Wietplantjes gaan hangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • greenleaves
    Retired
    • May 2012
    • 11

    #1

    Wietplantjes gaan hangen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb mijn plantjes nu 2 weken buiten in de broeikas staan, ze groeien erg traag en vond t al verdacht, nu zijn ze vandaag gaan hangen en lijkt t wel alsof ze aan het afsterven zijn.

    Ik heb ze nu even binnen neer gezet, iets koeler. Wat moet ik hiermee? En wat is er aan de hand met mn vriendjes.

    Gr Greenleaves

    Fotos:




    Edit:

    Ik zag dat er 2 beestjes opzaten die zijn verwijderd nu weed eaters.
  • supersilverhaze
    Banned
    • Mar 2010
    • 182

    #2
    Re: Wietplantjes gaan hangen

    heeee k denk dat het te warm is in je kasss

    Comment

    • greenleaves
      Retired
      • May 2012
      • 11

      #3
      Re: Wietplantjes gaan hangen

      gaan ze t overleven als t wat minder warm is nu?

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Wietplantjes gaan hangen

        ja, typisch verschijnsel dit. In een kas wordt het te gauw te warm, de plant verlies dan alle lust om te leven en gaat slapjes doen. Als je ze een dagje rust geeft en morgen buiten neer zet moet alles goed komen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • greenleaves
          Retired
          • May 2012
          • 11

          #5
          Re: Wietplantjes gaan hangen

          Oke gelukkig maar, bedankt voor de informatie, heb ze net ff goeie moed in gepraat dat t wel goed met ze komt!

          Onder rust versta ik even binnen koel in de schaduw?


          Heb er eigenlijk nooit naar geinformeerd, t zijn bigbang autoflowers. Ik heb ze gewoon laten ontkiemen en toen in potjes gedaan met normale potgrond. Moet ik nog ergens rekening mee houden of is t vanaf nu nog 2x van pot verwisselen en afwachten.

          Gr
          Last edited by greenleaves; 23 May 2012, 14:56.

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Wietplantjes gaan hangen

            Rust kan koel in de schaduw zijn ja. Geen probleem, ook buiten moet kunnen. Ze zullen in een paar uur weer overeind staan. Lichtjes besproeien met water helpt ze soms wat sneller.
            Het 'gewoon doen' werkt het beste merk ik zelf, je hoeft nergens rekening mee te houden. Behalve dat het een goed idee is om ze in één keer in de grootste pot te zetten/zaaien. Zo krijgen ze de volle ruimte en krijg je flinke planten. Autoflowers groeien maar 3 weken (gemiddeld) dus als ze dan de ruimte hebben, zullen ze hard gaan. Ook raad ik je aan om 's avonds water te geven, gezien het feit dat de plantjes niet zo goed tegen de combinatie volle zon en water kunnen. Dan gaan ze ook slap hangen en groeien ze een dag nauwelijks. Regenwater is beter dan kraanwater, en een luchtige bodem is een goede bodem. Wormen zijn prima om erin te gooien. En in de kas is het dus te warm, daar kun je beter vandaan blijven.
            Mochten ze verkleuringen in de bladeren krijgen, daar is een oplosser/diagnose-tool voor op de site.
            Verder hoef je weinig te weten
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • greenleaves
              Retired
              • May 2012
              • 11

              #7
              Re: Wietplantjes gaan hangen

              Bedankt voor je informatie!! Hier heb ik wat aan

              Gr

              Comment

              • supersilverhaze
                Banned
                • Mar 2010
                • 182

                #8
                Re: Wietplantjes gaan hangen

                heeee en hoee staan ze er nu bij al wat beter ?

                Comment

                • greenleaves
                  Retired
                  • May 2012
                  • 11

                  #9
                  Re: Wietplantjes gaan hangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door supersilverhaze
                  heeee en hoee staan ze er nu bij al wat beter ?
                  nee ze zijn nog hetzelfde na een nachtje binnen in de schaduw, whats next?

                  Comment

                  • supersilverhaze
                    Banned
                    • Mar 2010
                    • 182

                    #10
                    Re: Wietplantjes gaan hangen

                    mhhh heb je misschien teveeel water gegeven voor zon klein plantje of juist teweinig...

                    k zou zo ook overpoten in wat grotere potjes hebben ze iets meer de ruimte misschien dat dat ook wat help

                    komt wel goed gewoon lekker in het zonnetje zetten

                    Comment

                    • greenleaves
                      Retired
                      • May 2012
                      • 11

                      #11
                      Re: Wietplantjes gaan hangen

                      Aan welke hoeveelheid water moet ik denken bij zo'n plantje? 1x per dag how much? Ik ga ze vanavond overpotten. Hopelijk worden ze dan wat blijer. In de open lucht zetten?

                      Comment

                      • supersilverhaze
                        Banned
                        • Mar 2010
                        • 182

                        #12
                        Re: Wietplantjes gaan hangen

                        son klein plantje heeft echt maar weinig water nodig hooor als de grond wat vochtig is is het goed niet klets

                        ---------- Post added at 12:05 ---------- Previous post was at 12:01 ----------

                        nat

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Wietplantjes gaan hangen

                          Water geven wanneer de grond (kurk)droog is. En steeds kleine beetjes. Eens per dag is zeker te veel. Ik geef zelf in 9 liter potten ongeveer eens per week water. Duw je vinger in de grond en voel of het vochtig is, zo ja: niet wateren.

                          Je zegt dat je plantjes nog steeds hangen, kun je nog een foto plaatsen?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • greenleaves
                            Retired
                            • May 2012
                            • 11

                            #14
                            Re: Wietplantjes gaan hangen

                            Oke dan heb ik ze ook zeker te vaak water gegeven, dat kan dan ook een oorzaak zijn. Ja zal ik doen wanneer ik thuis ben! Ik hou jullie zeker op de hoogte

                            Comment

                            • small
                              Bong Master
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2009
                              • 322

                              #15
                              Re: Wietplantjes gaan hangen

                              Hee,

                              komt wel goed, zet ze gewoon mooi in de buitenlucht,
                              De natuur doet wel zijn werk.

                              Mooi bakje trouwens, haha sigeunersaus.

                              mooi.
                              One "small" step for a man....one giant tree for mankind

                              Comment

                              Bezig...