Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van stekgrond naar potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    van stekgrond naar potgrond

    Korting op 420shop
    Even een vraagje:

    Ik heb dus sinds een weekje 2 Green o matic autoflowers staan. Deze staan in kleine potjes met daarin zaai en stekgrond.
    Nu mijn vraag: Hoelang mogen/ kunnen deze in dit soort grond blijven staan?

    IMG_0015.jpg

    Omdat het zaai en stekgrond is, neem ik aan dat ze op een gegeven moment in de potgrond moeten. Maar wanneer is dit?
    Of kunnen ze gewoon hierin blijven tot ze redelijk uit hun potje gegroeid zijn, dat de wortels er aan de onderkant uit komen.

    Echt lekker gaan ze niet trouwens, de rechter wat misvormd en de andere een paarse stengel.
    Overdag staan ze gewoon buiten nu, alleen savonds of als het regent gaan ze onder een TL lamp om ze genoeg licht te geven

    #2
    Re: van stekgrond naar potgrond

    Ola,

    Je kan ze rustig weekje of 3 in die potjes met stekgrond houden, zou ze overpotten als ze mooi doorworteld zijn.

    Suc6 en Smookse

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: van stekgrond naar potgrond

        okee bedankt alle twee voor het advies.

        Mijn andere plantjes waren ook gelijk allemaal in de potgrond gedaan en deden het ook allemaal gelijk goed.
        maar had eens iets gelezen over dat ze dan teveel aan voeding zouden krijgen en kans op verbranding, daarom dacht ik
        nu ook eens proberen met stekgrond.
        Had alleen geen idee hoelang ze daar dus in konden/mochten.

        Tl lamp gaat uit. i give them to mother nature

        Comment


          #5
          Re: van stekgrond naar potgrond

          Potgrond overleven ze wel maar je bent sneller met stekaarde vind k. Kan me geen zaailing herinneren die ik zonder verbrandde start in potgrond opgetrokken heb.
          Oude opgebruikte potgrond volstaat prima overigens.

          10x10 potje stekaarde voor ontkiemen tot 3 a 4 weken zonder voeding evt bijvoeren richting 3e week. Als ie doorworteld is, kluit beetje beschadigen en overpotten, door beschadigen kluit zal je extra wortelgroei stimuleren.

          Stekaarde 3 eurie voor 10 liter dus waarom zou je t niet doen?


          Suc6 en smookse.

          Comment


            #6
            Re: van stekgrond naar potgrond

            Ik heb ze ook weleens direct in potgrond laten ontkiemen bij gebrek aan beter en aan het einde zag ik geen verschil, tussenin ook niet.
            Maar aangezien ik nu stekgrond op voorraad heb gebruik ik het wel i.p.v. potgrond, misschien een idee fixe ....maar waarom een mogelijk risico nemen denk ik dan.
            En na een week of 3-4 zet ik ze over in normale potgrond van de bouwmarkt, werkt hier prima.

            Comment


              #7
              Re: van stekgrond naar potgrond

              tja als ik zelf foto's ga vergelijken van mijn af zaadjes in stekgrond, en de normale in potgrond merk ik zelf eigenlijk op dat ze in de potgrond eigenlijk sneller groeide.
              Dit kan misschien aan het soort liggen.

              Maar goed ze mogen dus nog wel eventjes in de stekgrond blijven staan, dit heeft dus geen nadelen.

              Bedankt iedereen voor de uitleg

              Comment


                #8
                Re: van stekgrond naar potgrond

                Beste pot je over als je plantje groter gaat worden en de stengel wat langer is dan kan je hem ook tot de lobbladeren in graven.
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...
                X