Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slappe stam ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slappe stam ?

    Korting op 420shop
    Ik heb hier een blueberry auto en een northern lights fem.
    De northern lights hing al een tijdje slap, ik dacht met een constructie van wat extra ondersteuning dat die er wel bovenop zou komen, echter hangt ook de blueberry sinds gisteren slap, hij stond eerst hardstikke mooi rechtop
    Vraag me nu sterk af of ik wat verkeerd doe ?
    Heb ze vandaag beetje rust gegeven en in de shaduw gezet, hoop dat dat helpt? En ik had iets gelezen over ze in de avond water te geven ?
    IMAG0175.jpg
    IMAG0176.jpg
    1ste foto is de blueberry.
    Last edited by sonnema; 26 May 2012, 20:46. Reden: Update.

    #2
    Re: Slappe stam ?

    In de schaduw zetten helpt niet aangezien het nu mooi weer is moet je er van profiteren man, anders knip je van een klein spa/cola vlesje de nek en onderkant af en duw je die in de aarde om je plant heen, tegen de wind de aarde stevig aanduwen en een fikse plons water meteen in de morgen als de zon erop komt. Dan op een plaats met zoveel mogelijk zonlicht, en hopelijk gaat je strek er een beetje uit en wordt de stam wat dikker. Voor de rest geen probleem een plant is een plant toch Wat voor aarde is dat trouwens?
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Slappe stam ?

      grond aanvullen tot de lobbladeren daarna niet weer laten strekken
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Re: Slappe stam ?

        De volgende keer niet meer zo lang binnen houden. Ik zag in je vraag over TL-dingen enzo al dat ze gestrekt waren. Gewoon meteen de volle zon erop knallen werkt het best, in weer en wind worden ze het sterkst.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Slappe stam ?

          Dit zijn niet de planten waarover ik eerder posten. Die zijn al een stukje groter haha.
          Bedankt voor de tips iedereen!

          Comment


            #6
            Re: Slappe stam ?

            Update: Heb vandaag ff gekeken, en is me opgevallen dat de stam van de northern light erg dun, en dat is op de hoogte waar ik zand had verhoogt, dit had ik gedaan omdat hij eerder ook al slapjes was en had verwacht dat dat het zou verstevigen. Is dit een erg groot probleem ? Zie wel dat het lichtelijk bruin is. Foto voor de duidelijkheid.
            IMAG0178.jpg
            Fijn weekend smokers !

            Comment


              #7
              Re: Geupdate: Slappe stam ?

              Door vochtige klimaat en warmte zijn stekken en zaailingen gevoelig voor schimmels (Pythium en Phytophthora).
              Deze schimmels tasten de stengels en vaatbundels aan, (stengelbasisrot of stengelrot).

              Comment


                #8
                Re: Slappe stam ?

                Wa voor aarde is da want ziet er beetje uit als of je het zo uit je tuin hebt gelepeld.
                en denk je niet dat die plant dorst hebt?

                Zou ze heel voorzichtig over potten in nieuwe schone verse aarde en even uit de zon houden het is nu veel te warm voor zulke jonge plantjes

                gr bella
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Slappe stam ?

                  Ziet het er uit als schimmel dan ? wil niet als een betweter overkomen aangezien julie duidelijk meer ervaring hebben maar het lijkt me meer omdat die plant gewoon scheef groeit en er te veel druk op heeft gestaan? Please correct me if tottaly wrong
                  Allebei bedankt voor de antwoorden, de plantjes hebben voldoende water gehad, ik ga ze ff proberen op een wat koelere plek neer te zetten, gelukkig voor mij zie ik dat het weersvooruitzicht koeler weer aangeeft, dus moet goedkomen hoop ik.

                  Comment


                    #10
                    Re: Geupdate: Slappe stam ?

                    Je kiempje kan door verschillende Pythium-soorten worden aangetast.
                    Deze Pythium-soorten verschillen onderling onder andere in morfologie, pathogeniteit en epidemiologie, zoals in optimale temperatuur voor groei en aantasting.
                    Pythium ultimum kiemplanten


                    Start met schone grond!

                    Je plantje kan na uitplanten in hergebruikte grond worden aangetast door Pythium.
                    De kans op Pythium-aantasting kan worden verminderd door je kiempjes matig water te geven.

                    De kans op Pythium aantasting tijdens de teelt is het grootst na een periode van extreem donker of heet weer en bij extreme schommelingen in temperatuur of vochtgehalte in je grond. Vermijd daarom zulke extreme omstandigheden in het wortelmilieu. Zwarte pot in de zon bijvoorbeeld kan al de aanleiding zijn.

                    Comment


                      #11
                      Re: Slappe stam ?

                      oke super reactie monty hardstikke bedankt!
                      De blueberry doet het op het moment erg goed en groeit mooi recht!
                      De northern lights is nog het zelfde verhaal, deze moet uiteindelijk de volle grond in, nu is mijn vraag, is het handig om hem eerst nog in een ander potje te doen met "schone" grond, of gewoon de volle grond in ?
                      Nogmaals erg bedankt voor je tijd en super reactie !

                      Comment


                        #12
                        Re: Slappe stam ?

                        Oke ff update, heb er voor gekozen hem gewoon de grond in te zetten, heb op aanraden van vissenoog het nekje van een fles er om heen gezet ter ondersteuning.
                        De grond bestaat nu uit cocopeat, tuinaarde, en wat grond wat er al lag, heb echter een redelijk diep gat gegraven en daar het mengseltje van gemaakt.
                        Je kan echter op de foto zien dat het stammetje nog niet echt sterker word, en dat een van de lobblaadjes bruin is geworden, verder vind ik hem er best oke uit zien.
                        SAM_0412.jpgSAM_0413.jpg
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Slappe stam ?

                          met grond aanvullen tot de eerste bladeren (lobbladeren)
                          wat onder de lobbladeren zit zal een gedeelte van je penwortel worden.
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment


                            #14
                            Re: Slappe stam ?

                            oke ga ik dit morgen doen! Ik dacht dat het niet relevant was omdat je dacht dat dit de gestrekte planten waren haha.
                            Bedankt voor je reply mito!

                            Comment

                            Bezig...
                            X