Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Regenbescherming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Regenbescherming

    Korting op 420shop
    Dag lui,

    ik vraag me af is het nodig om de dames te beschermen tegen regen?
    En zo ja heeft iemand ervaringen hier mee, tentje, zeil?
    Voor de goede orde, ze staan (nog) niet in de bloei.
    Ik zit zelf aan zo'n ding van mesh te denken, kan je straks met een zwart zeil ook mooi verduisteren.
    Iemand ervaringen/tips?

    Bedankt!

    #2
    Re: Regenbescherming

    Waarom zou je planten tegen regen beschermen? Planten leven door regen.... slim he en verzuipen doen ze niet.
    Zwart zeil verduisteren wel een aan condens en vocht gedacht wat je gaat krijgen door een zeil ?
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Regenbescherming

      Dus dit Hollandse weer ( kijk naar buiten) kan geen kwaad?

      Comment


        #4
        Re: Regenbescherming

        ze kunnen best tegen regen hooor waarom niet worden ze hard van onder een zijl verduisteren zou ik niet doen krijg je zeker weten toprot

        Comment


          #5
          Re: Regenbescherming

          Ik heb zelf ook weleens het idee gekregen dat zodra er toppen aan je plant zit, en het regent, je sneller toprot krijgt?!
          Ik snap de vraag wel, lijkt me niet zo goed voor je toppen die regen?!

          Comment


            #6
            Gewoon een plaats kiezen waar genoeg wind staat, dan zal je niet snel toprot krijgen laat ze maar mooi staan zo
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

            Comment


              #7
              Re: Regenbescherming

              Wat ik hier dus uit kan opmaken is dat je blijkbaar ook niet teveel water kan geven?

              Met dit weer staat je pot de komende week blank.

              Beetje tegenstrijdig of heeft iemand hier een goede uitleg voor?

              Comment


                #8
                Re: Regenbescherming

                Watergeven doe je in de grond lijkt mij. Als het regent zul je zien dat de grond onder de plant netjes droog blijft. Bij mij iedergeval wel vanacht!

                Comment


                  #9
                  Re: Regenbescherming

                  Dan moet je toch wel al behoorlijke plantjes hebben. wel zo handig om dat drbij te vermelden dat de bladeren dan minstens over de pot moeten reiken. wel zo handig

                  Comment


                    #10
                    Re: Regenbescherming

                    Sorry niet eens aan gedacht! bij mijne is dat idd wel het geval!
                    Last edited by ceBep; 6 June 2012, 23:26. Reden: quote

                    Comment


                      #11
                      Re: Regenbescherming

                      In potten zitten toch gaten onderin om het overtollig water te laten weglopen? Je pot moet dan wel op voetjes staan. Maar potten moet ik ook water geven als het regent. Tenzij er geen blad aan je plant hangt loopt hemelwater van de bladeren af op de grond

                      Comment


                        #12
                        Het beste om je plant te beschermen is dus een manier bedenken waarop de lucht kan circuleren, maar water geen kans krijgt om door te dringen.
                        Als ik zou moeten kiezen, liever enkel een hoge LV en weinig wind, dan hoge LV + water en wind.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Regenbescherming

                          Water loopt uit de potten daarom moeten er onder in je pot ook gaten zitten
                          Planten groeien en bloeien buiten dus regen hoort er bij.
                          wind en storm hoort er ook bij.
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Regenbescherming

                              Niet ideaal maar misschien een optie
                              http://www.acd-kassen.nl/nl-8634-477...r-planten.html

                              Comment

                              Bezig...
                              X