Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote planten in Tenerife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote planten in Tenerife

    Korting op 420shop
    Ik loop nu al een tijdje met vragen in mijn hoofd te kampen over de grote van mijn planten in het altijd-zonnige Tenerife.

    De grote van de planten hangt af van het aantal lichturen en de grote van je pot, dat is meer dan duidelijk.
    Maar: Is er dan zo veel verschil in lichturen in de zomer als in de rest van het jaar?

    Toen ik voor het eerst mijn voet binnen zette in een grow-shop was in December. Toen wou ik een autoflower zetten die niet hoog kwam. Het werde me afgeraden aangezien ze niet groot ging worden.

    Nu, uiteindelijk ben ik in Februarie begonnen en had ik een Special Queen n1 in een pot gezet. Die was na een paar weken al in bloei geschoten en is zeer klein gebleven.

    Alright: To the point:
    - Er wordt me gezegd dat het hier onmogelijk is om grote planten buiten te kweken aangezien de lichturen te kort zijn. Bullshit zeg ik, want ik zie duizenden kwekers die 100% buiten kweken en kanjers van planten hebben.

    In welke tijd van het jaar moet ik planten om kanjers te hebben en waarop moet ik letten?
    - De grote van de pot?
    - De tijd van het jaar?
    - Het aantal lichturen?

    Het is toch onmogelijk om meer dan 12 lichturen per dag te hebben (zonder lamp)?
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    #2
    Re: Grote planten in Tenerife

    Het is zeer zeker mogelijk om meer dan 12 lichturen per dag te hebben. Reken zonsopkomst en zonsondergang ook mee, dan kom je zelfs in nederland tot zo'n 14-15 uur licht op de langste dag. Je zou een tabel kunnen opzoeken met het aantal lichturen per maand en zo kunnen afwegen in welke maand de meeste lichturen zijn. Vaak in begin Juli. Je wilt daar juist voor zitten, dus begin juni met zaaien.

    Het is lastig afwegen om te beginnen, in NL is het mogelijk om in april te beginnen en zonder bloei door te gaan tot augustus. Dan zet de bloei in en houdt de groei op. Ik heb hier regelmatig bomen gehad van een meter of 3. Hoe dat gaat in Spanje, moet je uitzoeken. Zolang je niet onder de 12 uur komt (dus zaaien wanneer net 12,5 uur licht per dag bereikt is) en dan zullen ze blijven groeien tot het aantal uren weer afneemt tot 12. Mits je geen AF hebt.

    Het belangrijkst is dus om de groei er in te houden. De pot speelt ook mee, maar zolang die groot genoeg is, blijft je plant wel groeien. Het hangt dus van de tijd van het jaar af hoeveel uren licht je per dag hebt. In de winter aanzienlijk minder dan in de zomer natuurlijk
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Om je vraag kort te beanrwoorden: ol tenerife kan je reuzen kweken

      Verstuurd via Tapatalk
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Grote planten in Tenerife

        Bedankt voor jullie rappe, uitgebrijde antwoorden.

        Ondanks de constante zon is het dus lastig om kanjers te kweken buiten het seizoen. Lastig, maar niet onmogelijk.
        Natuurlijk bestaan er de betere autoflowers die hier perfect zijn om heel het jaar door te kweken.

        Nu is het zelf geen slecht moment op een kweekje op te zetten; Het gemiddelde aantal lichturen is nu bijna 14.
        Perfect voor mijn autoflower die nu mooi staat te bloeien

        Hier een mooi tabelletje:

        http://www.fomento.gob.es/salidapues...Santa-2012.txt
        Resident in Tenerife, Spanje.
        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

        Comment


          #5
          Re: Grote planten in Tenerife

          vroeger begon ik eind maart ontkiemen en als het eind april al goed weer was
          zette ze in een aardappelveld
          werden 2.50 meter hoog

          Comment


            #6
            Re: Grote planten in Tenerife

            Heeft nederland meer lichturen dan Tenerife?

            Ik denk eerlijk gezegd van wel
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

            Comment


              #7
              Re: Grote planten in Tenerife

              Zonsopkomst en zonsondergang

              In Nederland profiteren we op zomeravonden lang van het daglicht, terwijl het rond Kerstmis al rond 16.30 donker is, maar in de tropen is het elke dag van het jaar om circa 6 uur licht en rond 18 uur donker. Dat is wel een factor om rekening mee te houden als je een kweek plant.

              In het westen en zuiden van Spanje, dat heel westelijk ligt voor de tijdzone, komt de zon in juli 's ochtends niet eerder dan rond 7 uur op, maar gaat die pas rond 22 uur onder, maar in het nabije Portugal, waar het een uur vroeger is, schemert het al om 21 uur. Dit heeft echter enkel met de tijdzones te maken het is even lang licht en donker op de zelfde noorderbreedte

              Je kunt dit prachtig bekijken op de website Earthtools: klik op Find sunrise/sunset times en zoom in op een gebied. Je ziet dan de tijden van zonsopgang en zonsondergang op de locatie van het zwarte kruisje (dubbelklikken met muis om te verplaatsen).

              Comment


                #8
                Re: Grote planten in Tenerife

                dat je geen grote planten kan kweken door die lichturen is onzin, mate van groei en bloei kent veel variabelen en lichturen of intensiteit is daar maar een onderdeel van !!

                Comment


                  #9

                  Ter vergelijking, de tabel zonuren Nederland :


                  zonoponder2012.jpg

                  * oh, die link van monty is mooi, die had ik nog niet gezien
                  Last edited by QnQ; 29 May 2012, 11:07.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Grote planten in Tenerife

                    Wel eens aan Sativa heersende zaden gedacht ?

                    Ventje
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment


                      #11
                      Re: Grote planten in Tenerife

                      Dat is mijn bedoeling @Ventje, een rasechte sativa planten.

                      Als ik mijn moeder weet te overhalen zet ik een in de volle grond in mijn tuin in plaats van in een pot op het dak. Dit na de zomer, begin september. Dan zijn de lichturen tussen de 13-14 uur in het begin van de kweek.

                      Wel zal ik dan met andere problemen kampen zoals beestjes en katten maar die kweek zal ik leiden onder het motto "beter voorkomen dan genezen".
                      Resident in Tenerife, Spanje.
                      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                      Comment

                      Bezig...
                      X