Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!! :-) wat moet ik nu? Strek en stress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help!! :-) wat moet ik nu? Strek en stress

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden!

    Ik ben nieuw op dit forum dus als ik het bericht op de verkeerde plek plaats mijn excusses,

    Ik zit met het volgende,
    Mijn broer en ik hebben alle 2 5 wietzaadjes gekocht van het soort durban afgaan.
    Zaterdag een week geleden hebben we ze allemaal gepoot in kleine potjes met bijhorende grond (gekocht bij growshop) mn brier heeft ze opzolder staan en ik eerst op de vensterbank en nu onder tl verlichting.
    Die van mijn broer groeien als gekken omhoog! Worden een soort abtenes, weinig blad dunne steel maar wel lang!
    Die van mij waren in het begin helemaal niks geworden, ik had ze in de zon op de vensterbank staan met plastic folie erover, na 6 dagen zag ik nog niks, dus heb voorzichtig de grind weg gehaald, ze waren wel intkiemd, maar kwamen niet omgoog, ne een aantal dagen later heb ik ze maar onder een tl gezet, 4x 23 wat helder wit (840) en hou 18 om 6 uur aan, alleen groeien ze zo traag, ze hebben wel behoorlijk stress opgelopen denk ik door het open graven van de zaden!

    Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen of ik/wij goed bezig zijn, ik kan ook eventueel fotos plaatsen!

    Nogmaals dank dank!!

    Mvrg

    #2
    Re: Help!! wat moet ik nu?

    Een foto is altijd wel hulpvol om er een beeld van te krijgen. De lange strekkers van je broer lijkt me lichtgebrek.

    En ja ze zullen wel flink stress hebben van het opgraven. Geduld.

    Comment


      #3
      Re: Help!! wat moet ik nu?

      Doorroken sowiezo altijd verstandig!

      Suc6

      Comment


        #4
        Re: Help!! wat moet ik nu?

        hierbij de fotos de lange zijn van mn broer, de kleine is van mijklein 2.jpgklein1.jpglamp.jpglange.jpg.
        Okay, is het wel goed om de plantjes eerst onder tl voor te laten groeien en dan als het weer wat beter is naar buiten te zetten?
        ik wil ze graag in de volle grond plaatsen, en heb de tuin voorbemest met paarden mest, is dit goed? en het aantal uren dat de plantjes onder de tl staan is dat goed? hoe vaak moeten ze water hebben? alvast super bedankt voor de info!

        Comment


          #5
          Re: Help!! wat moet ik nu?

          eerst onder tl voorgroeien kan wel maar is niet noodzakelijk, alleen met dit regenachtige weer is het mischien wel slim om even te wachten voor je ze in de tuin zet.
          voorbemest met paardenmet is prima maar als de plantjes nog zo klein zijn kan het zijn dat er te veel voeding in de grond zit als je ze er nu inzet.
          mijn advies zou zijn nog ff wachten met buiten zette tot ze wat meer groeien. ondertussen zo veel mogelijk licht geven.
          lichturen zijn prima

          Comment


            #6
            Re: Help!! wat moet ik nu?

            Okay!! Bedankt voor je informatie!! Ik doe het voor de eerste keer, vandaar voor jullie misschien domme vragen!
            die lange planten, gaat dit goed? Of moet er iets gebeuren? En moet ik die kleine plantjes elje dag water geven? Zo ja gewoon over de grond of ook de plantjes zelf besproeien?

            Comment


              #7
              Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

              Verplaatst naar Vragen en titel aanpassing.

              Comment


                #8
                Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                Wat ik zou doen is je de aarde van je plantjes goed vochtighouden, doe er vershoud folie overheen zou maak je een aangenaam klimaat voor je plantje en hoef je ook geen water meer te geven totdat ze naar buiten gaan. Wat betreft "die lange" gestrekte plantjes ik zou daar ook tl/spaarlamp licht op zetten met een afstand van 1 tot 3 cm.. zodat ze niet meer gaan strekken. Zodra de tijd is gekomen om ze over te potten zet je ze gewoon wat dieper in de grond, tot aan de lobbladeren. Let er wel op dat je een kans hebt dat je stam gaat rotten, maar anders zou ik niet weten wat je met die gestrekte plantjes moet.

                Greetz, xslt66x

                Comment


                  #9
                  Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                  Okay! Nogmaals super bedankt!
                  Informatie waar ik wat aan heb! hoop dat het allemaal lukt! Het weer zit ook niet mee,
                  Morgen ben ik van plan nog een aantal zaadjes te kiemen, is het niet te laat om nog een leuke opbrengst te krijgen?
                  als ik nu nog begin met ontkiemen? Dit zijn white widow plantjes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                    Nee kan nog wel hoor.. zullen iets kleiner worden maar je hebt toch ook planten omdat je het leukt vind om te groeien? Gewoon zetten en zien wat er van komt.. leer je alleen maar van.

                    greetz,

                    xslt66x

                    Comment


                      #11
                      Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                      Daar heb je gelijk in! we zullen het zien! Het is idd een leuke bezigheid! Bedankt!!
                      en als ik nog vragen heb of mooie vorderingen plaats ik wel weer een bericht!

                      Mvrg

                      Comment


                        #12
                        Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                        Hierbij nog even een kleine update, er lijkt wat verandering in te komen zie foto's
                        gaat het goed op deze manier? ik lees op het forum ook dat het belangrijk is om iets met de luchtvochtigheid te doen? als ik een natte doek onder de lamp leg help het dan?
                        ook heb ik nog een vraag over het water geven, is het juist om dat iedere avond te doen? en is het verstandig om water te nevelen met een spuit? ook over de plantjes zelf heen? ik gebruik hiervoor regen water. alvast bedankt! ohh nog een vraag, de 5 kleine bakjes zijn mn nieuwe zaadjes, deze zijn als het goed is aan het ontkiemen nu, ik heb een constante temperatuur van 26 graden in de bak, behalve in de nacht want dan gaat de lamp uit, is dit okay?
                        foto(9).jpgfoto(10).jpgfoto(12).jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                          Gewoon buiten zetten! En over dat wateren, zoek maar in ieder willekeurig topic met minder dan 3 pagina's in het buitenkweekgedeelte (beginners-topics zijn daar goed voor). Je vind je antwoord voordat je vijf verschillende beginpagina's heb gelezen. Da's ongeveer een compleet A4'tje wat je wegwerkt dan. Dus een kwartiertje?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                            Naar buiten, of die TL er dicht op. (10cm!)
                            Water naar behoefte.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Help!! wat moet ik nu? Strek en stress

                              Goedenavond leden!

                              Hier ben ik weer met een aantal kleine vragen!
                              De plantjes staan nu lekker buiten, ze groeien mooi alleen is het weer natuurlijk niet super geweest!

                              Mijn vraag : ik lees veel op internet dat je brandnetelgier goed kan gebruiken als groeivoeding, ik heb vanavond een emmer met netels gehakt en onder water gezet, nu 2 dagen wachten en dan kan ik het gaan gebruiken,
                              Het gene wat ik niet op de forums lees hoe en hoevaak ik het kan gebruiken, zouden jullie me advies kunnen geven?
                              Gewoon gebruiken als water geven of bladeren besproeien? Hoe vaak?

                              Vraag 2 in de bloeivase, wat kan ik dan het beste gebruiken?
                              En ja ik weet: er staat erg veel uitleg op dit forum, alleen word het me een beetje te veel dus daarom zou ik graag horen waar jullie voor zouden kiezen?
                              alvast mijn dank!

                              Groet,
                              Henk

                              Comment

                              Bezig...
                              X