Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben al een tijdje lid maar nooit echt actief.
    ik had eens 7 zaadjes gekocht white widow en PPvoor op mijn kamer.
    Nu heb ik er jammergenoeg nog maar 1 van over! Denk gewoon te weinig zon en daarom is deze gelijk naarbuiten gegaan.
    Hij is zo on 70cm nu met potje erbij gemeten, maar ze krijgt kleine plekjes op sommige bladeren. Ik heb al wat gezocht maar kan niet echt iets vinden met fotootjes. Sorry hiervoor.
    Zou dit toch een te klein potje zijn?
    Geef ik genoeg water? 2 van die flesjes dus 1 liter per dag
    Ik geef geen voeding.
    DSC00723.jpgDSC00724.jpgDSC00725.jpgDSC00726.jpgDSC00727.jpgDSC00728.jpg

    #2
    Re: Probleempje

    Een liter per dag vind ik erg veel. De vlekjes herken ik niet. Je ziet ook dat je plant een beetje treurig hangt, dat komt door het teveel aan water denk ik. Ik denk dat je het beste kunt beginnen door minder water te gaan geven (pas als de grond droog is tot op vingerdiepte) en je plant in een ruimere pot te zetten. Als het probleem zich uitbreidt kan iemand je misschien verder helpen. Ik denk zelf dat het aan de hoeveelheid water ligt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

      Titel aanpassing, voldeed niet aan de gestelde voorwaarden.

      Comment


        #4
        Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

        Zijn dat geen brandplekjes van waterdruppels op het blad? De zon werkt dan als een soort vergrootglas zoals we vroeger mieren en papiertjes verbranden.

        Een liter water is idd wel veel, daarom ook de slappe bladeren. Bij te veel water gaan de bladeren naar boven staan volgens mij.

        ..:: Smoke Weed Everyday ::..

        Comment


          #5
          Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

          Over potten de pot is veel te klein voor je pot en dan klein slokje water geven en dan even dagje geen water geven

          suc6
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

            Yep, die heeft geen beenruimte. Jammer dat de pot niet helemaal vol zit, dat had onderop extra ruimte gegeven.
            Als je een grotere pot hebt, overpotten en flink wat verse grond erbij.
            Over een weekje of twee-drie zul je wat moeten gaan doen met voeding denk ik.

            Vlekjes kunnen idd verbranding zijn, of zuigplekjes van een beestje.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

              Bedankt allemaal,
              Ik zet hem nu in een grote bak! Die 1 liter was eenmalig het was altijd 0.5 liter maar ik wist niet dat mijn moeder al water gegeven had.
              Hoe zou ik hem het beste over kunnen potten zonder met een schepje de wortels te beschadigen? Dat zou zonde zijn.
              Denk dat die plekjes toch verbranding zijn omdat hij altijd in de volle zon buiten staat!
              Alleen nu worden de puntjes van de bladeren ook bruin, toch teveel aan water dus.
              Ik ga meteen aan de slag en laat weten hoe het afloopt.

              ---------- Post added at 14:59 ---------- Previous post was at 14:58 ----------

              sorry daarvoor, bedankt voor het veranderen!

              Comment


                #8


                ---------- Post added at 15:13 ---------- Previous post was at 15:12 ----------

                Uithalen uit de pot zonder wortels te beschadigen: gewoon plant 180 graden omdraaien, een klopje geven aan de onderkant van de pot en haar met je andere hand opvangen, zo blijven de wortels onbeschadigd en kan ze rustig verder groeien, succes
                The gras is greener at my side

                Comment


                  #9
                  Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                  Gelijk gedaan vanmiddag voor je bericht had het toch gevonden hoe het moest! Maar bedankt
                  Nu in een grote hoge emmer gedaan +- 35liter Wel aarde met voeding gebruikt maar dat moet ondertussen wel kunnen!
                  Beetje aarde verwijderd van de oude pot maar waar de worteltjes zaten heb ik het mooi laten zitten.
                  Die wortels zaten echt op een hoop maar nu kan hij weer heel mooi verder groeien.
                  Ook nog pokon voor groei en bloei gekocht voor later.
                  Ik houd jullie op de hoogte met een fotootje

                  Comment


                    #10
                    Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                    Pokon voor aardbeien ? (consumptie)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                      Nee gewoon voor planten in de tuin! Maakte volgens de medewerken niets uit welke plant
                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Pokon voor aardbeien ? (consumptie)


                      ---------- Post added at 18:14 ---------- Previous post was at 18:13 ----------

                      Nou vandaag staat ze er wel een stuk vrolijker bij! de blaadjes hangen nog wel een beetje maar een stuk minder als eerst!
                      Begint nu te bloeien ook de kleine witte draadjes komen eruit

                      Comment


                        #12
                        zou toch andere voeding gaan gebruiken.. rook niet graag pokon.. of je moet daar andes over denken.
                        verder succes met je plantjes..

                        groet, Theo

                        Comment


                          #13
                          Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                          achja als je zo moet gaan denken kun je niets normaal meer eten ook lijkt mij.
                          is trouwens niet voor mezelf als het lukt, vind het gewoon vette planten en als jet lukt geef ik het aan wat vrienden!
                          Wat zou ik dan anders beter kunnen gebruiken kwa middelwat je in de tuinshop kan halen?
                          Bedankt
                          Last edited by ceBep; 1 June 2012, 19:58. Reden: quote

                          Comment


                            #14
                            Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                            Dan zit je gauw aan de iets prijzigere mestkorrels of biovoeding (die is vaak best goed qua verhoudingen voor je plant)
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Probleempje, vlekken op blad en hoeveelheid water te geven

                              Zo nu een paar dagen later vind ik hem zelf wel wat beter staan maar nog niet perfect!
                              Ik geef hem nu om de dag +- 200ml water.
                              Alleen de bladen onderaan worden geel, niet allemaal maar sommige wel. Ik heb wel gelezen dat dit vaker gebeurt bij bloemen en dat het niet persee een probleem moet zijn. Ook de steeltjes waren paars geworden maar dit lijkt langzaam aan weg te trekken dus dat komt wel goed geloof ik.
                              Nog even 3 fotootjes erbij.
                              Bedankt voor alle reacties tot nu toe en alle info is welkom DSC00730.jpgDSC00732.jpgDSC00733.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X