luchtvochtigheid schommelt rond de 70%. Ik denk wel dat de plantjes gedurende de eerste 5 weken veel te nat hebben gestaan. Heb ze dan terug verpot in een pot met droge grond en een vochtigheidsmeter gekocht zodat ze niet te nat staan maar toch genoeg water krijgen. Als het zonnetje schijnt zet ik mijn plantjes buiten (is wel nog niet dikwijls mooi weer geweest :p)

Kan er iemand mij vertellen wat ik misdoe? Hieronder zie je een paar foto's van mijn plantjes en mijn tijdelijk kweekruimte.
    Attached Files

Re: plantjes groeien bijna niet

geef wat visemulsie (voeding) kunde in growshop wel kopen of maak zelf wat van resten als je vis eet
    koken die beenderen, en wat verdunnen en jepaa, gereed wel oppassen dosering!
    voor de rest niet overdrijven met water verder geen idee, ze zien er allezins mooi uit en als je ziet dat ze steeds rond de zelfde periode licht krijgen
    kan het bijna niet anders dan dat ze groeien

Comment

heb ze deze week wat brandnetelgier gegeven, is dat even goed of kan ik best nog wat visjes gaan koken? en hoe weet je hoeveel je ervan moet geven per plantje? of is het gewoon 'niet te veel'.

Comment

Je noemt zelf je problemen al: te koud, te nat en verpot. Als je gaat verpotten bij zulke jonge planten, beschadig je makkelijk wortels. Dat zorgt voor geremde groei. De lage temperaturen ook, en die vochtigheid heeft wanneer ze alleen buiten staan weinig invloed (merk ik zelf), maar binnen zeer zeker wel. Geduld is een schone zaak, wacht gewoon lekker en geef niet teveel water. Komt vanzelf goed.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
        X