paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • warp
    Elite Stoner
    • Dec 2009
    • 136

    #1

    paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

    Korting op 420shop
    plant staat in bloei van de eerste juni en zit er voor de rest super uit, maar de grote bladeren beginnen zich paars te kleuren

    het is een fruitspirit van royal queen seeds, en is sinds half mei op 12 uur regime

    plant groeit op iets bobo mix achig en ik heb al 2 keer een voedingscocktail gegeven; het ziet er toch geen verbranding uit of is het een tekort aan iets of voelt de plant zich uitstekend?
    Attached Files
    Last edited by warp; 15 June 2012, 13:17. Reden: gezonde foto
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

    Een paarse verkleuring is normaal bij lage termperaturen. Sommige planten hebben een genotypischer paarse aanleg, die soms later pas tot uiting komt. Misschien kun je de kruisingen achterhalen en zo uitzoeken of het zo'n 'paarse soort' is? Vaak is dat alleen maar positief, want die stoffen zorgen voor betere schimmelresistentie.
    Ik zou geen andere verklaring kunnen geven helaas.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • warp
      Elite Stoner
      • Dec 2009
      • 136

      #3
      Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
      Een paarse verkleuring is normaal bij lage termperaturen. Sommige planten hebben een genotypischer paarse aanleg, die soms later pas tot uiting komt. Misschien kun je de kruisingen achterhalen en zo uitzoeken of het zo'n 'paarse soort' is? Vaak is dat alleen maar positief, want die stoffen zorgen voor betere schimmelresistentie.
      Ik zou geen andere verklaring kunnen geven helaas.
      mercie voor de snelle respons en voor het goede nieuws ik zal ze de volgende dagen voor de zekerheid vers regenwater geven dat kan nooit kwaad

      ---------- Post added at 17:21 ---------- Previous post was at 17:20 ----------

      en inderdaad in de bloemknopjes zie je ook paarse puntjes; ik wist niet dat de fruitspirit van de purple-reeks was

      Comment

      • mister frank
        Retired
        • Nov 2009
        • 785

        #4
        Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

        is waarschijnlijk van de koude inderdaad dus niet erg, zou ook kunnen van een fos for te kort dat paarsverkleuring geeft, doordat fosfor trager opneemt bij lagere temperaturen
        meet ev. je ph eens na meschien omdat je juist kraanwater gebruikt of wat gebruik je anders? of flesjes spa en zo verder
        beste voor de planten is opzich regenwater zitte veel voedingsstoffen in en heeft een vrij goede ph die wel iets hoger is +/- 7
        dat ev. verlagen naar +/-6

        groetjes mister frank

        Comment

        • warp
          Elite Stoner
          • Dec 2009
          • 136

          #5
          Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

          dankje; ons regenwater meet 5.4 en het voedingswater is kraantjeswater van schoten op ph 7,8 na toevoeging van de voedingsstoffen op ph 5,8 gebracht; het zal waarschijnlijk aan de koude en die fosforopname liggen want er zijn hier en daar toch frisse nachten nog... 5 graden is niet veel he
          bedankt voor de tip!

          Comment

          • warp
            Elite Stoner
            • Dec 2009
            • 136

            #6
            Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

            nog een paar fotoos, ze ziet er nog gezond genoeg uit om nog 6 weken van de 8 te bloeien
            Attached Files

            Comment

            • warp
              Elite Stoner
              • Dec 2009
              • 136

              #7
              de paarsheid zit nu ook in de bloempjes..

              zieter wel lekker uit, maar is dat normaal voor fruitspirit?

              Verstuurd van mijn Transformer met Tapatalk
              Attached Files
              Last edited by warp; 20 June 2012, 11:46.

              Comment

              • warp
                Elite Stoner
                • Dec 2009
                • 136

                #8
                Het paars is er nog maar het probleem niet hihi

                staat 4 weken in bloei we zitten in de helft

                Verstuurd van mijn Transformer met Tapatalk
                Attached Files
                Last edited by warp; 28 June 2012, 18:33.

                Comment

                • warp
                  Elite Stoner
                  • Dec 2009
                  • 136

                  #9
                  Nieuwe prentjes

                  Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
                  Attached Files

                  Comment

                  • AudioSystemRolla
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2012
                    • 1709

                    #10
                    Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

                    ziet er goed uit hoor !!

                    doe zo verder
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment

                    • warp
                      Elite Stoner
                      • Dec 2009
                      • 136

                      #11
                      Dankje!

                      Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

                      Comment

                      • warp
                        Elite Stoner
                        • Dec 2009
                        • 136

                        #12
                        Ze beginnen dikker te wrden de bloempjes

                        Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
                        Attached Files

                        Comment

                        • kinkydj
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2012
                          • 283

                          #13
                          Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

                          Gaaf zeg die paarse bladeren. Ik zal de naam van het soortje ff noteren. Hou wel van variatie.
                          Zien er goed uit.

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

                            Ik zie een boel bruin Warp! Mooie toppen lekkerrr, maar ik zou eens checken op toprot. Kan aan de kwaliteit/grootte van de foto liggen, maar het geeft me een angstig gevoel om die bruintinten in je buds te zien.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • warp
                              Elite Stoner
                              • Dec 2009
                              • 136

                              #15
                              Re: paars bladprobleem? na hete zon van gisteren...

                              ik heb de voorbije 2 jaar budrot gehad, steeds kon ik toen meeldauw vaststellen, dat is nergens te vinden deze keer;
                              het bruine dat je ziet zijn de stampertjes die bruin heworden zijn, en de uiteinden van de bloemetjes of zaadhulsjes zijn wat paars gestreept.

                              ik hoop inderdaad dat ik dit jaar geen budrot heb; de plant staat nooit in de regen; als de zon schijnt onder de zon en als het regent staat ie onder glas

                              Comment

                              Bezig...