Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower strekt. probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower strekt. probleem?

    Korting op 420shop
    goedemiddag JD leden
    ik heb dit jaar 2 big bang autoflowers van greenhouse staan.
    ze zijn nu beide bijna een week oud(5/6 dagen)
    nou is een van deze autoflowers al min of meer 2 keer zo groot als de ander terwijl deze maar een half dagje eerder boven de grond kwam.
    hij ziet er ook een beetje gestrekt uit.
    is dit een probleem? zo ja, wat kan ik hier aan doen?
    beide planten hebben genoeg licht gehad en weinig water. ( ong beide een klein glaasje water verdeeld over de week)
    groeten,
    2012-05-07 14.16.59.jpg2012-05-07 14.17.28.jpg
    Last edited by nowv; 17 May 2012, 14:01.

    #2
    Re: autoflower strekt. probleem?

    Zo te zien hebben ze niet genoeg licht. Anders zouden ze niet strekken.. Het is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Zo te zien kun je jouw potten nog aanvullen met aarde, dat raad ik je aan om te doen. Voordat ze omwaaien en afbreken of gek buigen, met zulke fragiele stammetjes zit een ongeluk in een klein hoekje. Waarschijnlijk is je plant gaan strekken door de schaduwval van de potrand. Als de zon laag staat, is die schaduwoppervlakte groot en zal je plant de hoogte in willen om toch stralen op te vangen. Wat voor aarde gebruik je trouwens? Is dat gewone tuingrond? Zo ja; prima, maar die is niet zo geschikt voor in potten als andere soorten. De compactheid van tuinaarde zorgt ervoor dat je wortels harder moeten werken om door de grond te groeien, ook de waterhuishouding is niet optimaal. De volgende keer kun je beter potgrond (vandaar de naam ook) of een mix van de growshop gebruiken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: autoflower strekt. probleem?

      okee dankje. ik zal er wat aarbe bij doen.
      waar de plantjes nu nog in staan is kiem en stekgrond. ben van plan ze aankomende week in de volle grond te zetten. waarbij ik eerst een gat graaf en opvul met grond van de growshop.

      Comment


        #4
        Re: autoflower strekt. probleem?

        Yep, je potjes zitten halfvol, dus die kun je mooi bijvullen met grond, tot het randje, of tot de ronde blaadjes, wat eerst komt.

        Wat is dat toch, met die halfvolle potjes, 't lijkt wel een virus.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: autoflower strekt. probleem?

          Ik heb ze zo ver mogelijk bijgevuld met aarde.
          weet iemand na hoe veel weken een autflower ongeveer gaat bloeien?

          Comment


            #6
            Re: autoflower strekt. probleem?

            ligt er aan wat voor soort je heb meestal 8 tot 9 weken

            Comment


              #7
              Re: autoflower strekt. probleem?

              dan is die normaal gezien juist klaar 8 a 9 weken, wat mij overings straf lijkt en erg snel maar er komt niet veel af dus ergens zul je met groei en bloei op een 10 weken zitten max
              & wel nooit je zaadje meteen in potgrond steken, dat verbrand dan

              Comment


                #8
                Re: autoflower strekt. probleem?

                bloei zet in na 3 weken ongeveer. Bij lowryders #2 is dat bij mij tot nu toe altijd 21 dagen op de kop af geweest. Daarna is het nog 7-8 (soms 9-10) weken bloei.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: autoflower strekt. probleem?

                  Het rechter plantje(zie foto hierboven) is sinds dat ik die foto heb gemaakt nauwelijks verder ontwikkeld. geen nieuwe blaadjes en ze is niet(mischien een paar mm) groter geworden. het plantje ziet er nog wel mooi groen en gezond uit.
                  dat terwijl het andere plantje in de tussentijd al aan zijn 3de setje bladeren bezig is.
                  ik wilde het kleinere plantje aan iemand weg geven , maar om nou een plantje te geven dat straks helemaal niet meer verder gaat groeien vind ik ook zo iets.
                  hoe komt het dat deze niet meer groeit? en zal dit betekenen dat 't plantje helemaal niet meer verder gaat groeien?

                  Comment


                    #10
                    Re: autoflower strekt. probleem?

                    Hoe het komt dat hij niet meer groeit? Dat is zoiets als vragen: hoe is een perpetuum mobile mogelijk met neodinium magneten?

                    Er zijn antwoorden te over. En je kunt er uren over discussieren. Ik denk dat het aan je geduld ligt. Door de kou en het slechte weer en gebrek aan vol zonlicht wil een plantje weleens langzaam groeien. Het is normaal dat een plant dan een weekje stil staat..
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: autoflower strekt. probleem?

                      hoewel ik die vergelijking neit helemaal kan plaatsen zal het vanuit jou standpunt vast heel logisch klinken.
                      het leek me voor een AF(heb verder geen ervaring met AF) nogal vreemd dat ie n week stil kon staan als na 3 weken de bloei al gaat inzetten.
                      Maar ik begrijp dus dat hij in feite gewoon door gaat groeien.
                      bedankt dan iniedergeval

                      Comment


                        #12
                        Re: autoflower strekt. probleem?

                        Dat heet vertraging. Die week komt bij de groeitijd.
                        Zolang de temperatuur nog onder de 18 graden duikt, zal je plant niet zo snel gaan als midden in de zomer wanneer het constant 18+ is.

                        Het duurt gewoon wat langer dus.
                        Leuk bijverschijnsel van wiet kweken is dat je leert geduld te hebben
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X