Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik heb begin april enkele zaadjes geplant, was mijn eerste poging. De zaadjes waren een outdoor mix van royal queen seeds (twee van de drie zaadjes autoflowering) maar verder stond er op het doosje niets gespecifieerd van soort ofzo...
    Ik sta op het punt om ze in volle grond te verplanten en had graag jullie advies over het juiste moment om dat te doen.

    pics 099.jpg

    Een van de twee autoflowering plantjes is spijtig genoeg gesneuveld (slakken ) maar deze twee zijn dus redelijk goed vertrokken denk ik...
    Ze zijn nu zeven weken oud. De overgebleven autoflowering is sinds kort beginnen bloeien, maar weet dus niet welk ras...
    pics 101.jpg
    pics 105.jpg

    De andere plant is een beetje kleiner, wat lichter groen van kleur en nog niet in bloei.
    pics 100.jpg

    Mijn vragen:
    Denken jullie dat dit een goeie moment is om ze naar volle grond te verplanten?
    Wacht ik beter nog wat langer met de tweede plant?


    Mochten er nog andere dingen zijn die jullie opvallen of tips: laat maar weten he

    cheers!

    calmos

    #2
    Re: RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

    autoflowers hebben ongeveer een levensduur van 90 dagen, in principe is het dan ook niet nodig ze in de volle grond te zetten(10-15 liter potten is meer dan genoeg)als je ze in de volle grond wilt doen had dat al gekund vanal begin mei (gemiddeld 15 mei na de ijsheilingen)
    en wat betreft de slakken: gewoon keukenzout rond je plant strooien.
    succes

    Comment


      #3
      Re: RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

      Hallo,

      HEt lijkt mij stug dat ze nu al 7 weken oud zijn.
      De meeste auto flowerings hebben 8 tot 9 weken nodig in totaal.
      Maar in de volle grond alteid doen, wordt er alleen maar beter op!

      suc6
      One "small" step for a man....one giant tree for mankind

      Comment


        #4
        Re: RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

        hey thanks voor de tip, heb ze daarnet in 12-liter potten overgeplant we"ll see...
        ivm die 90 dagen: wil dat zeggen dat die autoflower dan binnen ong 6 weken al klaar is om te oogsten? ze is er nu 7 weken...

        cheers
        calmos

        ---------- Post added at 21:41 ---------- Previous post was at 21:37 ----------

        Heb ze 11/4 geplant dus ja 7 weken oud (niet in bloei), maar met dat kl*teweer hebben ze pas de laatste 2 weken echt zon gehad ;(

        greets
        calmos

        Comment


          #5
          Re: RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

          op de verpakking van autoflowers staat altijd met koeienletters geprezen 9WEKEN VAN ZAAD TOT OOGST, dat klopt vaak wel, maar ze zetten er niet bij dat dat de duur is van een binnen oogst met lampen enz.,buiten duurt dat vaak wat langer. ga uit van 13 a 14 weken.(hangt ook een beetje van het klimaat af)
          en op die close up foto van boven zag ik volgens mij al wat bloei dus dat gaat denk ik makkelijk lukken die13 weken.
          succes en ik blijf je volgen

          Comment


            #6
            Re: RQS Outdoor mix 7 weken: juiste moment om van pot naar volle grond te verhuizen?

            Heel goed gelezen vatoslocos!
            Dat klopt namelijk. Ik heb ook autoflowers die al sinds april in de grond staan maar nog geen topje gevormd hebben. Binnen was dit na vier weken wel anders en sloeg de bloei er hard in. De temperatuurverschillen (tussen dag en nacht, en het koude april) doen het 'm.
            Niet dat iemand erover begint, maar voordat het gebeurt: om je planten daarvoor naar binnen te gaan sjouwen vind ik persoonlijk te veel moeite.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X