Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is deze manier voldoende?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is deze manier voldoende?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Ik keek al vaker rond op het forum, vind het erg handig en maakte toch maar eens een account aan!
    Ik ben van plan dit jaar (30 mei) te beginnen met het buiten groeien van 3 autoflower soorten,
    ik heb deze zaden besteld:

    Snowstorm #2 autoflower 3 stuks - Dutch Passion
    Automatic Mega Bud autoflower 1 stuk - Green Label Seeds
    Auto Northern Lights 1 stuk - Pyramid Seeds autoflower

    Volgens mij zijn dit wel 3 goeie soorten voor buiten.

    Dit is hoe ik van plan ben om te gaan groeien:

    1. De zaadjes ontkiemen in water
    2. Zodra de zaadjes ontkiemt zijn (worteltje van 0,5 tot 1cm) ga ik ze in de tuin planten op een plek waar de hele dag zon valt (tot hij onder is natuurlijk)
    vraagje: Hoeveel ruimte moet ik ongeveer tussen de planten houden bij het planten?
    3. Voor de rest gewoon de planten goed in de gaten houden, wateren als de grond droog is waar ze staan.

    IS deze manier van groeien mogelijk? Of zullen mijn planten doodgaan/niets opleveren omdat ik verder geen extra voeding etc koop..?


    Ik denk dat onze tuingrond wel redelijk voedingsrijk is, als hier 2 weken niet op de tuin gelet wordt staat vrijwel overal onkruid. Op sommige plekken groeien ook snel brandnetels (ik hoorde dat die ongeveer zelfde groeicyclus hebben als cannabis?)

    Nou dit was mijn post wel zo'n beetje. Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, en ik hoop op antwoord op mijn vragen & groeimanier .
    ALLE EXTRA TIPS RONDOM AUTOFLOWERS BUITEN GROEIEN ZIJN ALTIJD WELKOM!!!
    Thanks in advance!



    #2
    Re: Is deze manier voldoende?

    Bij deel 1 kan ik je nog volgen. Maar in water klappen de zaadjes open en groeit er niet altijd een lange wortel uit. Want die wortel hoeft niet op zoek naar water.. Het beste is dus om ze, zodra ze open zijn, in de grond te stoppen. Het slimst is om ze eerst in een klein potje met potgrond of stekgrond te laten groeien tot zo'n 5-10 cm en daarna in de volle grond te zetten. Autoflowers kunnen relatief dicht op elkaar, dus ga uit van zo'n 30-40 cm. Maar als je de mogelijkheid hebt: meer afstand is beter. Zo komen ze niet in elkaars schaduw te staan.

    Extra voeding heb je niet nodig in de volle grond. Ik voed soms een beetje bij hopende op meer oogst, maar echt nodig is het niet. Je planten zullen het goed doen.

    Om alvast wat beginnersvragen te beantwoorden:
    Nee, toppen kun je beter niet doen.
    LST is een leuke techniek, maar dat moet je zelf uitzoeken. Houd rekening met opspattend zand door de regen.
    Autoflowers kun je het beste in een ruime pot zaaien, direct in de volle grond kan ook maar zorg dan voor een bodempje potgrond of stekgrond waarin hij gezaaid wordt. Maak dus een kuiltje en vul die met een goed medium.
    Wateren doe je wanneer de grond droog is. En het beste in de avond.

    Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Is deze manier voldoende?

      Ah nu weet ik precies hoe ik ga groeien , heel erg bedankt voor de tips!!

      Comment

      Bezig...
      X